kendingsmelodier?
Fra : Zippedyr

Dato : 03-03-03 13:07

Jeg sidder i øjeblikket og lytter til "Danmarksmester", som i denne uge
handler om serier.

Jeg kom til at tænke på, om man kan finde en samling af kendingsmelodier til
især danske serier og tv-programmer.

Hilsen Bente.

Fra : pierre

Dato : 03-03-03 14:45

Du kan jo starte med at anskaffe Bent Fabricius-Bjerres ny eværk over
alle de kendings/film/tv'serie melodier han har skrevet gennem tiderne
Bent Fabricius-Bjerre's store produktion af melodier og sange - 132 i
alt - til musicals, film og TV - bl. a.: Alley Cat (fra TV-programmet
"Omkring et flygel") - Ballade på Christianshavn
Blinkende lygter - Blå time - Forelsket i København - Go' morgen Danmark
Jeg sætter min hat som jeg vil - Matador - Midt i en jazztid - Min
farmors hus
Olsenbanden - Poeten og Lillemor i forårshumør - Slingrevalsen - Tre
piger i Paris
Melodilinie med tekst og becifringer med spiralryg.

kr. 295,-
http://www.johngodtfredsenmusik.dk/jg_filer/noder/nodenyhe.htm

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob Smith

Dato : 03-03-03 15:51

Zippedyr wrote:

> [...]
>
> Jeg kom til at tænke på, om man kan finde en samling af
> kendingsmelodier til især danske serier og tv-programmer.

Den her 4 år gamle CD rummer da lidt af det du leder efter:

http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&field2=titel&term2=18+TV+hits+-+de+originale+melodier&start=1&origin=sogning&step=1&element=L

Indspilninger publiceret 1989-1997
Indhold: Det blå ocean : fra Nordkaperen i Det Indiske Ocean.
Taxa theme (TV version) : fra Taxa. Kingdom : fra Riget. Outro :
fra Vagn på floden. Sledgedog tales : fra Skrøner om en
slædehund. Citywalk : fra Profilen. The song : fra Skrøner om en
slædehund, 2. del. Hjemlængsel : fra Vagn på floden. Strisser på
Samsø : fra Strisser på Samsø. Charlot og Charlotte : fra
Charlot og Charlotte. Valle og Volmer : fra Valle og Volmer.
Taxa theme (udvidet version) : fra Taxa. Confluence (reprise) :
fra Brobyggerne og andre. Action : fra Strisser på Samsø.
Atawolf : fra Gåden om Adolf Hitler. Blændet : fra Blændet. Taxa
theme (collage version) : fra Taxa. Strisser på Samsø (theme 29)
: fra Strisser på Samsø

Venlig hilsen
Jakob