Er web-verdenen gået af lave ?
Fra : Thomas H.

Dato : 02-03-03 22:30

Sidder her, og er temmelig irriteret over, at flere og flere
sider, er begyndt at lægge alle billeder ind, som noget
ASP-halløj ! Jeg har altid gemt alt muligt der krydser
min vej, men det er sgu blevet mere og mere besværligt
Jeg ved godt, at det selvfølgelig er hele meningen, at man
ikke vil have folk "stjæler" billeder, men det har altså bare
en masse bagsider også

F.eks en side som www.hotpeople.dk bruger det, prøver
man at gemme et billede, gemmer IE det som showphoto.asp,
som man så kan rename til *.jpg inden man gemmer det, det er
selvfølgelig til at overleve, men f.eks Opera, det tror seriøst at
det er en *.asp fil, så hvis man gemmer den som 1.jpg, bliver
den bare gemt som 1.jpg.asp
Problemet er også, at skal man så gemme et billede mere, hedder
det jo det samme!! Så man skal selv finde på filnavne hver gang,
og kan i øvrigt ikke se om man har filen i forvejen ...drøn irriterende,
og lidt grimt mht. fremtiden, at et unikt billede hedder 43578945642
forskellige navne!
Et endnu større problem synes jeg er det, at browserens cache slet
ikke virker, så går man ud, og ind igen på siderne, skal alle billeder
på siden hentes helt forfra! ...det er da dumt. Og hvis alle sider i verden,
pludselig laves på den måde, så bliver der godt nok hentet meget ned
helt unødigt (mere end i forvejen

Kan dette gemmeproblem, og cache-problem egentlig overhovedet
løses, hvis dem der laver browserne begynder at se det som et
problem, eller gør det "smarte" asp-system det helt umuligt ?

Nogle asp-sider virker fint, hvor man kan gemme, se filnavn
og det hele, så måske er det op til dem der laver siderne, at
lave det rigtigt?

Øv herfra
Thomas H. - www.thhe.dk (der har billeder med unikke filnavne

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-03-03 22:38

"Thomas H." <thhe@sol.dk> posting:

>selvfølgelig til at overleve, men f.eks Opera, det tror seriøst at
>det er en *.asp fil, så hvis man gemmer den som 1.jpg, bliver
>den bare gemt som 1.jpg.asp

Har du husket at ændre filtypen fra .asp til *.* før du gemmer som
..jpg?

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Thomas H.

Dato : 02-03-03 22:46

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse

> Har du husket at ændre filtypen fra .asp til *.* før du gemmer som
> .jpg?

Ja ok, der var du smart hva' ..direkte irriterende faktisk *G*

Men det ændrer jo ikke på, at det er lidt dumt, at skulle sidde
og ændre ting hele tiden, at det originale filnavn er væk, og
at cachen ikke virker

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-03-03 23:45

Thomas H. wrote:

> F.eks en side som www.hotpeople.dk bruger det, prøver
> man at gemme et billede, gemmer IE det som showphoto.asp,
> som man så kan rename til *.jpg inden man gemmer det, det er

Alternativt kan du vælge at få åbnet asp-filer i dit billedprogram.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thomas H.

Dato : 03-03-03 17:18

> Alternativt kan du vælge at få åbnet asp-filer i dit billedprogram.

Joo, men det er stadig ikke det jeg vil..

Fra : PerX ...

Dato : 03-03-03 00:03

In article <3e6277e4$1$134$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, thhe@sol.dk
says...

> [...]
> Jeg ved godt, at det selvfølgelig er hele meningen, at man
> ikke vil have folk "stjæler" billeder, men det har altså bare

Jeg tror ikke det er for at stjæle, de fleste seriøse holder op med det
pjank fordi de ved det er umuligt at stoppe (print screen, save i paint
program. Hop på download.com download hele websitet etc etc). Det er nok
bare fordi det er nemmere at vise billeder fra databasen.

Fra : Thomas H.

Dato : 03-03-03 17:19

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke det er for at stjæle, de fleste seriøse holder op med det
> pjank fordi de ved det er umuligt at stoppe (print screen, save i paint
> program. Hop på download.com download hele websitet etc etc).

Præcis, det er en god ting ved det frie internet!

Det er nok
> bare fordi det er nemmere at vise billeder fra databasen.

Måske, men jeg synes det er ved at ødelægge mange sider
efterhånden

Fra : Leo.E

Dato : 03-03-03 07:22

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message news:<3e6277e4$1$134$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Nogle asp-sider virker fint, hvor man kan gemme, se filnavn
> og det hele, så måske er det op til dem der laver siderne, at

Hej
Jeg var lige inde på hotpeople, og de billeder på forsiden kunne jeg
gemme som, enten jpeg eller bmp! der var ikke noget med asp.
Hilsen: Leo

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-03-03 19:44

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

>det tror seriøst at
>det er en *.asp fil, så hvis man gemmer den som 1.jpg, bliver
>den bare gemt som 1.jpg.asp

Det er vel ikke anderledes end at skrive en .bat-fil med Windows
Notepad. Den ender med at hedde blabla.bat.txt. Men pakker man
navnet ind i "" i "Gem som"-dialogboksen, bliver det rigtige navn
gemt. Jeg gaar ud fra, at du kan goere det samme i Opera.

--
Allan Olesen, Lunderskov.