Skærme
Fijala 3554
Mermaid Ventura LCD
Fra : Peter Due

Dato : 02-03-03 20:16

Jeg har fået tilbudt ovennævnte skærm. men grafikkortet er defekt. Mermaid
kan ikke hjælpe mig, da kortet "vist" er udgået af produktion, men de mente
at det var ATI der havde leveret kortet i sin tid. Er der nogen der kan
oplyse mig om, hvad der er for et kort jeg skal/kan bruge. Det skal
selvfølgelig være med digital udgang - 20 pins stik ( stikket er ikke magen
til dem som sidder på de kort jeg hidtil har set med digital udgang ).
Mvh.
Peter

---

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-03-03 20:35

Hej

Peter Due wrote:
> [...]
> til dem som sidder på de kort jeg hidtil har set med digital udgang ).

HOLD DIG LANGT FRA SKÆRMEN!!! (Og det var ikke et uheld med shift-tasten)

Grafikkortene og skærmene passede sammen. Man gjorde nummeret i sin tid
fordi alle var klar over, at et digitalt signal var vejen frem, men
ingen kunne blive enige om en standard.

Mermaid lavede så nogle flotte skærme til nogle relativt billige penge
som var bundet op imod et bestemt grafikkort. Grafikkortet yder vel
mindre end halvdelen af det billigste grafikkort du overhovedet kan købe
i dag. Et gammelt Matrox Millenium PCI kort vil simpelthen løbe om
hjørner med det og 3D er en umulighed. På mit arbejde har vi en stak
skærme af samme slag og det er grafikkortene der brænder af.

Glem alt om skærmen, selvom den måske er flot og ville give et flot
billede. Kortene er som du selv har oplevet umulige at få fat i og de
yder elendigt. Vi præsterede på mit arbejde at købe et kort for ca 2 år
siden og allerede dengang var de svære at få fat i. Prisen var omkring
2000 + moms.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : JH

Dato : 03-03-03 11:49

Hej

Jeg tror det er et DFP stik (digital flat panel) som du snakker om.

Et Ati Xpert-lcd grafikkort har det.
http://mirror.ati.com/products/pc/xpertlcd/index.html

Hvis du er interesseret, så har jeg sådanne et grafikkort.

JH

Fra : Peter Due

Dato : 07-03-03 22:59

Tak for tipsene. Det kunne godt være jeg skal glemme den skærm
Peter

---