Subwebs....
Fra : Torben Brøndum

Dato : 02-03-03 18:26

Hej,

Hvad er forskellen på følgende (i relation til et "subweb"):

http://intranet.websted.dk
og
http://websted.dk/intranet

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-03-03 19:08

1. er et virtuelt web. Skal sættes op på Serveren. Selve mappen der
indeholder Web'et kan ligge hvorsomhelst på serveren.

2. mappe under root.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 02-03-03 19:49

Hej "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org>

> 1. er et virtuelt web. Skal sættes op på Serveren. Selve mappen der
> indeholder Web'et kan ligge hvorsomhelst på serveren.
>
> 2. mappe under root.

Kalder man 1. for subweb ? og ang. 2. så kaldes det vel subweb i relation
til FP terminologi.

Hvornår benytter man såvel 1 og/eller 2 og hvad skal man have/bestille i
forhold til
det sted, hvor man ønsker at der hostes. Fordele og ulemper (hvis det er
relevant at tale
om i forhold til de to eksempler) - og kan man sige noget generelt om
hvornår de hver især
benyttes.

Tak for svar på forhånd.

Torbern Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-03-03 01:36

Se inline.

On Sun, 2 Mar 2003 19:49:09 +0100, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

>Kalder man 1. for subweb ?

Nej. Kaldes et subdomæne.

> og ang. 2. så kaldes det vel subweb i relation
>til FP terminologi.

Hvis FP Extensions er installeret, så ja.

>Hvornår benytter man såvel 1 og/eller 2 og hvad skal man have/bestille i
>forhold til
>det sted, hvor man ønsker at der hostes. Fordele og ulemper (hvis det er

Man benytter dem efter hvad man har brug for. Et subdomæne skal
bestilles (koster gerne lidt ekstra). Et subweb opretter man normalt
bare i FP. Der kan dog være blokeret for det.
Når man ser på FP er der ikke meget forskel i de 2. Med normale webs
er sagen dog lidt anderledes.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-03-03 08:59

> [...]

> bare i FP. Der kan dog være blokeret for det.
> Når man ser på FP er der ikke meget forskel i de 2. Med normale webs

Mange tak for svar. Kan du angive en praktisk synsvinkel på hvornår
man bruger det ene eller det andet samt fordele om ulemper.
Jeg kan ikke helt få dem skilt ad rent begrebsmæssigt og som sagt, hvornår
jeg kan/skal anvende dem hver især.

Torben Brøndum