båd købes
Fra : Dorte Konradsen

Dato : 02-03-03 17:15

Båd eller jolle til fiskeri på øresund købes, max.pris 25.000 kr.
hilsen
niels a.
dorteniels@tdcadsl.dk

Fra : Thomas

Dato : 02-03-03 17:19

Hvad med "marked.privat.lystfiskeri"? Jeg synes det vælter ind med køb/salg
postings.
Thomas

Fra : Carsten P

Dato : 02-03-03 19:00

"Dorte Konradsen" <dorteniels@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Båd eller jolle til fiskeri på øresund købes, max.pris 25.000 kr.
> [...]
Tja der vil nok være smart at benytte dk.marked.privat.baad til dette indlæg

Vh carsten P

Fra : Michael

Dato : 02-03-03 21:00

Eller hvad med at kigge i den blå avis der er 100 vis af den slags både til
salg.. så din søgen er hermed afsluttet..

Fra : Ernest

Dato : 04-03-03 16:00

spørg du og andre bare løs - det skal sådan et par halvsure drenge sgu ikke
bestemme!

--
Ernest

Fra : Michael

Dato : 05-03-03 09:09

Hvorfor indrykker man en annonce hvor man ønsker at købe en båd. Når det
vrimler med alle slags både til salg i den blå avis og et utal af steder hos
forhandlere og på nettet???.. ren og skær nærighed fordi vedkommende ikke
vil betale hvad sådan en båd nu koster...

Fra : Erik Munck

Dato : 05-03-03 12:40

Det kunne måske være fordi at vedkommende troede at her fandtes seriøse
personer, svarene, til vedkommende der søger sig en båd, taler dog imod
dette - så jeg støtter Ernest.

Muncken

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-03-03 13:06

"Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det kunne måske være fordi at vedkommende troede at her fandtes seriøse
> personer, svarene, til vedkommende der søger sig en båd, taler dog imod
> dette - så jeg støtter Ernest.

Der findes mængder af seriøse personer her, der alle er kendetegnet ved at
de har gidet sætte sig lidt ind hvad det er for et medie de vader rundt i
her: http://www.usenet.dk

De mindre seriøse pløjer bare rundt med bind for øjnene, og poster på må og
få. (Der et nok de samme som er i risikogruppen for at blive
spøgelsesbillister på motorvejene, hvis de heller ikke gider sætte sig ind i
færdselsreglerne.)

Venlig hilsen
Alex Linaa

FUT til news:dk.admin.netikette

Fra : Erik Munck

Dato : 05-03-03 16:31

Ja, Alex - du har da vist aldrig holdt dig tilbage.

Det er vel relevant, at en person der ønsker at fiske lidt på havet sender
en forespørgsel til en gruppe der kan forventes at vide lidt om hvad der
rører sig. Det er vel en form for trykhed at henvende sig i sådan en gruppe.
Jeg mener ikke at man bare skal afvise folk på en lidt flabet måde, men
hjælpe dem istedet. Er vi blevet for intolerente eller hvad ?
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor seriøs vedkommende var, men spørgsmålet
var stillet venligt og så forventes der vel et tilsvarende svar.

Muncken

Fra : Michael

Dato : 05-03-03 17:12

Nu er det jo ikke just gode råd om hvad der rør sig på
havet han forespørger.. Finder den slags som udtryk for hvor ligeglad man
egentlig er med at finde en båd bare den er alt for billig.. Har selv lige
solgt min båd og det er rystende hvad alle "både købes" annoncerne i den blå
avis egentlig søger. Det skal gerne have kostet 200.000 fra nyt og sælges et
år efter for feks max 25.000. Nogle af annoncerne har stået der i årevis og
vil blive ved med det indtil heldet er med dem oddsne er ca 1:100000000000
for at det lykkes at finde sådan et tilbud. Sæfølig er vi alle ude på at
finde det billigste som muligt. Men ønsker man sig en båd leder man ikke i
flere år efter den.... med udsigt til de odds 1:10000000000000 dvs chancen
er lig 0. Det må virkelig være seriøs søgning. Nu er der ingen der siger at
han er sådan men jeg finder det bare besynderligt at der ikke findes en båd
der matcher hans krav blandt de hundreder af tusinder både der er til salg
hvis ellers hans krav er nogenlunde rimelige... Kort sagt hvofor søge efter
noget der flyder i bunkevis for fødderne af dig...?

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 05-03-03 19:03

Hej Alex. Som sædvanlig når jeg ser dine indlæg, synes jeg umiddelbart at du
har en del ret - men også en hel del uret. Du kan formulere dig, stave og
ofte svare intelligent på spørgsmål der passer dig. MEN, Din stil er meget
en EDB-mands, du futter, x-futter og pukker bestandigt på usenet-regler. Jeg
tror at mange "gamle" net-brugere har svært ved at give slip på ideen om
usenet som et forum for intellektuelle computer-interesserede. Sagen er jo,
at i dagens Danmark er net-adgang blevet hvermands eje, og usenet er blevet
"invaderet" af en masse mennesker der ikke interesserer sig en døjt for EDB,
usenet-etikette osv, men måske for lystfiskeri. Den udvikling er svær for
mange, men den er uundgåelig og - efter min mening - udmærket. Selvfølgelig
skal der hævdes en vis standart for at det hele ikke skal bryde sammen, men
større tolerance er altså også nødvendig. Selv bliver jeg skide irriteret
over folk der ikke gider prøve at formulere sig forståeligt eller som poster
i åbenlyst forkerte grupper, IKKE fordi de bryder nogle ligegyldige
etiketteregler, men fordi de mangler respekt for mig og andre når de bruger
vores opmærksomhed uden at gide gøre en smule forarbejde. Men jeg blir sku
lige så irriteret over bedrevidende rethaveri, som f.eks når nogen bryder
ind i en diskussion bare for at sætte fjolserne på plads med et fut. Sådan
noget skal omgåes med meget stor omtanke, og ret mig hvis ikke du står for
mindst 90% af alle fut her i gruppen.
MVH Niels

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-03-03 23:00

"Niels Damsgaard-Sørensen" <nds@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
men
> større tolerance er altså også nødvendig.

Jeg er ret enig i mange af dine betragtninger, specielt omkring tolerance.
Jeg "belærte" jo netop ikke den spørger der havde forvildet sig herind, men
derimod Erik Munck, som skulle kunne forventes at holde et højere niveau.

> [...]
bruger
> vores opmærksomhed uden at gide gøre en smule forarbejde.

Er det ikke en og samme sag? Nettikettereglerne er netop formuleret for at
undgå, at "forvildede" postings bruger løs af plads og opmærksomhed. Ellers
kunne vi nøjes med en enkelt gruppe: dk.altblandetsammen, men der ville jeg
nødigt prøve at føre en dialog omkring f.eks. lystfiskeri.

> [...]
> noget skal omgåes med meget stor omtanke, og ret mig hvis ikke du står for

Jeg kan ikke få "bedrevidenre rethaveri" til at stemme overens med at sætte
Muncken og Ernest på plads. Det de udførte var slet og ret agitation for at
sk... på usenetregler, og lade alt passere uhæmmet.
Og nej!, Jeg står ikke for 90% af alle FUT i gruppen. Jeg tror også du har
misforstået ideen med et FUT. Et fut er IKKE en straf man smider i hovedet
på folk, men derimod et forslag om at flytte debatten til et mere passende
sted på usenet, i dette tilfælde netikettegruppen. Du kan vel ikke være
uenig i, at den nederste del af tråden er noget fnidder, der absolut ikke
kan have interesse for andre end de implicerede parter. Derfor fandt jeg det
usmart at fylde lystfiskergruppen op med dette.

Jeg synes stadig dette hører hjemme i netikettegruppen, så jeg XFUT'er (Og
det er et forslag, ikke et påbud! - Så vær velkommen til at flytte debatten
tilbage hvis du vil skrive noget der kan bidrage med lystfiskerrelevant
stof)

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : enrico

Dato : 06-03-03 09:46

On Wed, 5 Mar 2003 19:03:21 +0100, Niels Damsgaard-Sørensen
<nds@tdcadsl.dk> wrote:. Men jeg blir sku
>lige så irriteret over bedrevidende rethaveri, som f.eks når nogen bryder
>ind i en diskussion bare for at sætte fjolserne på plads med et fut.

Fint indlæg - hørt.

-enrico

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-03-03 22:47

"Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk> wrote in message
> Ja, Alex - du har da vist aldrig holdt dig tilbage.

Med køb/salg-annoncer??? Ik' forstået.
Hvorfor skulle denne debat nu fortsættes i både dk.admin.netikette, og her?
Du, som gammel usenetbruger, ved da alt om hvikle grupper der er til hvad.

> Det er vel relevant, at en person der ønsker at fiske lidt på havet sender
> en forespørgsel til en gruppe der kan forventes at vide lidt om hvad der
> rører sig.

Det var jo netop ikke det han gjorde. Han sendte slet og ret en annonce.

> Det er vel en form for trykhed at henvende sig i sådan en gruppe.
> Jeg mener ikke at man bare skal afvise folk på en lidt flabet måde, men
> hjælpe dem istedet. Er vi blevet for intolerente eller hvad ?

Selvfølgelig skal vi hjælpe dem, på samme måde som brugsuddeleren forventes
at hjælpe forlk der går i Brugsen, for at købe grovfoder til deres
kreaturer. Et venligt: "Du er vist havnet et forkert sted", som også var det
første svar han fik.

> Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor seriøs vedkommende var, men spørgsmålet
> var stillet venligt og så forventes der vel et tilsvarende svar.

Det var absolut ikke det jeg reagerede på, men Ernest's flabede udgydelser,
og din støtte hertil.

Skal vi ikke fortsætte ét sted der er bedre egnet, end at fylde
lystfiskergruppen med netikettesnak?
Jeg flytter det tilbage i dk.admin.netikette (XFUT)

Alex