Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
17" TFT skærm - Loitech og Samsung
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 01-03-03 18:48

Hej

Jeg har set en Logitech DesignKit 17" TFT skærm til 3999 kr incl. et
trådløst tastatur og evt. mus og undrer mig meget over at prisen er så
billig for sådan noget som f.eks. Samsung 17" TFT skærme koster mere end
5000 kr uden noget ekstra.

Men jeg vil hellere købe en Samsung da de har mange gode TFT skærme i silver
eller sort farve.

Mit kabinet er aluminiumsfarvet/ægte aluminium så det er nok lettest at
vælge en silver model men en sort model er også helt fint da mit trådløse
tastatur og mus er næsten helt sort (eller meget mørkt blå).

Jeg vil gerne have skærme med mindst 'dot' som muligt og højest 'pixels' som
muligt og som skal kunne holde i mange år fremover.

Men Logitech´en er så billig at jeg undrer mig over det og den er vist en 26
dot model som er godt nok.. Eller mangler skærmen noget bestemt?

Helst en TFT skærm der har både analog og DVI kabel så jeg kan tilslutte
skærmen til min bærbare pc via analog kabel og stationære pc via DVI kabel.

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Demos

Dato : 01-03-03 21:49

Bart Bendtsen <bart@privat.dk> wrote:
> Men Logitech´en er så billig at jeg undrer mig over det og den er
> vist en 26 dot model som er godt nok.. Eller mangler skærmen noget
> bestemt?

Jeg har haft omtalte sæt hjemme, da TDC havde det på tilbud for et par uger
siden, som min foreløbig første og eneste oplevelse af TFT skærme. Jeg må
indrømme at jeg ikke var synderlig imponeret. Billedet var ikke stabilt og
så var der tydelig ghosting/smearing/kald-det-hvad-I-vil når jeg scrollede i
et tekstdokument. Jeg leverede selvføgelig sættet tilbage.

Jeg ved til gengæld at andre er/var meget tilfreds med omtalte bundle. Det
er bl.a. blevet omtalt på HardwareOnline.dk:
· http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=0&tID=61924
· http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=0&tID=62577

Fra : Anders Hansen

Dato : 01-03-03 22:16

Jeg prøvede også lige logitech tilbudet, men sendte det hurtigt retur. Nu
har jeg anskaffet mig en acer 732 skærm, og den er lækker. Den har både DVI,
CRT, Composite og S-Video indgange! Højtalere der er til at leve med og
sølv-finish.
Af data kan jeg da lige nævne en samlet response tid på 16ms og 4 lamper!!!

En klar anbefaling

mvh/anders

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-03-03 17:25

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in

> Men Logitech´en er så billig at jeg undrer mig over det og den er
> vist en 26 dot model som er godt nok.. Eller mangler skærmen noget
> bestemt?

Det er ikke en Logitech skærm, men et eller andet billigt mærke (tror
nok det er Vibrant?) de har smidt i en kasse med et tastatur og en mus
og så kaldt det et Logitech bundle. Jeg ville nu også vælge noget andet
end Vibrant som min TFT skærm. Måske en Acer 732, eller en Samsung 172T
- eller noget helt tredje.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : David T. Metz

Dato : 03-03-03 15:30

Bart Bendtsen kalligraferede, i
> Jeg vil gerne have skærme med mindst 'dot' som muligt og højest
> 'pixels' som muligt og som skal kunne holde i mange år fremover.

Det er noget vrøvl at tale om "dot" ifm. TFT. Skærmen har det antal pixels
som den har og forholdet mellem antal og skærmarealet afgør derfor "dot",
men egentlig er det noget vrøvl, da det kun er relevant at tale om "dot"
ifm. CRT-skærme.

Det du skal tænke på ved TFT er at skærmen kun viser et rigtigt skarpt
billede i sin native-opløsning. Typisk 1024*768 for 15" og 1280*1024 for 17"
men dyrere skærme kan have højere opløsning.

David.