Utroligt!!! (Klikkertræning!)
Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-02-03 18:18

Balto og jeg er begyndt på klikkeren og hold op hvor er det utroligt! Han er
blevet 1000x så opmærksom som før. Der er bare generelt sket en kæmpe
positiv forandring!:)

Rinnie

Fra : dorthe jensen

Dato : 28-02-03 21:57

Hej

Det lyder som om min hund ville have gavn af klikkertræning, jeg har også
været ved at undersøge hvorledes det foregår og jeg kan forstå at nogle
læser bøger om det og derefter træner hunden efter det mens andre går til
træning.
hvordan har du gjort det og er der måske nogle bøger eller andet du kan
anbefale til en der gerne vil starte med træningen.

venlig hilsen dorthe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-02-03 23:38

> hvordan har du gjort det og er der måske nogle bøger eller andet du kan
> anbefale til en der gerne vil starte med træningen.

Jeg har punkteligt fulgt de råd der står på
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Hundeskolen/hund_hundeskolen.html
Hun er genial hende træneren der og det er ret udførligt til begyndelsen,
men bøger har jeg ikke fået undersøgt helt endnu... Der er måske andre der
kan tilråde nogen??

Rinnie

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 01-03-03 00:44

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> men bøger har jeg ikke fået undersøgt helt endnu... Der er måske andre der

Der findes en lille meget letlæst sag på www.canis.no, der hedder
Klikkertræning for din hund. I den er der en udførlig vejledning og ideer
til øvelser. Desuden står der lidt om klikkertræning i Helhjertet
hundetræning af Irene Jarnved.

Men du kan også finde en masse gode tips bare ved at snuse lidt rundt på
internettet.

-Trine

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-03 15:18

> Balto og jeg er begyndt på klikkeren og hold op hvor er det utroligt! Han
er
> blevet 1000x så opmærksom som før. Der er bare generelt sket en kæmpe
> positiv forandring!:)

Kan du give et par råd om hvordan man bruger denne metode til at lære sin
hund at gå lidt bedre i snor.¨

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-03-03 15:46

> Kan du give et par råd om hvordan man bruger denne metode til at lære sin
> hund at gå lidt bedre i snor.¨

Hvis ikk jeg har misforstået det jeg har læst helt, så er fremgangsmåden
følgende (skal selv til at prøve om et par uger:))

1) Lær hunden hvad klik betyder (Klik-beløn)
2) når du laver klikkertræning må du under ingen omstændigheder tale til
hunden eller tvinge den til at gøre noget! Det hele er baseret på at hunden
frivilligt gør tingene.
3) Når hunden ved hvad klikket betyder, så kan du gå igang.
4) ta' snor på hunden og gå... Ikke noget med at beordre den på plads! Når
hunden så kommer hen på plads (stadig uden du har givet ordren) så klikker
du og giver en godbid. Du skal lokke hunden hen på plads med en godbid. IKKE
noget med at røre eller trække i snoren. Skidt med om hunden så fimser
videre bagefter. Dette gentager du ind til hunden har fundet ud af at den
får klik-beløn når den går på plads og til den kender den håndbevægelse du
bruger når du vil ha' den på plads. (Den håndbevægelse du har benyttet når
du har haft en godbid i hånden.) Når den så er sikker i sin plads, så kan du
begynde at sætte kommando på. Du må endelig ikke sætte kommando på før
hunden er 100% sikker i øvelsen med klikkeren.

Nu er jeg ikke 100% sikker i denne fremgangsmåde, så ret mig hvis jeg tar'
fejl en eller anden, men ud fra hvad jeg har læst om det, så er dette
metoden.

Jeg synes du skal læse lidt om klikkertræning på
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Hundeskolen/hund_hundeskolen.html
da det er beskrevet meget godt og simpelt der inde!

Rinnie
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Kimmi

Dato : 04-03-03 14:05

Her er nogle gode oplysninger,men på Engelsk
www.wagntrain.com/OC/
Kimmi