Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede til kritik uge 11
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 12-03-01 23:10

Hej Alle og specielt Kasper

Kasper Ingeman Rask har et billede til bedömning på adressen

http://fotokritik.jirty.dk/

Han skriver det er förste gang så vi skal väre lidt flinke ved ham.

NU til min mening om billedet.

Jag syntes kompositionen eller jag skal måske snarere sige ideen er
god, absolut noget at arbejde videre på.

Det jag har emod biledet er at der er lidt for meget silhouet og lidt
for lidt man kan se.

Så om nu Kasper havde givet det bare en halv bländer mere havde det
nok blevet så at man bedre kunde se forgrunden uden at den derfor blev
dominerende, evt bare lidt oplätnings blitz på personen.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : PJ

Dato : 13-03-01 15:22

Hans Peter Larsson <h.p.larsson@telia.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3aad490b.1649525@news.telia.net...

Tjaaaa!!!!! Hvad er der at sige? - Mangler indhold og fantasi, det er
næsten for nemt. Bedre held en anden gang. Så er det mildt og venligt ment.
Mvh
Pierre Jakobi

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 13-03-01 16:45

Ja du har ret...det er næsten for nemt.
Det er altid meget let at kritisere andres arbejder, men måske lidt sværere
at gøre det konstruktivt.

Selv er jeg enig med Hans Peter. En flash ville have gjort underværker.

Man kan diskutere om mere af baggrunden, dvs. landskabet, skulle være
synligt, hvilket ville medføre, at man skulle tættere på og have knap så
meget "ramme" med.
Egentlig tror jeg nok jeg synes, det ikke er tilfældet. Det er fint nok, at
man kun får en antydning af det, der ligger på den anden side.

Med venlig hilsen Tue

Fra : PJ

Dato : 14-03-01 02:10

Hvem bad om kritik - af den udbedte kritik? Plonk!
Pierre Jakobi

Fra : Lærke Borch Posselt

Dato : 13-03-01 18:52

Jeg ved ikke, hvad det er, der er galt, men jeg kan ikke komme ind på selve
billedsiden.
Når jeg trykker på fotografens navn, kommer den samme side frem igen...
Kan nogen hjælpe? -Hvad er det, jeg gør forkert?

Venligst,
Lærke

Fra : Jensen

Dato : 13-03-01 20:28

> Når jeg trykker på fotografens navn, kommer den samme side frem igen...

Det skal du heller ikke, du skal klike på årstallet og ugenummeret.

Jensen

Fra : Lyrik

Dato : 18-03-01 22:02

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse
> Hej Alle og specielt Kasper
>
> Kasper Ingeman Rask har et billede til bedömning på adressen
>
> http://fotokritik.jirty.dk/
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg stod der selv
på samme sted
i 1981
jeg følte mig
som en af dem
der stod sin mand
imod islam
til tiden tog mig
li'som dem
mens muren står tilbage

nu stod du der
præcis som mig
som tiden tog
mens årene
med vingesus
og tyste råb os
atter fremad kaldte
til murens top
på udkigspost
imod islam
hvis dage snart er talte

Lyrik

Fra : Rask

Dato : 31-03-01 15:50

Mange tak for kritikken, meningen var at personen skulle fremstå som silhuet
!!

p.s bedre sent end aldrig..