SANGE OM MAGT ???? Kender I nogle sange om~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 26-02-03 23:00

Hej!

Til noget skønlitteratur (en roman) skal jeg bruge nogle sange som handler
om magt (foregår i 1995)

Sangene skal helst være udgivet i slutningen af 80'erne eller starten af
90'erne!

Romanen foregår i 1995.

Og jeg vil gerne citere fra nogle sange som handler om MAGT!

Mange hilsner fra

Carsten
cajuth@hotmail.com
--

PS:
Læser du skønlitteratur?

Fra : Troels

Dato : 27-02-03 11:35

> [...]
> om magt (foregår i 1995)
>
> Sangene skal helst være udgivet i slutningen af 80'erne eller starten af

Rage against the machine - Take the power back. Udgivet i 1992.

/Troels

Fra : RH

Dato : 27-02-03 13:00

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in

> Rage against the machine - Take the power back. Udgivet i 1992.

Sådan en omgang kommunistisk propaganda lytter du vel ikke til?

Mvh
RH.

Fra : Troels

Dato : 27-02-03 13:25

> Sådan en omgang kommunistisk propaganda lytter du vel ikke til?

Kommunistisk?!? De folk jeg kender mener ellers at det er en værre omgang
højreorienterede fascister....

/Troels

Fra : RH

Dato : 27-02-03 13:58

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in news:b3l0mb$2t5$1
@sunsite.dk:

> Kommunistisk?!? De folk jeg kender mener ellers at det er en værre omgang
> højreorienterede fascister....

Det gør det vel ikke bedre...eller hvad?

Mvh
RH.

Fra : --* edmundo *--

Dato : 27-02-03 20:53

"RH" <rh@> skrev i en meddelelse
> "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in news:b3l0mb$2t5$1
> @sunsite.dk:
>
> Det gør det vel ikke bedre...eller hvad?

Nej, men der er godt nok forskel!!!!

Fra : RH

Dato : 27-02-03 21:47

"--* edmundo *--" <edmundo"fjern"@e-mail.dk> wrote in news:b3lqb8$q2s$1
@news.cybercity.dk:

> "RH" <rh@> skrev i en meddelelse
> omgang

> Nej, men der er godt nok forskel!!!!

Næh. Begge ideologier har millioner af menneskeliv på samvittigheden. Det
er nok for mig!

Mvh
RH.

Fra : --* edmundo *--

Dato : 27-02-03 22:21

"RH" <rh@> skrev i en meddelelse
> "--* edmundo *--" <edmundo"fjern"@e-mail.dk> wrote in news:b3lqb8$q2s$1
> @news.cybercity.dk:

> Næh. Begge ideologier har millioner af menneskeliv på samvittigheden. Det
> er nok for mig!

Uden det skal komme ud i alt for vilde diskussioner om ideologier, så er vi
begge enige om, at ekstremer ikke er noget positivt. MEEN fascisme og
kommunisme er altså ikke det samme. Det var blot pointen!

Fra : RH

Dato : 28-02-03 00:34

> Uden det skal komme ud i alt for vilde diskussioner om ideologier, så
> er vi begge enige om, at ekstremer ikke er noget positivt. MEEN
> fascisme og kommunisme er altså ikke det samme. Det var blot pointen!

Det vidste jeg nu godt.

Mvh
RH.

Fra : --* edmundo *--

Dato : 28-02-03 07:14

"RH" <rh@> skrev i en meddelelse
> "--* edmundo *--" <edmundo"fjern"@e-mail.dk> wrote in

> Det vidste jeg nu godt.

He he godt ;)

Fra : Peter Juhl

Dato : 28-02-03 00:38

Troels wrote:

> Kommunistisk?!? De folk jeg kender mener ellers at det er en værre
> omgang højreorienterede fascister....

Rage Against The Machine var marxister.

/Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-03 12:30

"Carsten Thomsen" <cajuth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS:
> Læser du skønlitteratur?
> Vil du være test-læsert af en kommende roman?

Skal det være Dansk eller ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 27-02-03 13:37

Halfdan Rasmussens Heltekvad (Noget om Helte) kan altid bruges

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-03 14:53

Mikkel Bierberg-Petterson wrote:

> Halfdan Rasmussens Heltekvad (Noget om Helte) kan altid bruges

Njah, det er et pacifistisk digt/sang.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 27-02-03 18:46

Nej ikke dansk!
De skal synge på Engelsk!

Kender I nogen ?

Mange hilsner fra

Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Lars Bernau

Dato : 28-02-03 08:26

In article <b3ljok$1mqbh6$4@ID-139211.news.dfncis.de>, cajuth@hotmail.com
says...
> Nej ikke dansk!
> De skal synge på Engelsk!
>
> Kender I nogen ?

Spagna - The Power of Money (1987)

Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes (1984)

Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World (1985)

Sting - Russians (1985)

Billy Joel - Lenningrad (1989)

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : DDDude

Dato : 27-02-03 16:39

"Carsten Thomsen" <cajuth@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 90'erne!
>
> Romanen foregår i 1995.
>
> Og jeg vil gerne citere fra nogle sange som handler om MAGT!

Snap - (I've got) The Power, fra 1990 tror jeg
Ikke meget tekst, men måske kan du bruge noget:
http://www.geocities.com/aorlyrics/Coyote_Ugly/coyote002.html

Version fra H-Blocks er nok bedre, men den er fra sidste år ..

DDDude
--------------

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-03 17:02

DDDude wrote:

> Snap - (I've got) The Power, fra 1990 tror jeg

Jeg kommer lige til at tænke på Ultravoxs "Hymn". Den er dog mest
sigende på videoen. Så vidt jeg husker, ser man en række personer -
heriblandt en politiker - indgå en pagt med djævlen for at få magt.
Teksten kan findes her:
http://www.ultravox.org.uk/zLyrics/Quartet/Hymn.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : ML-78

Dato : 03-03-03 22:11

> Snap - (I've got) The Power, fra 1990 tror jeg
> Ikke meget tekst, men måske kan du bruge noget:
> http://www.geocities.com/aorlyrics/Coyote_Ugly/coyote002.html
>
> Version fra H-Blocks er nok bedre, men den er fra sidste år ..

Eller måske det originale nummer "Let the Words Flow" (1989) af Chill Rob G.
som Snaps tekster er taget fra.

ML-78

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 01-03-03 01:52

> Sangene skal helst være udgivet i slutningen af 80'erne eller starten af
> 90'erne!
>
> Romanen foregår i 1995.
>
> Og jeg vil gerne citere fra nogle sange som handler om MAGT!

Hvad med

Clawfinger - Power, fra albummet Use Your Brain, der udkom i 1995...

Læs teksten her:
http://www.lyricsfreak.com/c/clawfinger/54257.htm

--
/Morten

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 06-03-03 17:08

> [...]
> 90'erne!
>
> Romanen foregår i 1995.
>
> Og jeg vil gerne citere fra nogle sange som handler om MAGT!

I've got the power! Hvem fanden er det der har lavet den?

Mvh.
Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-03 17:29

Lars Lauridsen wrote:

> I've got the power! Hvem fanden er det der har lavet den?

Snap.

--
Mvh. Kim Ludvigsen