BAS
Fra : Onix

Dato : 26-02-03 17:19

Hej herinde !

Er der nogle der kender nogle grupper/musiknumre, hvor der er fed bas ? funk
osv. ?

Mvh
Onix

Fra : Øistein Wind

Dato : 26-02-03 18:35

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej herinde !
>
> Er der nogle der kender nogle grupper/musiknumre, hvor der er fed bas ?
> [...]

Noget af Incubus gamle...Tror der er noget at hente dér...

Øistein

Fra : LB

Dato : 26-02-03 18:59

> [...]
> Hej herinde !
>
> Er der nogle der kender nogle grupper/musiknumre, hvor der er fed bas ?

YellowJacket - YellowJacket (deres første fra 1981).
Marcus Miller, han har nok den mest rå baslyd, men er til tider lidt disket.
Jimmy Earl (lidt syret).
Don Blackman (nærmest umulig at få fat i).
Jeff Lorber ... i hans gamle fusions-periode.
Der er en meget nuttet bassolo på Casiopea - Mint Jam (så vidt jeg husker).

Mvh
Lars B.

----------------------------
http://www.dvd-a.dk/

Fra : Michael Bas

Dato : 27-02-03 20:00

Tjek Casiopea - Mint Jam ud!!!

Japansk funk - vild fedt!

Mvh
Michael Bas

Fra : Michael Westi

Dato : 28-02-03 22:06

> Tjek Casiopea - Mint Jam ud!!!
>
> Japansk funk - vild fedt!
>
> Mvh
> Michael Bas

Eksisterer Casiopea egentligt mere?
Så dem live i Fælledparken for en del år siden.
Men det var en fed koncert.

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-02-03 23:53

Således skrev "Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> i
dk.kultur.musik Fri, 28 Feb 2003 22:06:07 +0100:

>Eksisterer Casiopea egentligt mere?
>Så dem live i Fælledparken for en del år siden.
>Men det var en fed koncert.

De kom med en skive, Main Gate i 2001 og hvis jeg kender dem ret har
de nok også lavet et par stykker siden.

Hvornår var det de var her i landet?

Hvis det er i nyere historisk tid, vil jeg tilbringe resten af min
weekend med at græmme mig ihjel.

Knud

--
A TRUE Klingon warrior does not comment his code. - maxsec

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-02-03 23:55

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.musik Fri,
28 Feb 2003 23:53:28 +0100:

>Således skrev "Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> i
>dk.kultur.musik Fri, 28 Feb 2003 22:06:07 +0100:

>De kom med en skive, Main Gate i 2001 og hvis jeg kender dem ret har
>de nok også lavet et par stykker siden.

Ifølge <http://hpcgi1.nifty.com/c-p-s/english/aska.cgi> er der kommet
en dvd med livekoncerter her sidste år, så de er stadig med.

Knud
--
Np: Casiopea - Flash Back Medley

Fra : Michael Westi

Dato : 01-03-03 01:03

> [...]
> de nok også lavet et par stykker siden.
>
> Hvornår var det de var her i landet?
>
> Hvis det er i nyere historisk tid, vil jeg tilbringe resten af min

Dengang jeg så dem i Fælledparken!
Mener det ligger 15-16 år tilbage, måske lidt mere.
Kid Creole & the Coconuts var også derinde svjh.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 01-03-03 10:09

Således skrev "Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> i
dk.kultur.musik Sat, 1 Mar 2003 01:02:30 +0100:

[Casiopea]

>Dengang jeg så dem i Fælledparken!
>Mener det ligger 15-16 år tilbage, måske lidt mere.
>Kid Creole & the Coconuts var også derinde svjh.

Så har jeg det meget bedre, det var før jeg Så Lyset(Tm)

Knud
--
Managing senior programmers is like herding cats.
--Dave Platt

Fra : Robert Piil

Dato : 27-02-03 01:56

On Wed, 26 Feb 2003 17:18:59 +0100, "Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk>
wrote:

>Er der nogle der kender nogle grupper/musiknumre, hvor der er fed bas ? funk
>osv. ?

Funk...Tower of Power

....og så kan jeg ikke sige bas uden at nævne Pastorius (har I lagt
mærke til det?).

Kig lidt tilbage i gruppen. Der har været flere gode tråde om basmusik
og bassister.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-02-03 14:58

Onix wrote:
> Hej herinde !
>
> Er der nogle der kender nogle grupper/musiknumre, hvor der er fed bas
> ? funk osv. ?
>
> Mvh
> Onix

Alt med Me'shell Ndegeochello

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 04-03-03 15:34

Onix wrote:
> Hej herinde !
>
> Er der nogle der kender nogle grupper/musiknumre, hvor der er fed bas
> ? funk osv. ?
>
> Mvh
> Onix

Donny Hathaway - Live
Willie Weeks på bas - "The Baddest Bass Player in the Country!!"

Sly & The Family Stone - Fresh
Den definitive funkplade

Herbie Hancock - Secrets
Paul Jackson styrer

Billy Cobham - Spectrum
Lee Sklar i perfekt form

Marvin Gaye - What's Going On
Stevie Wonder - I was made to love her
James Jamerson.......tja...

-Sune

Fra : Robert Piil

Dato : 04-03-03 19:10

On Tue, 4 Mar 2003 15:34:19 +0100, "Sune Mika Salminen"
<efternavn@doktor.dk> wrote:

>Donny Hathaway - Live
>Willie Weeks på bas - "The Baddest Bass Player in the Country!!"

Jep. Det er en fed plade, hold kæft hvor spiller de tæt.

--
Robert Piil
http://piil.org