Fiske på Grønland! Nogle gode idér?
Fra : Jørgen Gilberg

Dato : 26-02-03 18:13

Jeg skal til Grønland 19-24 maj (Søndre Strømfjord). Er det noen som vet om
det er mulig å "svinge" fluestangen der? Noen erfaringer eller tips?
mvh
Jørgen Gilberg

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-02-03 18:47

On Wed, 26 Feb 2003 18:13:04 +0100, "Jørgen Gilberg"
<jorgenXXXREMOVETHISTEXTXXX@gilberg.org> wrote:

>Jeg skal til Grønland 19-24 maj (Søndre Strømfjord). Er det noen som vet om
>det er mulig å "svinge" fluestangen der? Noen erfaringer eller tips?
>mvh

Glæd dig til en naturoplevelse af dimensioner.

Der er et link her (som er fundet på google.com):

http://www.hmolsen.hjem.wanadoo.dk/gronland.html

--
http://www.zelinski.dk

Fra : Michael Boysen

Dato : 26-02-03 23:50

Jørgen Gilberg skrev:
> Jeg skal til Grønland 19-24 maj (Søndre Strømfjord). Er det noen som vet
om
> det er mulig å "svinge" fluestangen der?

Prøv:
http://www.greenland.com/Oplevelser/Friluftsliv/Lystfiskeri/

Der finder du sikkert noget brugbar information.

Venlig hilsen
Michael Boysen
www.rokkerne.dk

Fra : Jørgen Gilberg

Dato : 27-02-03 18:12

Takk skal dere ha!
hilsen
Jørgen

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 28-02-03 15:41

Hej Jørgen,

Tag evt. kontakt til Kangerlusluaq Tourism .. de kan sejle dig til Robinson
river (tror jeg den hedder) og der er godt fiske .. ved dog ikke helt om du
er lidt tidlig på den rent sæsonmæssigt.

http://www.greenland.com
http://www.greenland-guide.gl/kangerlussuaqtourism/

God tur .. og pas på okserne

/Jan

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 01-03-03 09:31

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote in message
> [...]
du
> er lidt tidlig på den rent sæsonmæssigt.

Jep, Robinson Bay eller rettere Angorjatorfiup.
Vi var der, men det var helt tilbage i 1980.
Vi landede på stranden med et lille privatfly og tilbragte 3 uger der.
Fik en god del store fisk op til 4 kilo, og mistede flere der var betydeligt
større.
Du kan både fiske i elven og fra kysten i bugten.
Der var vildt mange fjellræve i området, så sørg for at gemme forsyninger og
evt fisk som du gemmer til aftensmad godt af vejen.
mht sæsonen, så tror jeg også du er lidt tidligt på den, vi var der i juli.
Kanongodt vejr.

Venlig hilsen
Michael Christoffersen

Fra : Hanne og Peter

Dato : 02-03-03 16:42

Maniitsoq d.2/3-03
Sæsonen for fjeldørreder starter lidt senere i elvene da de først lige skal
ud og fedes op i havet.
Du kan dog sikkert godt fange fisk i elvene i maj men de er ikke store da de
har ligget næsten uden at spise hele vinteren. Fighten er der altså ikke
meget ved. Men tag endelig grejet med du kan jo være heldig.

Peter
Maniitsoq