Danish Music Awards - navnet
Fra : Christian Muus

Dato : 26-02-03 12:18

Jeg ved godt, at det ikke måtte hedde Dansk Grammy, men hvorfor skal den
nuværende titel være på engelsk? Det er trods alt et dansk show.

--
Christian Muus

Fra : Spunk99

Dato : 26-02-03 00:02

On Wed, 26 Feb 2003 12:17:50 +0100, "Christian Muus"
<gergen@post.tele.dk> wrote:

>Jeg ved godt, at det ikke måtte hedde Dansk Grammy, men hvorfor skal den
>nuværende titel være på engelsk? Det er trods alt et dansk show.

det er fordi dem der finder på titler til sådanne programmer er flove
over det danske sprog

Fra : RH

Dato : 27-02-03 12:45

Spunk99 <spunk99@!!!myecom.net> wrote in

> det er fordi dem der finder på titler til sådanne programmer er flove
> over det danske sprog

Ja, og hvem er ikke det!

Mvh
RH.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-03 15:23

Mit gæt vil være, at eftersom en del af dem som vinder en grammy, er
udlændinge, og da det har stor bevågenhed udefra, at det bærer en meget stor
del af skylden. Samt at det jo samtidigt giver show'et et internationalt
snit. Det gør det jo også væsentligt lettere for udlændinge at finde
oplysninger om det på netop internet. Samt at det vel næsten hedder det
samme over det meste af verden. Men jeg kan jo selvfølgelig tage fejl.

M.V.H.....Benny..

Fra : Peden

Dato : 27-02-03 16:45

> det er fordi dem der finder på titler til sådanne programmer er flove
> over det danske sprog

Så vidt jeg husker er det fordi de slemme amerikanere har en slags "patent"
på ordet Grammy.

--
Peter Risager
"Please fasten your seatbelts as we begin our terminal descent into

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-03-03 23:12

Spunk99 <spunk99@!!!myecom.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1etn5v0n7th8rgloq45e0tgtb9nf87f31i@4ax.com...

> det er fordi dem der finder på titler til sådanne programmer er flove
> over det danske sprog
___________

eller sagt på en anden måde. Næseringsagtige computerneurotiske padder, som
ikke kender til andre ord end "Downloade", "Homepage", "Sites punkt dot kom"
og "Awards" og "Contest" og deres pis og papir og fanden og hans pumpestok.
Det er derfor vi skal belemres med sådan nogle pladdertitler. Vor herre til
hest, hvor er det latterligt - SÅDAN ! -
Nu synes jeg ikke lige at jeg ville være for grov, så derfor siger jeg
det på en pæn måde.

Hilsen Åge

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 01-03-03 21:18

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved godt, at det ikke måtte hedde Dansk Grammy, men hvorfor skal den
> nuværende titel være på engelsk? Det er trods alt et dansk show.
>
> --
> Christian Muus

At kalde det et dansk show er ikke helt korrekt.
Hovednavnene er udenlandske.
Ordet Grammy er ikke dansk (hvis man endelig valgte at kalde det sådan igen)
De fleste pladeselskaber der er repræsenteret er bestemt ikke danske.
Men lad os da pille i vore navler sammen mens vi ser showet i fjernsynet.

M.v.h.
Gorm