Er det her jeg kan spørge om Anti-spam pro~
Fra : Freedom

Dato : 26-02-03 09:08

Jeg søger råd mht. hvilket anti-spam program (helst gratis;)) Jeg skal
vælge?

Jeg sååå træt af alt den spam jeg får!

Mvh
Iben

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-02-03 09:25

Freedom wrote:

> Jeg søger råd mht. hvilket anti-spam program (helst gratis;)) Jeg skal
> vælge?

http://sourceforge.net/projects/razor
http://www.spamassassin.org/

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-03 09:40

Freedom skrev:

>Jeg søger råd mht. hvilket anti-spam program (helst gratis;)) Jeg skal vælge?

Nej, dertil har vi gruppen dk.admin.netmisbrug.

>Jeg sååå træt af alt den spam jeg får!

Det forstår jeg godt. Her er beskrevet to metoder som jeg har
brugt:

   http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 26-02-03 10:05

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det forstår jeg godt. Her er beskrevet to metoder som jeg har
> brugt:
>
> http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm

Hvorfor bruger du så ikke disse metoder mere?
Virker de ikke mere

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Michael

Dato : 26-02-03 10:34

Gevaldi skriver:

> Hvorfor bruger du så ikke disse metoder mere?
> Virker de ikke mere
>
> --
> /Gevaldi
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
> Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Ordkløver!

Michael

Fra : Freedom

Dato : 26-02-03 11:02

> Det forstår jeg godt. Her er beskrevet to metoder som jeg har
> brugt:
>
> http://lundhansen.dk/bertel/no_spam.htm
>
> --
> Bertel

Bertel, tak;))

Metode 1 bruger jeg, men jeg er faktisk træt at hele tiden at skal skifte
adresser ud, jeg har oplevet at der kommer spam efter jeg har meldt mig til
nogle som man skulle tro var "sikre", jeg ved selvføgelig ikke 100% at det
er dem med!!

Og til i andre, Tak for linkene til programmer;)
Iben

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-02-03 13:15

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg søger råd mht. hvilket anti-spam program (helst gratis;)) Jeg skal
> vælge?
>
> Jeg sååå træt af alt den spam jeg får!
>
> Mvh
> Iben

Man skal betale et beskedent beløb, men programmet virker fint.

www.mailwasher.net

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Anders Lund

Dato : 27-02-03 07:02

Carsten Overgaard wrote:
> Man skal betale et beskedent beløb, men programmet virker fint.
>
> www.mailwasher.net

Man _skal_ ikke - man kan, for at få fjernet noget bannerreklame. (Ikke den
vilde reklame)
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-02-03 07:50

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Man _skal_ ikke - man kan, for at få fjernet noget bannerreklame. (Ikke
den
> vilde reklame)

Man kan også selv bestemme, hvor meget man vil betale for programmet og da
jeg helst vil betale for programmer, jeg synes bruger, har jeg betalt det
beløb, som jeg synes programmet er værd.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-03 11:49

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan også selv bestemme, hvor meget man vil betale for programmet og da
> jeg helst vil betale for programmer, jeg synes bruger, har jeg betalt det
> beløb, som jeg synes programmet er værd.

Hej Carsten, virker Mailwasher godt nok efter dine forventninger?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-02-03 12:24

Per Nielsen 's insignificant opinion was stated in:
b3kqhc$8js$1@sunsite.dk

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Carsten, virker Mailwasher godt nok efter dine forventninger?

Nu hedder jeg ganske vist ikke Carsten, men.... Mailwasher virker okay,
interaktiviteten mellem den og mailclienten irriterer mig dog, det er lidt
bøvlet synes jeg. Har lige installeret spampal, den ser ud til at fungere
noget bedre på det punkt, værd at overveje.

Bruger OE som client.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-03 12:39

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige installeret spampal, den ser ud til at fungere
> noget bedre på det punkt, værd at overveje.

OK, den checker jeg lige, thx.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-02-03 16:34

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Carsten, virker Mailwasher godt nok efter dine forventninger?

Ja, jeg checker tre pop-konti med samme arbejdsgang nemt og hurtigt.

Outlook startes så op bag efter at washeren har kørt. Der var lidt problemer
med nettonet's konti i starten, men det er fixet nu.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-02-03 18:25

> [...]
problemer
> med nettonet's konti i starten, men det er fixet nu.

OK, det lyder da meget godt. Ingen problemer overhovedet? Min lillebror
installerede det, hvorefter det slettede hele hans indbakke med over 160
e-mails uden at spørge!

Fra : Anders Lund

Dato : 27-02-03 19:15

Per Nielsen wrote:

> OK, det lyder da meget godt. Ingen problemer overhovedet? Min
> lillebror installerede det, hvorefter det slettede hele hans indbakke
> med over 160 e-mails uden at spørge!

Det er sku okay - det modificere ellers ikke noget ved mail klienten. Men
der er jo altid et eller andet der skal gå galt.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-02-03 08:00

> [...]
>
> OK, det lyder da meget godt. Ingen problemer overhovedet? Min lillebror
> installerede det, hvorefter det slettede hele hans indbakke med over 160

Hvis man indstiller den agressivt dvs. alle mails, hvor der er mere end een
person på listen, som ikke er en selv, er der en mulighed for at en
indbakke, som ligger online (Læsning via web-mail), kan blive slettet.

Jeg har selv sovet og er kommet til at slette en mail fra et familiemedlem,
som havde sendt en mail med noget sjov til flere i familien, hvilket blev
fortolket som spam. Et manglende hak i "friends" sendte mailen ud i
intetheden.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-02-03 09:07

Takker Anders og Carsten.

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 26-02-03 18:18

Jeg bruger Spampal.
Det er gratis og virker godt. Jeg er kunne bare godt ønske mig en metode til
at sende en fejlmelding tilbage til spammerne så de tror min mail adresse er
ugyldig.....
http://www.spampal.org.uk/

Mvh
Jess M

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-02-03 21:18

Jess Mathiasen wrote:

> Jeg er kunne bare godt ønske mig en metode til
> at sende en fejlmelding tilbage til spammerne så de tror min mail adresse er
> ugyldig.....

Det får du nok ikke let ved. Under normale omstændigheder vil mailserveren
give en fejl 550 hvis addressen ikke eksisterer. Og da det sker allerede
inden, mailserveren har set indholdet af emailen, skal du altså kunne
genkende spam udelukkende på HELO og MAIL FROM kommandoerne.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 27-02-03 21:38

"Jess Mathiasen" <jessm@get2net.dk> wrote:

> [...]
>at sende en fejlmelding tilbage til spammerne så de tror min mail adresse er

Afsenderadressen på spam er typisk forfalsket, og tilhører ofte
en uskyldig stakkel der får titusinder af afvisninger alligevel.
Det er kun en fordel at lade være med at sende fejlmeldinger
tilbage når det er spam.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-02-03 23:36

Jesper Dybdal wrote:

> [...]
> en uskyldig stakkel der får titusinder af afvisninger alligevel.
> Det er kun en fordel at lade være med at sende fejlmeldinger

Hvad role spiller det så her, når modtagerserveren afviser en
email med en SMTP fejl 550 og det er afsenderen, der genrerer
fejlmeldingen? Det kommer måske an på, hvilken metode der bliver
brugt til at sende spam med.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 27-02-03 23:51

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Hvad role spiller det så her, når modtagerserveren afviser en
>email med en SMTP fejl 550 og det er afsenderen, der genrerer
>fejlmeldingen?

Den genererer fejlmeddelelsesbrevet, men selve den tekst der
beskriver fejlen kommer fra modtageserveren sammen med fejlkoden.

Hvis spammen sendes direkte fra spammerens egen server, så er det
jo hans problem.

Hvis den sendes via et relæ, så kommer der en afvisning "retur",
som relæet så skal have bøvlet med at forsøge at levere - hvilket
kan koste resurser hvis det er en adresse der kræver mange
retries.

Det er selvfølgelig kun en fordel at lade være med at sende
afvisning tilbage hvis man enten er sikker på at det er spam
eller har tænkt sig at kigge på det senere og blive sikker. Man
skal ikke bare smide post ud som kunne tænkes at være ikke-spam,
uden fejlmelding tilbage.

Jeg er meget tilfreds med at min egen server afviser modtagelse
(typisk baseret på en RBL-liste) uden overhovedet at skulle bruge
resurser på at modtage brevet.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).