Skærme
Fijala 3554
Skal jeg vælge en dyrere fladskærm?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-02-03 18:19

Hej med jer, for en måneds tid siden hentede jeg en 17" Neovo fladskærm, og
smed den tilbage efter 2 dage.

Jeg syntes jeg blev skæv i hovedet af at kigge på den.

Igår tog jeg så chancen og hentede en Acer som Fona smed i hovedet på folk,
og havde samme oplevelse, tilbage med den også.

Er der nogle der har prøvet lignende og f.eks. investeret i en dyrere skærm
og fået en positiv oplevelse ud af det?

På jobbet står jeg dagligt foran 2 17" Dell tft skærme, og det kører fint.
Her har jeg dog overvejet om forhold som belysning i rummet kan spille
væsentligt ind.

Mvh.

Kim

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-02-03 19:50

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse

> [...]
folk,
> og havde samme oplevelse, tilbage med den også.

Husker du at køre i nativ opløsning?

Hvad er det du bliver "skæv i hovedet af"?

- Martin

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-02-03 21:55

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Husker du at køre i nativ opløsning?

Hvis du mener 1280*1024 når det er en 17", og prøvet henholdsvis 60 & 75 Hz.
så jo.

> Hvad er det du bliver "skæv i hovedet af"?

Jeg syntes at belysningen ikke er supergod, virker som om den blænder, har
justeret i hoved og røv på den, og hvis jeg scroller, så bliver tingene
meget udydelige.
Disse fænomener syntes jeg ikke at opleve på de Dell skærme jeg står foran
til daglig.

Mvh.

Kim

Fra : JKJ

Dato : 25-02-03 22:07

Jeg tror det er fordi at nogle Dell skærme i virkeligheden er Samsung
skærme, og måske netop derfor tilhører det du kalder dyrere fladskærme. Jeg
har selv en Samsung 191T og bliver ihvertfald ikke skæv i hovedet.

Håber det hjalp

Fra : Martin

Dato : 25-02-03 22:44

> Jeg syntes at belysningen ikke er supergod, virker som om den blænder, har
> justeret i hoved og røv på den, og hvis jeg scroller, så bliver tingene
> meget udydelige.

Jeg har også omtalte skærm og har også lagt mærke til det med
baggrundsbelysningen, desværre. Den du sidder/sad med er den også lysere i
bunden end i toppen?
Har tidligere i gruppen her rost skærmens billede, og det vil jeg holde på,
men er bange for at skærmen er kandidat til at ryge retur.

-Martin

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-02-03 09:40

"Martin" <martinkr@mail.tele.dk> wrote in message news:3e5be3a3$0$159
> Jeg har også omtalte skærm og har også lagt mærke til det med
> baggrundsbelysningen, desværre. Den du sidder/sad med er den også lysere i
> bunden end i toppen?

Jep, lige præcis...

// Kim

Fra : Martin

Dato : 26-02-03 13:12

> Jep, lige præcis...

Tak for svaret, så ved jeg da det er en gennemgående defekt.
Var ellers glad for den skærm til 3000.. er jo noget af et tilbud.

-Martin

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 26-02-03 19:36

Undrer mig lidt over jeres vurdering af en TFT til 3000 for 17 tommer, altså
hvad forlanger man af en skærm til de penge, vil man have god belysning og
hvad ved jeg, gætter jeg på at man skal LIDT højere op i prislejet, for at
finde sådanne skærme.

Har den selv den Acer AL 707 og oplever ikke den "defekt" med ujævn
lysfordeling og hvis jeg havde gjort havde jeg levet med det, det er jo
trods alt en billig skærm, så den kan jo ikke være state of the art på alle
områder :)))))

er dog ovenud imporneret over den responsetid på 20 ms, NP med at spille
selv hurtige FPS spil.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-02-03 21:19

"Torben Rasmussen" <tech@webhiker.dk> wrote in message
> [...]
> lysfordeling og hvis jeg havde gjort havde jeg levet med det, det er jo
> trods alt en billig skærm, så den kan jo ikke være state of the art på

Undrer mig lidt over din egne ´konklusioner.

I dit første afsnit mener du at man ikke er for smart hvis man forventer
noget til en skærm til 3000.
Jeg har aldrig haft en TFT før, hvorfra skulle jeg vide hvor god den er på
en skala fra 1-10 ?

I dit andet afsnit mener du at skærmen er Ok, men ikke toppen. Hvad
sammenligner du med ?
Mit spørgsmål indeholdte ikke sammenligninger, men konkrete ? overfor
konkrete oplevelser.

// Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-02-03 21:19