"Carsten Overgaard" skrev d. 25-02-03 08:13 dette indlæg :
> På min arbejdsplads rejste en medarbejder for et halvt år siden, da
han fik
> nyt job.
>
> Her for noget tid siden fik jeg et opkald fra en bruger, som var bange
for
> at vedkommende havde fået virus. Årsagen var, at vedkommende havde
fået en
> mail med 70 email-adresser i toppen fra en for vedkommendes ukendt
person.
>
> Jeg forskede i sagen og det viste sig, at vedkommende havde fået
videresendt
> mails fra den medarbejder, som var stoppet.
>
> Mailen var et afslag på en stilling, som den nu fratrådte medarbejder
havde
> søgt. I mailen kunne jeg så - hvis jeg ville - læse, hvilke andre 70
> mennesker, som ikke havde fået stillingen som chef for virksomhed X.
>
> Afsenderen var rekrutteringsfirmaet Y.
>
> Mailen blev hurtig slettet alle steder i vores system - også
logfilerne og
> de involverede parter i vores virksomhed blev bedt om at undlade
fremtidig
> omtale af data i selve mailen.
>
> Vi kunne selvfølgelig skrive tilbage til rekrutteringsfirmaet Y for at
bede
> om en forklaring, men så ville vores afsenders email-adresse måske
optræde i
> sammenhæng, som vi ikke bryder os om. Så det har vi ikke gjort.
>
> Mit råd er derfor. Anvend aldrig din gamle virksomheds
forretningsemail til
> slige sager.
>
> Vi lever i en hård tid med kamp om jobbene. Nogle rekrutteringsfirmaer
og
> virksomheder i øvrigt mener at det er en ære at blive taget i
betragtning
> til et job. Formentlig står chefen i døren hver morgen, så
medarbejderne kan
> sige tak fordi at de må komme på arbejde. Det står formentlig bare
ikke i
> job-annoncen, så derfor bør jobsøger gardere sig mod bare et minimum
af
> indiskretion.
>
> Med venlig hilsen
> Carsten Overgaard
>
> Det er frækt og uprofessionelt.
TEAS
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"