Skærme
Fijala 3554
En Sony skærms data
Fra : Peter

Dato : 24-02-03 22:19

.... sidder med en Sony Multiscan 20sf II som jeg måske køber. Såfremt dataen
er som den er nu køber jeg den dog ikke men kan det virkelig passe at en 20"
Sony skærm kun kan køre 1280*1024 i 75Hz som største opløsning - for mig
virker det lidt råddent da en 20" da burde have lidt flere kræfter end min
gamle 15" (dog ikke Sony). Gør jeg noget galt ?
Har ikke selv kunne finde noget info om den - heller ikke på Sony's egen
side

Hilsen fra Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-02-03 23:06

"Peter" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle 15" (dog ikke Sony). Gør jeg noget galt ?
> Har ikke selv kunne finde noget info om den - heller ikke på Sony's egen

Kig hvilket modelnr. der står bagpå, og find en driver her:

http://www.ita.sel.sony.com/support/displays/

Den skulle snildt kunne køre 1600*1200.

- Martin

Fra : Peter

Dato : 25-02-03 00:11

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message
> [...]
> dataen
> 20"
>
> Kig hvilket modelnr. der står bagpå, og find en driver her:

Nix... det kan den ikke - det er lissom det jeg ikke forstår - har været på
dit link efter selvsamme drivere som jeg hentede fra Sonys hjemmeside

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-02-03 01:21

> Nix... det kan den ikke - det er lissom det jeg ikke forstår - har været

> dit link efter selvsamme drivere som jeg hentede fra Sonys hjemmeside

Hvis du ikke kan vælge opløsningen må det være et driver problem... Hvis du
kan vælge opløsningen, men skærmen går i sort/slukker når du gør det, er det
skærmen der er noget galt med (eller grafikkortet, men det er der vist langt
imellem)...

Hvilket grafikkort med hvilken driver? Har du prøvet at opdatere den
(driveren til grafik)?

Har du prøvet den på en anden pc?

- Martin

Fra : Peter

Dato : 25-02-03 09:25

> [...]
langt
> imellem)...
>
> Hvilket grafikkort med hvilken driver? Har du prøvet at opdatere den

Kig på svaret til ham neden under =)
Tak for dit forsøg btw =)

Hilsen fra Peter

Fra : David T. Metz

Dato : 03-03-03 15:35

Martin Petersen kalligraferede, i news:b3e50k$2mgn$1@news.cybercity.dk
> Kig hvilket modelnr. der står bagpå, og find en driver her:
>
> http://www.ita.sel.sony.com/support/displays/

Driver til en skærm? Det tror jeg ikke.

David

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-03-03 19:03

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> Martin Petersen kalligraferede, i news:b3e50k$2mgn$1@news.cybercity.dk

> Driver til en skærm? Det tror jeg ikke.

Så kald den en infofil.... Det må du selv om.

- Martin

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-02-03 01:26

Peter wrote:
> [...]
> gamle 15" (dog ikke Sony). Gør jeg noget galt ?
> Har ikke selv kunne finde noget info om den - heller ikke på Sony's egen

Den er jo old tudse gamel og samtidig var sf-serien Sony's billige, så
det lyder da ikke helt umuligt.

Mvh

Bruno

Fra : Peter

Dato : 25-02-03 09:24

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Den er jo old tudse gamel og samtidig var sf-serien Sony's billige, så
> det lyder da ikke helt umuligt.

Jeps... den er nemmerlig gammel, men jeg troede bare ikke at det kunne være
rigtigt at man lavede en 20" og samtidig gøre dens opløsning elendig.

Mit grafikkort kan sagtens trækkes op til 1600*1200 som er mni ønskede
opløsning - har gjort det før på en Philips så det _er_ skærmen den er gal
med... snask - den køber jeg ikke så =)

Hilsen fra Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-02-03 13:33

> [...]
>
> Mit grafikkort kan sagtens trækkes op til 1600*1200 som er mni ønskede
> opløsning - har gjort det før på en Philips så det _er_ skærmen den er gal

Kig her: http://www.griffintechnology.com/archive/monitors/Sony46.html

-Martin

Fra : Peter

Dato : 25-02-03 13:53

[CUT]

> Kig her: http://www.griffintechnology.com/archive/monitors/Sony46.html

Der står sgu da at den kan køre 1600*1200 i 60 Hz - hvorfor er det lige at
jeg ikke kan få den til det så va'

Hilsen fra Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-02-03 21:24

Peter wrote:
> Der står sgu da at den kan køre 1600*1200 i 60 Hz - hvorfor er det lige at
> jeg ikke kan få den til det så va'

Fordi du sikkert gør noget forkert, hvad du gør forkert afhænger af dit
oprativsystem så jeg foreslår du smutter over i en gruppe der passer til
din software.

En tænkeligt bud er at monitorens inf-fil ikke medtager 60 Hz fordi det
ikke anbefales af ergonomiske grunde, sådan er det f.eks. med min gamle
Sony 17SEII der kan 1600*1200 i 60 Hz.

Mvh

Bruno

Fra : Peter

Dato : 25-02-03 22:50

> Fordi du sikkert gør noget forkert, hvad du gør forkert afhænger af dit
> oprativsystem så jeg foreslår du smutter over i en gruppe der passer til
> din software.

Tjaaa... okei så da - jeg smutter - men jeg klemmer alligevel lige status
af: WinXP skærmdrivere fra Sony, grafikkort drivere fra producenten der har
kørt i 1600*1200 før på en Philips

> En tænkeligt bud er at monitorens inf-fil ikke medtager 60 Hz fordi det
> ikke anbefales af ergonomiske grunde, sådan er det f.eks. med min gamle
> Sony 17SEII der kan 1600*1200 i 60 Hz.

Før jeg smutter vil jeg lige spørge hvad du gjorde da jeg faktisk tror du
har fat i noget - men du skaffede vel bare en ny driver

Jeg er den der er smuttet - hilsen fra Peter (der iøvrigt siger tak for
tålmodigheden)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-02-03 23:43

Peter wrote:
> Tjaaa... okei så da - jeg smutter - men jeg klemmer alligevel lige status
> af: WinXP skærmdrivere fra Sony, grafikkort drivere fra producenten der har
> kørt i 1600*1200 før på en Philips

OK, så er det næsten med garanti inf-filen der bestemmer.

> Før jeg smutter vil jeg lige spørge hvad du gjorde da jeg faktisk tror du
> har fat i noget - men du skaffede vel bare en ny driver

Opdagede det på WinNT der gav en mulighed for at teste de forskellige
opløsninger, for så at liste dem man angav virkede.

På 95/98 så valgte jeg bare en anden driver på en størrer skærm og slog
PnP fra. Løsningen afhænger nok lidt af grafikkortdriver, det kan godt
være du må ty til et 3parts værktøj. Prøv evt og spørg i grafikkort gruppen.

> Jeg er den der er smuttet - hilsen fra Peter (der iøvrigt siger tak for
> tålmodigheden)

Helt ok, min sidste mail var vist lidt skrap.

Hvis den Sony er hvad jeg tror så er den mangen til en gamel Apple skærm
jeg har brugt engang, altså bortset fra navnet, i så fald er den go fin
blot skal du nok holde dig under 1600*1200.

Mvh

Bruno

Fra : Peter

Dato : 26-02-03 00:21

> [...]

> jeg har brugt engang, altså bortset fra navnet, i så fald er den go fin
> blot skal du nok holde dig under 1600*1200.

Så er mit problem altså skærmens drivere i sidste ende ? - og dermed Sonys
inf-driverfil ?

Hilsen fra Peter der spillede Doom, Simfarm, SimCity osv...

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 26-02-03 02:19

Peter wrote:
> Så er mit problem altså skærmens drivere i sidste ende ? - og dermed Sonys
> inf-driverfil ?

Formodentlig, prøv bare at vælge en anden der passer til en nyere skærm.
F.eks. en et-eller-andet Sony 500 eller 520.

Det kan dog også lige i grafikdriverne hvis skærmen ikke understøtter
PnP og det gør den næppe, ihvertfald ikke hvis kabelet er af typen 5xBNC
fordi det understøtter ikke PnP. I så fald så prøv og kig i de
forskellige driver faner eller få fat i et trediepart program, men det
skal så selvfølgelig passe til grafikkortet.

Held og lykke.

> Hilsen fra Peter der spillede Doom, Simfarm, SimCity osv...

Klart, det var tider:-9

Bruno

Fra : Peter

Dato : 25-02-03 22:51

<iddqd@worldonline.dk>

Doom 2 fanatiker ?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 25-02-03 23:45

Peter wrote:
> <iddqd@worldonline.dk>
>
> Doom 2 fanatiker ?

Snarer Doom end Doom2, men det er nu mest en gamel intern joke med nogle
af mine venner. Jeg har haft adressen, og tidligere varianten
idkfa@image.dk, siden ISDN var hot.

Siden du genkendte den, må du selv havde været i gang engang?

Mvh

Bruno

Fra : Tim Christensen

Dato : 26-02-03 10:28

"Peter" <wont@tell.you> wrote in message

> Der står sgu da at den kan køre 1600*1200 i 60 Hz - hvorfor er det lige at
> jeg ikke kan få den til det så va'
>
> Hilsen fra Peter

Hej Peter

Bare gå ind under Display properties --> Advanced --> Monitor

Og vælg "Hide modes that this monitor cannot display" fra.

Hvis du kører med en dansk version må du selv gætte dig til hvad tingene
heder.

Mvh

Tim

Fra : Peter

Dato : 26-02-03 12:02

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> wrote in message

> "Peter" <wont@tell.you> wrote in message

> Hej Peter
>
> Bare gå ind under Display properties --> Advanced --> Monitor
>
> Og vælg "Hide modes that this monitor cannot display" fra.

Du taler om Hz - jeg skal bruge flere dpi =)

Hilsen fra Peter

Fra : Peter

Dato : 26-02-03 12:06

> [...]
>
> Bare gå ind under Display properties --> Advanced --> Monitor
>
> Og vælg "Hide modes that this monitor cannot display" fra.

Hehe... du har jo ret alligevel - taaark skal du ha. Troede kun at det var
til Hz'ne men du er en skat i skysovs =)

Hilsen fra Peter