afinstallering af underlige plug-ins i IE5
Fra : Thomas

Dato : 24-02-03 19:19

Hej

Jeg har et problem med nogle underlige programmer eller plug-ins der gør at
IE starter med ekstra søgepanel både øverst lige under adresse feltet, men
også nederst lige over startmenu-bjælken. Desuden bliver jeg automatisk
omdirigeret til en bestemt side hvergang jeg forsøger at åbne en addresse
der ikke findes. Disse har sandsynligvis installeret "sig selv" efter jeg
har surfet rundt på nettet. Det er ret irriterende at skulle lukke alle
disse paneler hver gang jeg skal bruge IE.
Hvordan kan jeg fjerne disse programmer?

Venlig Hilsen
Thomas

Fra : Leony

Dato : 25-02-03 11:21

"Thomas" <thomas.heath@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan jeg fjerne disse programmer?

Prøv om du kan fjerne dem med Spybot eller Ad-aware:
http://security.kolla.de/
http://www.lavasoftusa.com/
Husk at læse instrukserne til de pågældende programmer.

Hvis dette ikke hjælper så bliver vi nødt til at have navne/adresser på
"fredsforstyrrerne".

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leif Elsborg

Dato : 25-02-03 17:45

> [...]
> Husk at læse instrukserne til de pågældende programmer.
>
> Hvis dette ikke hjælper så bliver vi nødt til at have navne/adresser på

Hej

Jeg har nøjagtig det samme problem og har prøvet med både spybot og
AD-aware og ingen af dem kan fjerne programmet permanent

Jeg har indsat det link som den hele tiden rettes i min startside
indstilling

Håber der er nogen som kan hjælpe videre

http://sfux.com/passthrough/index.html?http://www.jp.dk/

Med venlig hilsen

Leif Elsborg

Leif@elsborg1.dk
www.elsborg1.dk

Fra : Thomas

Dato : 25-02-03 20:25

Linket i min startside minder ret meget om dit:
http://ecpm.com/passthrough/index.html?about:blank

Addressen bag søgepanelerne er srch.lop.com (samme sted som Leifs sfux.com)

Fra : Leony

Dato : 26-02-03 14:05

> Linket i min startside minder ret meget om dit:
> http://ecpm.com/passthrough/index.html?about:blank
> Addressen bag søgepanelerne er srch.lop.com (samme sted som Leifs
> sfux.com)

Remove lop.com som søgeord i Google giver en del hits:
http://www.spywareinfo.com/articles/lop/
http://www.smithpaul.com/docs/articles/lop/
(BHODaemon er et forsøg værd).

Fra : Leony

Dato : 26-02-03 14:10

"Leif Elsborg" <Leif@NOSPAMelsborg1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har indsat det link som den hele tiden rettes i min startside
> indstilling
> Håber der er nogen som kan hjælpe videre

Du kan læse om browser hijacking på denne side:
http://www.spywareinfo.com/articles/hijacked/
Her kan du downloade HiJackThis, denne skulle kunne hjælpe dig mod
ændring af startsiden.

Godt der ikke er alle disse problemer med Opera