Danske Netbank i Opera7.01 eller Mozilla1.~
Fra : Torben Nielsen

Dato : 24-02-03 18:37

Hej,

Eftersom Danske Bank har besluttet sig for at nedlægge Danske PC,
er jeg fra den 15/3 nødsaget til at benytte Danske Netbank,
såfremt jeg ønsker at gå i banken via computer. Derfor er jeg
interesseret i at vide, om det overhovedet er muligt at bruge
Danske Netbank med Opera7.01 eller Mozilla1.3b. Så, er der nogen,
for hvem der er lykkedes at bruge Danske Netbank med Opera7.01
eller Mozilla1.3b? Eller bliver jeg nødt til at se mig om efter
en anden bank?

Mvh.

Torben

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-02-03 19:12

Hej Torben

Torben Nielsen wrote:
> [...]
> Mozilla1.3b. Så, er der nogen, for hvem der er lykkedes at bruge Danske
> Netbank med Opera7.01 eller Mozilla1.3b? Eller bliver jeg nødt til at se

Desværre ikke umiddelbart. Men du kunne jo spørge deres Kundeservice.
Fra deres hjemmeside:

-> Privat -> Danske NetBank -> Kundeservice -> Udfyld formular

Jeg har tidligere "lobbi'et" (spell?) for bredere understøttelse i deres
netbank, men jeg tror de blev trætte af at høre på mig, så det er mere
end et år siden jeg sidst har spurgt.

Jeg har dog set en udvikling på deres hjemmeside som generelt er blevet
mere professionelt implementeret på det seneste. Dette gælder dog ikke
forsiden hvor Mozilla slet ikke får noget stylesheet fordi de bruger
kode noget lignende

if (document.all)
...et stylesheet-link...
else if (document.layer)
...et andet stylesheet-link...

uden en yderligere "åben" "else" til de browsere som hverken
understøtter den ene eller anden af disse to non-standard proporties!

Men undersiderne på sitet ses efterhånden fint i andre browsere, så
måske er der håb for NetBank også.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-02-03 19:39

Stig Nygaard wrote:

> Jeg har tidligere "lobbi'et" (spell?)

"lobbyet".
http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0&M=1&P=lobbye

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-02-03 23:09

Hej Jonas

Jonas Koch Bentzen wrote:
> "lobbyet".
> http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0&M=1&P=lobbye

Tak (jeg er åbenbart ikke så god til at udnytte nettets muligheder
på det punkt).

Fra : Torben Nielsen

Dato : 24-02-03 20:17

Hej Stig,

> Desværre ikke umiddelbart. Men du kunne jo spørge deres Kundeservice. Fra deres hjemmeside:
>
> -> Privat -> Danske NetBank -> Kundeservice -> Udfyld formular

Jeg har umiddelbart før min første post, talt med en medarbejder
over telefonen, hun sagde at det absolut ikke var muligt at bruge
Danske Netbank med andre browsere end IE. Men da jeg havde læst
nogle poster i d.e.s.unix om at få Danske Netbank til at virke i
andre browsere, havde jeg et svagt håb om at dette også gjaldt
Windows-browsere. Det håb aflivede den pågældende medarbejder.

> Jeg har tidligere "lobbi'et" (spell?) for bredere understøttelse i deres netbank, men jeg tror de blev trætte af at høre på mig, så det er mere end et år siden jeg sidst har spurgt.

Jeg har også spurgt dem (via hjemmesiden), om Danske Bank skulle
have lyst til at sponsorere en Windows-licens til mig, når de nu
lukkede DanskePC. Glæder mig til at få svaret! ;) Ikke at jeg
mangler en windows-licens (har et par stykker), men forhåbentligt
kan det få deres øjne op for at IE egentlig ikke er gratis og at
nogle af dem, der bruger Linux måske gør det af økonomiske
årsager (men så kan banken jo tjene penge på at låne ud til
indkøb af Windows-licenser ;) ).

Mvh.

Torben

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 05-03-03 17:54

In article <3e5a5858$0$52154$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Torben Nielsen wrote:
> [...]
> for hvem der er lykkedes at bruge Danske Netbank med Opera7.01
> eller Mozilla1.3b? Eller bliver jeg nødt til at se mig om efter

En mulighed for at se om ens opsætning virker er at gå ind på
http://www.danskebank.dk/tjekdinpc

Men som I vil se er det kun IE og Windows der er understøttet...

/Martin