Hunde forbud 2
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 23-02-03 21:25

Godaften
Den 29 december 2002 skrev jeg følgende:
> [...]

> komme hund derind, og det er selvfølgelig også fair nok, men noget der
> pisser mig virkelig af ( ja undskyld mit sprøg ), er at på skiltet der
står
> at der findes spidse og skarpe genstande i buskene, jeg synes simpelhen
det
> er at gå over stregen. Et er de ikke vil ha' hunde på området, det
acceptere
> jeg fuld ud, men tænk at de ligefrem ligger skarbe genstande i buskene,
som
> kan skade nogen, der kunne jo komme en kat forbi, som ikke kan læse .
Efter jeg har skrevet frem og tilbage med dyrens beskyttelse, har jeg
endelig fået
sat punktum på sagen. Jeg er ikke selv vild begejstret over resultatet, men
der er
desværre nok ikke mere at stille op

Dyrens beskyttelse's amtsformand, som også er politimand har været ude og
kigge på
området, og efter sigende er det bare tomme trudsler ,der er ikke udlagt
noget som helst,
men sker det at der pludselig findes noget, vil manden blive politianmeldt,
for det er
nemlig ikke lovligt, men så længe det er en tom trudsel, kan man intet gøre.

synes bare i skal ha' slutningen med

mange søndags hilsner fra
Bolette

Fra : dorthe jensen

Dato : 24-02-03 17:43

Hej Bolette

Det var rart at få slutningen med, og det var da godt at der ikke lå skarpe
genstande derinde.
Men sikken en idiot, han/hun er typen men ser og vender sig bort fra.
Håber ikke at han/hun går alvor at trudslen så et uskyldigt dyr kommer til
skade.

venlig hilsen Dorthe

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 24-02-03 20:47

> [...]
>for det er
>nemlig ikke lovligt, men så længe det er en tom trudsel, kan man intet gøre.

,,,,,,,,,,det var da mærkeligt at tomme trusler ikke er ulovlige ? det
burde da være ulovligt at true , hmm nå men han ved det jo nok når han
er politimand. Men så er det vel heller ikke ulovligt hvis nogle
grafittimalere kom med tomme trusler om at overmale hans skilt ?

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George.

DOG FIGHTING

"The moral progress of a nation can be judged by the way it treats its animals" - Gandhi

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-02-03 21:52

<KLIP>
men så længe det er en tom trudsel, kan man intet gøre.

Hmm dvs at jeg godt må gå ned i brugsen og true den første og bedste med at
slå vedkomne ihjel???? eller vedkomne der kommer først forbi mit hus, Jeg
kan jo altid sige bagefter at det bare var en tom trudsel, den tror jeg bare
ikke går i retten

mvh Jesper

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-03 22:03

Jesper Nielsen escribió / skrev

> Hmm dvs at jeg godt m† g† ned i brugsen og true den f›rste og
> bedste med at sl† vedkomne ihjel????

Trulser på livet er strafbare med op til 2 års fængsel ifølge
straffeloven.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-02-03 22:41

> Trulser på livet er strafbare med op til 2 års fængsel ifølge
> straffeloven.
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Så må jeg jo nøjes med at true med at slå dem meget hårdt*SS*

Nej kan godt være at det var et forkert eksempel, men forståelsen i at man
godt må true med noget som kan være skadeligt for andre enten om det er
mennesker eller dyr, det kan jeg ikke forstå kan være rigtigt, det kunne jo
også være et skilt ude på vej med advarsel om skarpe genstande på vejen for
at få bilerne til at køre langsommer

Fra : BN

Dato : 25-02-03 13:30

"Jesper Nielsen" <jnielsen@lite.dk> wrote in message
> [...]
> men så længe det er en tom trudsel, kan man intet gøre.
> >
> Hmm dvs at jeg godt må gå ned i brugsen og true den første og bedste med

Hej Jesper

Der er et hav af undtagelser i lovene (sidder selv og terper hver dag), du
må ikke true med at slå andre ihjel.

Hilsen BN

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-02-03 17:44

"BN" <sandra1997@mailme.dk> wrote in message
[klip]
> Hej Jesper
>
> Der er et hav af undtagelser i lovene (sidder selv og terper hver dag), du
> må ikke true med at slå andre ihjel.

Straffebestemmelser er ikke præget af undtagelser. Du kan udelukende
straffes for det, der er nedfældet i loven. Er en handlig ikke strafbar, kan
du følgelig ikke straffes. Dette karakteriseres ikke som undtagelser men er
derimod udtryk for det såkaldte skærpede hjemmelskrav.

Bare lige som en præcisering.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : BN

Dato : 26-02-03 12:38

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message
> [...]
er
> derimod udtryk for det såkaldte skærpede hjemmelskrav.

Hej Karina

Det ved jeg selvfølgelig godt. Grunden til, at jeg skrev at der er mange
undtagelser i lovene er, at der i alm. tale er snak om undtagelser, og da
dette jo er en hundegruppe, ville jeg ikke gå dybere ind i sagen, blot lige
konstatere at der er mange undtagelser generelt, men selvfølgelig ikke i
alle henseendelser, som f.eks. i straffeloven og i dette tilfælde om. at
true med et slå andre ihjel.

Hilsen BN

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-02-03 19:04

Hej Alle

Nu kan jeg altså ikke undlade at komme med en lille kommentar igen. Efter
hvad jeg kunne se, så var der vist kun Kim som fattede en meter af sidste
indlæg.

Undskyld jeg spør'...Men det tyder på at alle har så pokkers travlt med at
holde på sin ret, så det har ingen betydning hvad der er praktisk. Lad mig
udtrykke det således, for efterhånden mange år siden, var jeg, min samlever
og vores hund, en lille Sct Bernhard på 110 Kg, min søster, hendes mand,
deres børn og deres hund, en kær lille Grand Danois, en lille tur i
Legoland. Se det kunne selvfølgelig være, at det var fordi vore hunde var
til at få øje på, men altså helt ærligt.....Hundene fik sgu bedre service i
Legoland end vi gjorde. Overalt sprang der fluks en ud af ishytten, og en
spand blev fremtryllet, og fyldt med dejligt koldt vand. Der var altså også
varmt den dag, og hundene slubrede lystigt i dette dejlige vand. Dette
gentog sig for praktisk talt enhver ishytte, eller for den sags skyld, en
eller anden form for personale, gennem hele Legoland. Jeg tror ikke de havde
en eneste ansat, der ikke hentede en spand vand til dem, og aldeles
uopfordret, det skete bare. Nå ja, men så meget vand, det måtte jo ske,
Basse slap en lille tår løs, ( Størrelsen bør nok tages med et vist
forbehold ) Argo min søsters hund, var altså ikke bedre opdraget, så det
gjorde han også. Aldeles pr omgående kom der straks en ansat igen, og
spulede efter hundene. De kunne have fået en bedre service, hvis man havde
kunnet bære dem gennem Legoland, men jeg må indrømme, jeg var dybt imponeret
over den service der blev ydet, rigtigt stærkt gået af personalet dernede.
Samme ros skal tilkomme personalet i Løveparken i Billund. De satte dog en
begrænsning, nemlig at hundene blev parkeret i et par båse, medens vi var
inde og kigge på løver.

Nu vil man så sige, hvad pokker er dette for noget pladder, det har jo intet
med sagen at gøre.... Helt forkert, det har alt med sagen at gøre... Hvis vi
alle farer frem med, hvad jeg skal, og hvad du skal, hvad loven siger, og
naboens dumme køter, eller hans pokkers unger, eller hvad pokker vi nu kan
finde på at brokke os over......Her kommer det, Ingen i hverken Legoland
eller Løveparken, var forpligtet til at gøre noget for vores hunde, men alle
gjorde det bare. Ikke en sur mine nogen steder. Til gengæld måtte hundene
finde sig i at blive klappet helt ud af form, for alle ville snakke med de
små mikrober. Der var heller ikke nogen der kunne komme og sige, at jeg
skulle sætte mig ned på vejen, og samle 5000 stykker glas op, fordi en eller
anden havde smadret en ølflaske eller to der. Næste gang du ser en, så prøv,
se hvor lang tid det tager, når man skal sidde og samle dem op enkeltvis. Gå
så bagefter hjem, slå en flaske i stykker, sådan virkeligt for alvor i
stykker. hvor lang tid tager det så, at feje den op, når man nu har en kost
og en fejebakke. Det handler i grove træk ikke om, hvad du skal gøre, og
hvad du må gøre, men om hvad du gør. Somme tider kan det godt betale sig at
gøre noget, som man ellers ikke er forpligtet til. Det er sikkert hændt, at
en eller anden har samlet en høm op efter en af mine hunde, det ville ikke
være umuligt. Det er så rimeligt tænkeligt, at jeg har samlet det stykke
glas op, som hans barn eller hans hund ellers ville have ødelagt foden på.
Hvis man vil have miljø, så må man skabe miljø. Vi skal være her
allesammen, og det er ikke hundene der gør det svært. Det er stadig den
såkaldte overlegne race, som går og gør livet pokkers surt for sig selv, og
sikkert også for sine omgivelser. Så prøv noget nyt, se efter hvad du kan
gøre, i stedet for at kigge efter, hvad andre ikke gør. Ingen er gennemført
onde, og ingen gennemført gode. Men jeg håber da ikke Punish taber anseelse,
hvis hans footer bliver lidt kortere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-02-03 22:52

"BN" <sandra1997@mailme.dk> wrote in message

Hejsa BN

Vi er helt enige - det er en hundegruppe og ikke en juragruppe, så vi skal
jo ikke blive alt for tekniske

Er du i øvrigt jurastuderende?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : BN

Dato : 01-03-03 13:08

> Vi er helt enige - det er en hundegruppe og ikke en juragruppe, så vi skal
> jo ikke blive alt for tekniske
>
> Er du i øvrigt jurastuderende?

Hej Karina

Jeg læser ha.jur, så det er lidt en blanding mellem økonomi og jura... så
bliver det heller ikke alt for kedeligt

Hvad med dig?

Hilsen BN

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-03-03 13:35

> Hej Karina
>
> Jeg læser ha.jur, så det er lidt en blanding mellem økonomi og jura... så
> bliver det heller ikke alt for kedeligt
>
> Hvad med dig?

Hejsa BN

Jeg ved det - vi er off topic, men mon ikke de andre kan bære en smule over
med os?

Jamen så er vi jo inden for samme brance - jeg selv er gået den kedelige
slagne vej - og læser på det almindelige jurastudie (4. år)

Hvornår er du færdig? Er det spændende og alt det der? Gad vide hvilken
gruppe der er den relevante at poste dette indlæg til?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : BN

Dato : 01-03-03 15:15

> Hvornår er du færdig? Er det spændende og alt det der? Gad vide hvilken
> gruppe der er den relevante at poste dette indlæg til?

Hej Karina

Uha, der er lang tid endnu. Jeg går på 2. semester, kom lidt sent i gang, da
jeg har været ude at rejse og på arbejdsmarkedet i et par år. Okay, jeg er
dog kun 24 år, men alligevel... det er nu skønt at være kommet i gang.

Jeg synes egentligt at det er meget spændende. Jeg går på et basisår, så der
er mange uddannelser og herved mange forskellige fag, som vi bliver
undervist i (sociologi-. samfundsfags-, socialrådgiver og
økonomi-uddannelserne) Socialrådgoverne har det hårdt, da denne uddannelse
ligger lang fra de andre . Jeg glæder mig rigtig meget til næste år, for
så skal jeg kun have "mine egne fag".

Jeg ved ikke hvilken gruppe dette vil passe bedst ind i, men jeg har også en
"lærestreg" til gode herinde fra, har nemlig ikke endnu prøvet at blive
irettesat af grov karakter, som så mange andre

Hilsen BN

Fra : Ann K.

Dato : 01-03-03 16:48

Hej Karina og BN.

> [...]
"lærestreg" til gode herinde fra, har nemlig ikke endnu prøvet at blive
irettesat af grov karakter, som så mange andre

<> Jamen så får du din lærestreg, BN
Jeg *tror* at OT hyggesnak hører til i gruppen dk.snak... eller måske
bare på privat mail?
Var jeg grov nok????? *sss*

Mvh Ann

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 26-02-03 11:37

On Mon, 24 Feb 2003 21:51:40 +0100, "Jesper Nielsen"
<jnielsen@lite.dk> wrotd:

> [...]
>kan jo altid sige bagefter at det bare var en tom trudsel, den tror jeg bare

,,,,,,,,,,,,ja jeg syntes nu også at det lyder lidt underligt , måske
der er en juraekspert et sted der kan forklare os hvad en tom trudsel
er for noget ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-03 23:08

Mit lille bidrag til denne lille diskussion....

Mennesket elsker at gøre opmærksom på, at det er det man kaldet " The
Superior Race " og alligevel har mennesket så store problemer med en lille
hunde høm høm, så den kan overskygge alt, og slette alt hvad der hedder sund
fornuft fra den indvendige side af hovedet.
Ja man kunne jo næsten fristes til at skamme sig. For at meningen skal
træde helt klart frem, så det pågældende skilt, var på ingen måder tomme
trusler. Overalt ses der knuste ølflasker, opsprættede øl / sodavandsdåser,
små dåseklips, og alt hvad den overlegne race tilfældigvis betragter som
acceptabelt affald i naturen. Sjovt nok er det helt acceptabelt, lige til
deres egne børn kommer ind, med en flænset fod, fordi de har trådt i fars,
eller en anden fars aflagte ølflaske / dåse / clips. Jeg har da set
villaejere se på, der lå masser af glasskår udenfor deres hus, men det da
uden de gjorde antræk til at fjerne dem. Sjovt nok har pågældende villaejer
selv både børn og hund, og derfor faktisk i dobbelt risikogruppe. Men mit
spørgsmål er, hvorfor, når dette kan overses, kan en lille høm høm, få dem
til at gå helt op i limningen. Havde jeg haft nogle børn, og skulle et barn
komme til at træde i noget, så ville jeg da foretrække en høm høm, frem for
en flaske. Den lugter ikke godt, men den gør da i det mindste ingen skade.
Nå men man bliver jo nok nødt til at acceptere, at sådan er det bare, og man
undrer sig stadig, for når man så sjosker hen til automaten, og trækker sig
en hundepose, sætter sig ned, og samler alle disse små glasstumper op, og
sådan en ølflaske tager altså et stykke tid, for jeg kan heller ikke li' at
skære mig, så kigger de på en, som ville de sige " Er manden gal eller
??? )... Så til dig med hunden, Tja jo mere du lærer om hunden og om
mennesket, jo mere holder du af hunden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 26-02-03 07:50

Hørt, hørt Benny!

Så godt som hver eneste år er det på generalforsamlingen i vores boligforening
klager over hundehøm-hømmer til trods for at området flyder med glas og andet
farligt affald, for ikke at nævne alt det grimme plastik. Imidlertid er det de
høm-hømmer som forsvinder ved næste regnskyl, som genere folk - specielt de
gamle mennesker som ikke har andet at få tiden til at gå med .....

/Kim

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 26-02-03 11:38

On Wed, 26 Feb 2003 07:50:06 +0100, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrotd:

> [...]
>høm-hømmer som forsvinder ved næste regnskyl, som genere folk - specielt de
>gamle mennesker som ikke har andet at få tiden til at gå med .....

,,,,,,,,,,,,,,,ja det er sørgeligt at tænke på man må ikke håbe at man
selv bliver sådan som gammel . Jeg er tidt ude for at jeg står nede
foran en boligblok og min hund skider ,og jeg kigger op på vinduerne
og 2-3 stykker holder øje med om jeg nu samler op så kan man altså
snakke om at få et liv jeg har enda været ude for flere der har
råbt efter mig om jeg ikke skulle samle op , da min hund var hvalp han
tissede bare han havde ikke lært at løfte ben endnu , men hvis man
bliver sur på dem og spørger om man skal tøre tisset op eller om de
aldrig selv har tisset på gaden osv ,så giver man dem jo bare hvad de
vil have nemlig en diskution noget spændende at brokke sig over i
deres kedelige liv sørgeligt! jeg har flere gange sagt at der ikke er
nogen grund til at råbe ud af vinduet når jeg jo bare kan komme op og
så kan vi snakke om det deroppe uden at råbe så bliver vinduet
hurtigt lukket .-)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-02-03 13:15

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]

hej Punish

jeg bor også i boligforening ... og var netop til "renegalforsamling" i
går .. hvor akkurat samme emne var oppe at vende ... og jeg bakkede....
selv som hundeejer .......faktisk emnet op .. fordi jeg .. selv når min
hund efterlader en hm hm i haven fjerner den (nej ikke hunden ... hmhmen
selvfølgelig) fordi denne hmhmhøm altså netop ikke forsvinder ved næste
regnskyl .... og fordi jeg udmærket forstår at folk brokker sig over
hmhmere spredt ud over dels fællesarealet dels i haver(selv hos ikke
hundeejere) Der er nemlig i den afd. jeg bor i den regel at det hedder
et firbenet husdyr er tilladt .. man er meget large med at dispensere
fra dette hvis det gælder husstande hvor der ikke er problemer/klager
...... (derfor kunne jeg have både Sandra og Wupper samt to indekatte)
men man har så samtidig den regel at hunde føres i snor inde på området
dvs at hvis hunden efterlader en hmhm er ejeren altid så tæt på at
han/hun kan samle op ....

Ovenstående taget i betragtning kan så altså vise at folk enten ikke
gider samle op efter deres hund .. eller ikke overholder reglerne om at
hunde skal føres i snor inden for området ...og det uanset hvor sikker
ejeren er på sin hund .... .... Jeg hører selv til opsamleren ... og
overholder reglen med at vovse/vovser føres i snor på området ... og må
da tilstå at jeg er ved at kokse over løsgående hunde ...

Dette set i relation til Bolettes indlæg om personen der truer med at
lægge glas ud .. må jeg sige at så længe det kun er tomme trusler
forstår jeg ham egentlig udmærket for hvordan søren skal den arme
mand/kvinde gøre uansvarlige hundeejere forståeligt at han er træt træt
træt af hunde der skider og løber løs på hans område .. ... og jo med
rette for iflg. hundeloven burde disse hunde jo føres i snor .. og
ejeren dermed samle op hvis det skulle gå galt .....
hejhils fra Ami

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 26-02-03 13:44

> [...]
>rette for iflg. hundeloven burde disse hunde jo føres i snor .. og
>ejeren dermed samle op hvis det skulle gå galt .....

jeg syntes skam også at folk skal holde deres hunde i snor det
ireterer mig meget når de ikke gør ! og jeg mener da også at man skal
samle op efter sig og gør det også selv , men mener bare at der er
nogle der går lidt for meget op i om andre gør det , der findes da
trods alt større problemer i verden end hundelorte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-02-03 19:01

> [...]
> nogle der går lidt for meget op i om andre gør det , der findes da
> trods alt større problemer i verden end hundelorte

Hej Punish

Ja krig i Korea .. .eller i al fald irak .. eller truslen om det .. vi
er enige .. der er andre og større problemer i verden end hundelorte ...
men det fritager nu en gang ikke hundeejere fra at holde deres hund i
snor eller at samle op efter samme hunde ... At du og jeg ... og nok de
fleste hundeejere samler op .. holder vores hund i snor osv osv hjælper
bare ikke ret meget for det er ikke os der bliver lagt mærke til ... og
helt ærligt så er problemet her hvor jeg bor i al fald .. trods de tidl
..omtalte regler at folk .. både hundeejere og ikke hundeejere .. ikke så
meget bør hegne haven for at vovse ikke ved et uheld smutter ud .. men
for ganske enkelt at holde de hunde ude hvis ejere blæser højt og flot
på div. regler omkring det at have hund ....

Et eller andet sted er de få hundeejere der ikke er ansvarlige med til
at hundehadet vokser i DK ... så alene af hensyn til hundens rygte mener
jeg det er yderst påkrævet at ikke bare de fleste men alle .. overholder
elementære regler for hundehold .. altså vovse føres i snor hvor dette
eller hensyn til andre gør det nødvendigt/ønskeligt .. og alle samler
op ...
hejhils fra Ami

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 27-02-03 12:57

Hej Ami

Det er da rigtigt at der findes andre store problemer i verden, men
jeg ser nu fra en lidt anden vinkel, der er mange der som du skriver
ikke er så ansvarlige, men derfor er det jo netop vigtigt at vi andre
der er ansvarsfulde nok, kan fremstå som et godt eksempel, selvom der
måske ikke bliver lagt mærke til det lige med det samme, er det på
sigt jo bedre at gøre sit bedste for sig selv og sin hund, og måske
prøve at lave arrangementer i sit område hvor man oplyser folk om
dette at have hund i bebyggede områder, man er jo nødt til at starte
et sted, og det må jeg være en selv, så er der ofte andre der jo
følger og så har vi jo startet en hel kæde af gode ansvarsfulde
hundeejere en dag

Mange hilsener og smil fra

Jeannette Svensson/asko

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 26-02-03 14:51

Hej Ami

Øh undskyld, men siger hundeloven netop ikke at hunde ikke behøver føres i
snor? Hvis du bor i København siger politivedtægten vist noget andet.

Lad mig lige tilføje at jeg også altid samler op hvis hunden skider uheldige
steder - men jeg har svært ved at hidse mig voldsomt op over andre hundes
efterladenskaber når de ligger mellem glasskår og ølkaplser! Det er
selvfølgelig irreterende, men det forsvinder da med tiden. Det gør glasskår
og ølkaplser ikke .

/Kim

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-02-03 19:15

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Ami
>
> Øh undskyld, men siger hundeloven netop ikke at hunde ikke behøver
føres i
> snor? Hvis du bor i København siger politivedtægten vist noget andet.

Øh i henhold til nedenstående link siges det vist ret kraftigt at hunde
faktisk skal føres i snor .. med mindre man læser hundeloven som fanden
læser biblen .. bare min opfattelse
http://www.themis.dk/synopsis/docs/Lovsamling/Hundeloven.html

> [...]
hundes
> efterladenskaber når de ligger mellem glasskår og ølkaplser

At nogle mennesker sviner berettiger efter min opfattelse ikke til at
hundeejere også lader deres hunde svine .. at nogle mennesker stjæler i
Kvickly legaliserer jo heller ikke at jeg stjæler i butikkerne vel ..
hejhils fra Ami

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 27-02-03 08:36

Hej Ami

Nu må du lige hjælpe mig for jeg ved ikke hvordan fanden læser Biblen.
Loven er vel en regulerende tekst hvorfor man vel kan formode at hvis ånden
i loven var at man ikke måtte lade sin hund gå løs, ville det vel være
eksplicit indføjet?

Med hensyn til ophidselsesgraden over hundelort så har du ret i at en
misgerning ikke retfærdiggør en anden. Det var heller ikke mit budskab.
Budskabet var blot at en del mennesker mangler proportion.

/Kim

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 27-02-03 12:45

Hej

Øh, jeg må sige at der i hunde loven jo står denne sætning vedr. hunde
BØR føres i snor "I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det
forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v.,
der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd
eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem."
Sidstnævnte del er jo her hvor man kan diskutere hvad man vurderer ved
FULDT HERREDØMME over hunden...

Dette opfatter jeg faktisk som om at man MÅ have hunden løs, der kan
jo så være steder hvor man har andre specifikke regler og vedtægter i
en bebyggelse, men dette i selv hundeloven er ikke særlig specifikt,
vel? - Så jeg læser måske som fanden læser bibelen, men loven er ikke
SÅ klar igen....der står ikke at den SKAL have snor på, der står ENTEN
snor ELLER, den SKAL være i følge med en person med fuld
kontrol...blot som jeg læser bibelen, nå nej hundeloven

mht hunde bæ så bor jeg selv i et område hvor man ikke på nogen måde
gider samle op efter sin hund, man lader gerne hunden prutte en kæmpe
BÆ midt på en gangsti eller fortov, noget jeg synes er det vildeste
svineri, og jeg kan godt forstå at man ikke må hvad hunde så mange
steder efterhånden når ejerne er direkte svin, jeg har lige være på
besøg på frederiksberg hvor man har opsat stativer med prutteposer,
noget der da gør at det er et minimum af bæ der ligger på fortove,
dejligt ikke at skulle rende slalom mellem affald og hunde bæ. Sådanne
stativer burde sættes op overalt, da man så også har mulighed for at
gøre opmærksom på en ejer der forglemmer sig på en pæn måde, da der så
ikke lige er en undskyldning for ikke at samle op efter sin hund,
poserne hænger jo til fri afbenyttelse...

Mange hilsener og smil fra

Jeannette Svensson/asko

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-02-03 20:55

Hejsa.

Må øjeblikkelig fortælle jeg dette.

Skiltene er forbudt, og de er nu taget ned. Jeg er bare så glad. Jeg
respektere selvfølgelig stadig at det er privat område.

For at gøre en lang historie kort, fortalte en dame i kvarteret, at en anden
dame var blevet truet med at han ville slå hendes hund ihjel ( okay hun
respekterede ikke skiltene, hvilket hun selvfølgelig burde ha' gjort ).
Politiet blev tilkaldt, og den ene anmeldte den anden. Damen fik
selvfølgelig forbud mod at komme der igen, og manden med skiltene fik at
vide, at de var forbudte, og skulle fjernes øjeblikkelig.

bare endnu en slutnig, og denne gør mig glad

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Asta Nielsen

Dato : 27-02-03 00:10

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse news:b3j66i$18mn$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> vide, at de var forbudte, og skulle fjernes øjeblikkelig.
>
> bare endnu en slutnig, og denne gør mig glad

Synes at det er godt at der er kommet en løsning på den sag
Til gengæld kan jeg ikke lade være med at hidse mig op over den dame, vis hund blevet truet på livet.
Jeg må da ærligt indrømme at jeg også var blevet rasende, hvis en person opførte sig SÅ ligegyldigt!! Det er da sådan nogle der
giver hundeejere et virkelig dårligt ry....!!
Ikke at jeg siger at ejeren af grunden ikke er en idiot men, når nu manden oven i købet er gået til den slags vanvittige
yderligheder, så kan man da virkelig ikke være den skarpeste kniv i skuffen, hvis man går ud og gør noget der er så stupidt....!!

Mvh
Asta