CSS
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-03 14:57

Hej, hvordan løser jeg følgende problem:

Jeg har følgende i CSS:

..th
{
background-image: url("C:\vd.jpg");
border:solid;
border-width: 2px 2px 2px 2px;
}

Men jeg vil gerne have baggrundsbilledet fylder hele min th ligegyldigt hvor
stor den er.

Håber i kan hjælpe.

Tak

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-02-03 17:45

"Jesper Nann" <jesper> skrev
> [...]
> border-width: 2px 2px 2px 2px;
> }
>
> Men jeg vil gerne have baggrundsbilledet fylder hele min th ligegyldigt

Bortset fra, at den url du har sat til vd.jpg, med garanti ikke virker, når
siden bliver lagt på Nettet, så skulle det da være måden at gøre det på.
Du kan dog forenkle det noget ved at nøjes med én værdi for border-width,
når alle 4 værdier er ens. Og du kan forenkle det endnu mere ved blot at
sætte width efter solid:

th
{
background-image:url(vd.jpg);
border:solid 2px
}

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-02-03 18:01

Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev:

> du kan forenkle det endnu mere ved blot at sætte width
> efter solid:
>
> th
> {
> background-image:url(vd.jpg);
> border:solid 2px
> }

Eller endnu mere enkelt:

background:url(vd.jpg);
border:solid 2px blue;

Border skal også have en farve.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-02-03 18:22

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>background:url(vd.jpg);
>border:solid 2px blue;

Skal vi være pedantiske, så skal rækkefølgen vidst være
2px solid blue

>Border skal også have en farve.

Behøves ikke at angives, gør man ikke det, så vil borderen have
den farve som color angiver.

<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html#propdef-border>

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-02-03 01:00

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Skal vi være pedantiske, så skal rækkefølgen vidst være
> 2px solid blue

Det skal vi. Jeg har dog aldrig kunnet se forskel på det om
rækkefølgen er det ene eller det andet.

> Behøves ikke at angives, gør man ikke det, så vil borderen
> have den farve som color angiver.

Det var for selv at kunne bestemme farven - og det er jo rart
nok?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-03 01:23

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>Det skal vi. Jeg har dog aldrig kunnet se forskel på det om
>rækkefølgen er det ene eller det andet.

Det har jeg heller ikke.

>Det var for selv at kunne bestemme farven - og det er jo rart
>nok?

Klart nok, men altså absolut ingen betingelse, at man gør det.

PS. Som det nossefår jeg er og aldrig får taget mig sammen til
noget, stadig interesseret i at jeg laver en side med, hvordan
man sætter baggrundsbilleder ind på en side.
Til html-faq

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-02-03 01:43

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> stadig interesseret i at jeg laver en side med, hvordan
> man sætter baggrundsbilleder ind på en side.
> Til html-faq

Ja, naturligvis. Var det ikke forskellige former for popup
vi snakkede om?

Der er frit valg på alle hylder, og mener du at der mangler
det ene eller det andet - artikel eller faq-svar - så kom med
et bud!

Det gælder selvfølgelig alle der har viden andre kan bruge
til noget - og ikke gider at skrive det samme svar gang på
gang.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-03 02:22

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>Ja, naturligvis. Var det ikke forskellige former for popup
>vi snakkede om?

Det var det nu ikke, men jeg skal nok lave lidt om popup også,
her vil jeg så tillade mig at henvise til
http://www.ecco.ecco.com

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-03 02:25

> [...]

>vi snakkede om?

Det var det nu ikke, men jeg skal nok lave lidt om popup også,
her vil jeg så tillade mig at henvise til
http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm og så komme med
supplerende oplysninger/muligheder.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-02-03 13:19

> Det var det nu ikke, men jeg skal nok lave lidt om popup også,
> her vil jeg så tillade mig at henvise til
> http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm og så komme med
> supplerende oplysninger/muligheder.

Den er ikke lyst i band. Ethvert redskab, der hjælper brugerne til at lave
velfungerende og valid kode er lovligt.