loppemidler
Fra : JSC

Dato : 22-02-03 16:39

Hej gruppe

Hvad er holdningen til forbyggende behandling (før hunden får lopper) kontra
behandle problemet hvis det opstår.

Er det til at slippe af med lopper igen, hvis den først har fået lopper -
skal hele huset endevendes?

Erfaringer modtages gerne.

/Jørgen

Fra : Line

Dato : 22-02-03 16:58

"JSC" wrote in message news:3e57998d$0$262$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hej gruppe
>
> Hvad er holdningen til forbyggende behandling (før hunden får lopper)
kontra
> behandle problemet hvis det opstår.

[snip]

> /Jørgen

Hejsa Jørgen.

Vores to hunde på henholdsvis 4½ og 1 år har (7-9-13) aldrig haft lopper, så
hvis jeg var dig, ville jeg nok ikke gå i gang med noget forebyggende lige
med det samme.
Jeg har hørt fra andre herinde, at 1 helt fed hvidløg et par gange om ugen
skulle holde lopperne væk - altså hvis du giver det til hunden! Det er
måske værd at prøve?

Mvh. Line

Fra : Therese

Dato : 23-02-03 01:02

Vi har brugt Frontline Pour-on Vet gennem sommer og efterår, og har aldrig
haft lopper. Det er en lille ampul, der sprøjtes i nakken af hunden hver
anden måned, så det er til at overskue.

--
Mange hilsner
Therese