Hund ønskes svar
Fra : Jytte

Dato : 22-02-03 09:32

Hej alle.

Af en eller anden grund kan jeg ikke svare på indlæg, kun skrive nyt.

Tak for svarene, Vi må se hvad vi finder ud af.
Jeg har også tænkt lidt på at få en voksen hund, sommetider er der jo
nogen der skal skifte hjem.

Hilsen
Jytte

Fra : BN

Dato : 22-02-03 10:42

"Jytte (slet 16CTT)" <vingekatten@16CTTmail.dk> wrote in message
> Jeg har også tænkt lidt på at få en voksen hund, sommetider er der jo
> nogen der skal skifte hjem.

Hejsa

Prøv dyrenes beskyttelse, De formidler hunde, og er rigtigt gode til at
finde en hund, hvor både hund og ejer sættes i fokus omkring, hvordan de/I
passer til hinanden.

Hilsen BN

Fra : Winther

Dato : 22-02-03 23:18

"Jytte (slet 16CTT)" <vingekatten@16CTTmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tak for svarene, Vi må se hvad vi finder ud af.
> Jeg har også tænkt lidt på at få en voksen hund, sommetider er der jo

Kunne en schæfertæve uden papirer være noget for dig? Jeg er gennem en anden
blevet spurgt om jeg kender nogen der vil have hende, da ejeren er død.

Vh. Winther

Fra : Jytte Baumkirchner

Dato : 22-02-03 23:25

Tak for dit tilbud, men vi har altid haft DKK hunde.
Jeg tror nok også det skal være en han, så jeg er sikker på den ikke
"spiser" min dværgpinschertæver.
Hilsen
Jytte

Fra : Mari

Dato : 23-02-03 01:14

"Jytte Baumkirchner" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for dit tilbud, men vi har altid haft DKK hunde.
> Jeg tror nok også det skal være en han, så jeg er sikker på den ikke
> "spiser" min dværgpinschertæver.

Måske kunne du forestille dig at blive "fostermor" for en opdrætters
hanhund, en der skal indgå i vedkommendes avl - men ikke kan
bo der - pga løbetidsproblemer o.lign. Nogle opdrættere afhænder ikke
hanhunde, som de vil være 100% sikre på, at de kan bruge i avl. I stedet
finder de en foster familie. Find en race - og kontakt så opdrættere for
at forhøre dig om mulighederne. De er ikke gratis, men der kan indgå
forskellige rådighedsaftaler - som kan få afsmitning på prisen.

/Mari

Fra : x Vuf x

Dato : 23-02-03 09:42

Sun, 23 Feb 2003 01:14:12 +0100, Mari wrote:

> [...]
>at forhøre dig om mulighederne. De er ikke gratis, men der kan indgå
>forskellige rådighedsaftaler - som kan få afsmitning på prisen.

Hvis jeg kunne finde sådanne plejefamilier, ville plejeren kun
skulle passe hunden med vaccinationer og dyrlægebesøg ved behov
for det. Desuden kun fodre med dét foder, jeg anviser.

Det er yderst svært at finde gode plejefamilier. Jeg har haft
en han i pleje. De mødte en anden papillon under spadseretur,
der IKKE havde ørefrynser og "bukser". Ejeren påstod, min hund
ikke kunne være ægte med alt det frynseværk. Uden at spørge mig,
klippede de resolut frynser og bukser af ham! Frynserne kommer
aldrig tilbage mere!

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Jytte Baumkirchner

Dato : 23-02-03 10:33

Hej igen.

Nej, jeg vil selv eje min hund.
Jeg har også stadigvæk min 11 år gamle hanhund, han er perfekt, men lever jo
ikke evigt. Et hundeliv er desværre kort.
Det er derfor jeg er begyndt at undersøge hvem hans efterfølger skal være.
Desværre har han gigt i sit forben, så han kan ikke holde til at gå så
langt.
Det bliver nok nemmest at finde en hvalp.
Men jeg er glad for jeres råd, det giver noget at tænke over.
Mine dværgpinschere har meget jagtinstinkt så jeg tør ikke lade dem gå løse.
De kommer når jeg kalder, hvis de har tid, ellers kommer de når de får tid.

Hilsen
Jytte