OT : Konstruktive forslag er bedre
Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 22-02-03 01:01

Hej Allesammen

Jeg synes denne gruppe er meget spændende og jeg nyder at læse heri.Indtil
jeg får min nye hvalp.

Jeg bliver sikkert en fligttig spørgmålsstiller........det er kun hund nr.3
jeg/vi skal have.

Til tider bliver jeg stødt af nogle indlæg, det drejer sig om de indlæg der
er belærende og efter min mening nedsættende.

Rene har lige fået en ordentlig tur. Det er efter min mening ikke fair.
Jeg kan være enig eller uening med Rene, det er ikke spørgsmålet, jeg mener
det ville være bedre
at komme med forslag til Rene om hvad han alternativt kunne gøre.

Hvis man kender en der har haft problemet eller kender en god træner, så kom
med det råd.
Hjælp dog manden istedet for at belære ham og sige at man håber hans hund
bider ham !
Det er efter min mening meget "lavt" og ikke særlig smart at skrive.....men
det er jo også bare min mening.
Den sætning kunne jeg knytte mange bandeord og eder til, som feks. > jeg
håber du får rust i din bil < Jeg håber ...osv.
Det kan absolut ikke bruges til en skid, for at sige det rent ud af posen.
Nu er der sikkert er par stykker der bliver stødt / ramt og vil "slå" mig
verbalt, men det må jeg jo finde mig i.
Og kaster man en sten ind i en flok....hyler den hund der bliver ramt.

Jeg har selv den holdning, at hvis jeg vil ønsker hjælp til opdragelse af
vores hund og for dens sags skyld vores
børn, så beder JEG om den hjælp. Jeg vil simpelthen ikke finde mig i at folk
på gaden kommer med kommentarer og
"det-skal-man-ikke-gøre" udtalelser. De får det venligt men bestemt at vide,
at jeg ikke har brug for hjælp.

Det skal ikke fremstå som om at jeg bliver rettet dagligt....for så VAR der
nok noget galt. Det er sket en gang
at en gammel dame har "rettet" min kæreste, og jeg er blevet rettet een
gang ifb. med min nr. 2 hund, under er træningssituation ved vejen
omkring ikke at løbe over vejen før jeg kaldte. NEJ jeg var ikke ved at slå
eller ligende, men fulgte nøje forskrifter fra hundetræningen.

Jeg går ned i PH og får den hjælp jeg ønsker til min hund, og jeg går til
pædagoger hvis der er noget jeg mener
der kan hjælpe mig/os med mht. børn. Andre bør efter min mening tie stille
og passe sig selv.Hvis de absolut
skal komme med noget tager jeg selvfølgelig gerne imod konstruktive ting.
Jeg kan jo være helt galt på den i min opdragelse
af hunden.

Min holdning er ubetinget ....Lad os prøve at hjælpe hinanden istedet for at
hakke og belære i forkerte toner.

God weekend

Med venlig hilsen

Søren B Rasmussen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-02-03 02:07

> [...]
spørgsmålet, jeg mener
> det ville være bedre
> at komme med forslag til Rene om hvad han alternativt kunne

Søren, hvis du læser alle indlæggene igennem, så vil du se, at
indtil flere tilbød Rene hjælp, men det var han åbenbart ikke
interesseret i at få!
Jeg er fuldt ud klar over, at hans indlæg gik på, hvor han kunne
erhverve sig et billigt el-halsbånd og her er det, at filmen
knækker for mig!!
Jeg forstår overhovedet ikke, at man spørger i denne gruppe, hvor
man kan købe el-halsbånd, når man er vidende om, at disse er
forbudt i Danmark!
Jeg skal ikke udtale mig om, hvorvidt det hjælper, at anvende
dem, men er det forbudt, ja så er det forbudt og så er den ikke
længere.
Så efter min mening, burde Rene have taget imod nogle af de
seriøse tilbud, han fik, om hjælp til sin hund!

mvh Eva

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 22-02-03 10:24

Mit indlæg gik ikke på hvad vi skal "belære" Rene om at deter ulovligt,
eller hvordan Rene modtod sine forslag.
Det gik på at belæring duer ikke og konstruktive forslag er bedre end
belæring.
Jeg har svaret alligevel, selvom det bestemt ikke var meningen at
diskutionen om Rene skulle fortsætte herunder.
Det skulle være indlæg om hvad vi allesammen kunne gøre bedre når vi svarer
nogle, eller møder nogen på gaden.

> Søren, hvis du læser alle indlæggene igennem, så vil du se, at
> indtil flere tilbød Rene hjælp, men det var han åbenbart ikke
> interesseret i at få!

Jeg HAR læst alle indlæg, og det er forkert at han ikke tog imod forslag.
Rene skrev bla.

<Ha ha den var skisme god,, den har endnu ikke været brugt...
<Det er et forsøg værd...
<Hilsen René Østergaard jensen

> Jeg er fuldt ud klar over, at hans indlæg gik på, hvor han kunne
> erhverve sig et billigt el-halsbånd og her er det, at filmen
> knækker for mig!!

Filmen knækker for mange.....Jeg vil til hver en tid påstå at "hakke" på
andre har Aldrig hjulpet.
De fleste går i baglås....jeg tager hatten af for Rene.....hvis vi nu SKAL
diskutere den sag.
Han tog imod de knubs det kostede, og tog stadig tid til at læse alle indlæg
og tog imod et par andre forslag, som var konstruktive.

> Jeg forstår overhovedet ikke, at man spørger i denne gruppe, hvor
> man kan købe el-halsbånd, når man er vidende om, at disse er
> forbudt i Danmark!

JA....det er forbudt. Det fik han at vide mange gange. Men han har jo brug
for hjælp.
Familien er ulykkelig over at deres dejlige hund gør disse ting, og de har
givet op.

Der er mange love der dagligt bliver overtrådt, og folk der spørger om
hverledes de skal overtrædes.
Jeg vil komme med den påstand at det er meget få der ikke overtræder eller
har overtrådt en lov i deres dagligdag.

Er al softwaren licenceret på ens computer ? Kører man 90 på landevejen ?
Det er også ulovligt. Her hjælper det heller ikke at "hakke" på folk, bøder
hjælper ingengang.
Men måske oplysninger om bremselængder gør ? Måske oplysninger om hvorledes
man kan erhverve sig gratis software gør ?

> [...]
> længere.
> Så efter min mening, burde Rene have taget imod nogle af de
> seriøse tilbud, han fik, om hjælp til sin hund!

Det gjorde han også, hvis du nu læste alle indlæg !

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Annette Skovbon

Dato : 22-02-03 15:31

Hej Søren,
Først og fremmest skal vi vel sørge for at overholde den danske
dyreværnslovgivning?
Hvis vi fortæller manden hvor han kan få hans el-halsbånd, så vil vi
på et eller andet plan være medvirkende til en ulovlighed. Sidestil det
med at sprede info om ulivlige mp3-filer, skydevåben - you name it.

Ser jeg noget ulovligt forgå på gaden griber jeg også ind, eller ringer
til politiet, hvilket man bør gøre.

Selvfølgelig skal forslag være konstruktive, ellers falder ideen med NG
til jorden. Dog bør man også oplyse en mand som spørger om noget
ulovligt. - Han skal vide at det er ulovligt, han skal vide at han kan
blive straffet for sin handling. Dernæst skal han kende sine
alternativer, og det synes jeg faktisk folk hjalp ham rigtig godt med.

Alle sider af sagen blev belyst, og for en gangs skyld endte diskussionen
ikke med øøøv, du lugter mere end min far-indlæg, som den før har
gjort herinde.

Men no matter what, din pointe er sevet ind hos mig.

Vh. Annette Skovbon
www.fugle-nettet.dk

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 22-02-03 22:28

>har overtrådt en lov i deres dagligdag.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,det her er ikke bare en lov ! det er en lov om
dyreplageri ! der er sku da forskel på at gå over for rødt eller hvad
du nu tænker på og så at give sin hund stød !

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George.

DOG FIGHTING

"The moral progress of a nation can be judged by the way it treats its animals" - Gandhi

Fra : cumsy

Dato : 22-02-03 08:24

> [...]
der
> er belærende og efter min mening nedsættende.

Jeg har ikke været inde i denne NGret længe men kan konstatere at Søren B
har fuldstændig ret.

> [...]
mener
> det ville være bedre
> at komme med forslag til Rene om hvad han alternativt kunne gøre.

Renes indlæg er en af de indlæg som er flittigt debateret i en meget negativ
vending.

> Hvis man kender en der har haft problemet eller kender en god træner, så
kom
> med det råd.
Jeg postede denne indlæg og som skrevet JA så BLEV der grinet meget højt.
Jeg kan så lige fortælle at det som er skrevet er fra en hunde adfærds
konsulent som vi har mødt og at det har virket på vores hund.
Min erfaring er blevet JO mere kritik des længere bliver tråden
Jo mere posetiv jo kortere

Ja nu griner i jo nok.
Rene du skal tage hunden i opløbet
Når hunden har taget et stykke legetøj fra en af dine børn ja så tager du
legetøjet fra hunden SKÆLDER LEGETØJET ud meget kraftig og f.eks slutter med
at kyle det hen i et hjørne.
Du(I) tror nok ja nu rabler det for manden men har ved selvsyn oplevet AT
det virker.
Vores hund tog altid et stykke fodtøj og løb med det men efter at vi har
skældt vores fodtøj ud (efter nogle gange)jo sørme det virkede

Cumsy

Fra : cumsy

Dato : 22-02-03 08:31

ps
Her lige et par eks.>

Jeg har et spørgsmål vedrørende min hunds adfærd. En gang imellem tager hun
>fat i sin mad- eller vandskål hvorefter hun løber igennem huset. Hvad vil
>hun fortælle / sige med denne adfærd.
>Der er tale om en Border Collie på 4 mdr.

At skålen er tom? *s*

Hmmmm..."Gi' mig noget andet mad!"

> Hmmmm..."Gi' mig noget andet mad!"

Eller, "se hvad jeg kan, se på mig far, sese!"

:Pia
cumsy

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 22-02-03 10:41

"cumsy" <sol@_sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vores hund tog altid et stykke fodtøj og løb med det men efter at vi har
> skældt vores fodtøj ud (efter nogle gange)jo sørme det virkede

Jeg vil huske dit indlæg......og selv grine når jeg er færdig med at skælde
skoen osv. ud.
Jeg tror faktisk på at det virker, og synes det er en vildt god ide.

Jeg kan se at vi er lidt enige om hvorledes man kan risikere at blive
behandlet, når man et eller andet sted
nu beder om hjælp direkte eller indirekte.

Jeg var ikke dygtigt nok, eller havde ikke erfaring nok til at komme med et
indlæg omkring hvad Rene skulle gøre.
Derfor var mit indlæg til den "halsbånd"-tråd en kort "ros" til dem der kom
med konstruktive forslag.

Jeg vil jo egentlig bare sige at jeg selv føler det som et angreb hvis nogle
belærer mig i skarpe vendinger, og at
det ihvertfald ikke virker på mig og har fornemmelse af det gør det heller
ikke på mange andre, som folk prøver at belære.

På et tidspunkt i en anden tråd var der nogle der havde set en slå sin hund,
og da de blandede sig, var de selv ved at blive slået.

Jeg mener de må have blandet sig forkert, og startet med et "angreb" istedet
for at få en dialog igang.

Jeg har selv et godt temperament (læs ...kan blive hurtig sur)....og jeg
glemmer at slappe af en gang imellem og
sige "det er ligemeget" jeg vil ikke hidse mig op. Det er noget jeg
"arbejder" med, og forsøger at tage imod
de kontruktive forslag jeg får på mit arbejde og for den sags skyld i
fritiden.
Men når jeg føler angreb og belæringer bliver jeg stadig sur.....også på
andres veje.

Mvh

Søren B

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-02-03 17:30

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> wrote in message
[klip]

Nej. At afrette sin hund med et elektrisk halsbånd er ulovligt, og det er
det af en årsag. Vold er vold, og brug af vold er et tegn på afmagt.

Dyr, der er fanget hos ejere, der af ren og sker afmagt eller uvidenhed tyr
til sådanne metoder lider, har *ingen* - tænk lige på det *ingen* mulighed
for at råbe om hjælp.

Jeg er helt enig i, at de mennesker, der er havnet i en - for dem - uløselig
situation skal have hjælp.

Med jeg vil aldrig, aldrig, aldrig nogensinde tænke, at det er folks egen
sag, at de vil opdrage en hund ved brug af et elektrisk halsbånd.

Hvis alle bare altid blandede sig udenom - hvem skulle så hjælpe dem, der er
tavse - og har brug for hjælp?

Karina

PS: Stort set alle undersøgelser viser, at det *ikke* har nogen effekt at
smide mordere i fængsel. Det hjælper med andre ord ikke at "hakke" på dem.
Skulle vi så ikke bare helt opgive vores fængselsvæsen også, nu vi er ved
det?

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 22-02-03 22:23

> [...]
>bider ham !
>Det er efter min mening meget "lavt" og ikke særlig smart at skrive.....men

,,,,,,,,,,,,,ja det er bare din mening , men husk lige på at hunden jo
ikke kan komme frem med sin mening som karina/christian også skrev i
et indlæg ! og hvis hunden ikke kan forsvare sig imod en ejer der
giver den stød så må vi andre vel have lov til at sige vores mening om
det eller skal vi bare være søde og snakke udenom altid for ikke at
komme til at fornærme nogen ? jeg får ondt af sådan en hund og bliver
sur over at høre på sådan en historie . Og ja jeg håber at hunden
bidder ham ! ligesom jeg håber at tyrefæftere bliver stanget i maven
af den tyr de piner , og dem der putter tegnestifter i "knæbindene" på
heste så de kan hoppe højere , dem håber jeg også at bliver sparket i
hovedet af hesten ! du snakker om "lavt" hvis der er noget der er
"lavt" så er det at påføre et forsvarsløst dyr smerte DET er lavt !!

>Min holdning er ubetinget ....Lad os prøve at hjælpe hinanden istedet for at
>hakke og belære i forkerte toner.

............og min holdning er også ubetinget ! dyrplagerei er lavt !
det er ikke lavt at blive sur over dyreplageri !

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 23-02-03 00:13

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jamen i er da inde på det helt rigtige.....det er da korrekt at sidestille
Rene med en morder.....
I bør da være domsmænd alle sammen, eller side i et nævningeting...
SÅ ville der bestemt være retfærdighed til.

Jeg ville ikke forsvare Rene, FAT det nu !!!! bare prøve at komme med et
forslag om hvad man kunne gøre istedet
for at skælde manden ud og fortælle han 5 gange at det er ulovligt.

Og smarte engelske bem./citater får mig ikke til at ændre mening.

Kald mit indlæg for far-indlæg og kald mig hvad i har lyst til. Det bider
ikke og ændrer ikke min mening.

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 23-02-03 00:23

> [...]
> hovedet af hesten ! du snakker om "lavt" hvis der er noget der er
> "lavt" så er det at påføre et forsvarsløst dyr smerte DET er lavt !!

Han har jo ikke gjort det endnu.....derfor kunne man måske hjælpe ham men
konstruktive forslag istedet for.
Tror du kan få det ind over din harme ? Jeg skriver det lige igen....han har
ikke gjort det endnu. Han har brug for hjælp.
Og hvis det plager dig så meget, så kom da med et konstruktiv forslag
istedet for at skælde både ham og mig ud.

Jeg kan ikke fostår hvordan du kan finde på at ønske ulykker for andre.
Uanset hvad de har gjort eller ej, de skal straffes efter loven det er
derfor vi har den.

Og min teori holdte stik.....når man kaster en sten ind i flok.....

Mvh

Søren

Fra : Therese

Dato : 23-02-03 00:59

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> skrev
> Og min teori holdte stik.....når man kaster en sten ind i flok.....

He he he. Var der én, der følte sig ramt??

Jeg giver dig helt ret, Søren, i at stemningen nogle gange bliver træls. Jeg
har vænnet mig til at når jeg læser et indlæg, jeg bliver provokeret af,
skriver jeg mit temperamentsfulde svar og går ud i køkkenet og ryger en
cigaret. Når jeg så kommer ind igen, kan jeg skrive et nyt, og denne gang
konstruktivt, forslag frem for et surt opstød eller helt lade være med at
svare.... Jeg sidder nemlig også og ryster på hovedet af dem, der svarer
lige så provokerende igen efter princippet "Med ondt skal ondt fordrives" og
undrer mig over de vedholdene, der bliver ved med at kommentere på dette
(efter deres åbenlyse mening) fjols' indlæg, orker at køre en tråd så langt
ud.

Jeg synes, der kom adskillige gode forslag til René om alternativer til
halsbåndet, men synes måske ikke René svarede så pænt på dem, men det må han
jo om. Folk kom af med deres alternativer og gjorde, hvad de kunne for at
hjælpe, og hvad René i sidste ende vælger, må jo være hans beslutning, selv
hvis den skulle være ulovlig.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 23-02-03 01:30

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo om. Folk kom af med deres alternativer og gjorde, hvad de kunne for at
> hjælpe, og hvad René i sidste ende vælger, må jo være hans beslutning,

Nemlig.....*klapper* ......Spot on !

Og ja.....der var nogen der blev "ramt".....*LOL*

Jeg er enig i alt hvad du skriver.....også det om Rene.......han kan / skal
selv vælge....og burde ikke generalisere hans svar.....men kun takke for
svar
og være ligeglad med de andre. Det må han selv om......
Jeg vil bruge din løsning om at gå ud og ryge en smøg.......så kommer jeg
ikke til at at svine folk til i min adrenalin-rus ......*G*

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Karina og Christian

Dato : 23-02-03 10:38

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> wrote in message
[klip]
Folk kom af med deres alternativer og gjorde, hvad de kunne for at
> selv

Nej. Det er en fuldstændig misforståelse og fejltolkning af begrebet "det
frie valg" at påstå, at folk selv må om, hvilken løsning, man i sidste ende
vælger.

Vold er vold - og at begå vold er ulovligt. At begå vold over for dyr er
lavt og det er sygt - og efter min mening er det mindst lige så lavt at
acceptere at andre gør det - alene ud fra devisen at vi ikke skal blande os.

Skal vi heller ikke blande os i hustruvold, der foregår inde bag folks fire
vægge? Hvad med vold mod børn? Eller handler dette i virkeligheden om, at
det "bare" er et dyr?

Karina,
der i øvrigt ikke lider af noget udpræget temperament (selv om det jo ellers
er sååååååå moderne at påstå, at man gør det), så jeg er skam fattet og
rolig, når jeg skriver mine indlæg.

Fra : Karina og Christian

Dato : 23-02-03 10:45

Jeg beklager. Følgende citat stammer fra:

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 23-02-03 13:14

Hej

Jeg må nu også sige at jeg har smilet en del over disse kommentarer
fra både dig, søren og therese, synes det er dejligt at nogen gider
prøve at kæmpe for at give konstruktiv hjælp, jeg synes selv at der er
et par enkelte der altid skal kaste sig over andre med en stor
negativitet og som så ender i en gang mudderkastning, selv når man af
godt hjerte prøver at tilbyde hjælp, kan man risikere at blive svinet
til, det er sør'me en trist tilværelse nogen herinde må have, når man
kun kan se sorte skyer istedet for at glæde sig over at de der ? om
hjælpe faktisk FÅR tilbud om god hjælp...

Håber i denne sag at Rene tager imod nogle af de gode råd der trods
alt er kommet ind imellem de sure opstød...

Smil og mange hilsener fra

Jeannette Svensson/asko - og keep up the good spirit