loppe- og madspørgsmål vedr. hvalp
Fra : Luhmann

Dato : 21-02-03 18:11

Hejsa,

Min kæreste og jeg har netop fået vores helt nye Cavalier King Charles
spaniel hvalp. Den er ca. 10 uger gammel og er rigtig sød.

Vi har gjort os nogle tanker om hvad der gør noget hundemad til kvalitet og
andet mindre godt. Det udspringer af at vi gerne vil sammenligne de dyre
mærker med nogle lidt billigere mærker. Hvad skal man kigge efter: er det
proteinindholdet (og om det er animalsk protein), er det vitaminer eller
noget helt tredje? Hvilket foder har i eventuelt gjort gode erfaringer med i
vurderingen pris/kvalitet.

Nemo, som han hedder, har desværre medbragt lidt lopper og dem vil vi jo
gerne af med. Uden at overveje det nærmere købte vi en pakke "frontline vet"
pippetter til at dryppe i nakken med. Men nu er han ikke så gammel - kan man
godt bruge dette produkt til en så lille hvalp eller er der en anden
løsning?

Håber i kan hjælpe

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : René Kofoed

Dato : 21-02-03 21:13

Hej Joakim.
Du kan godt bruge Frontline til en hvalp, men jeg synes du skal tjekke med
jeres dyrlæge, hvor den lille størrelse skal have.
Der er også en brugsvejledning på/i pakken.
Held og lykke med jeres lille guldklump.
MVH Susanne.

Fra : Jynis

Dato : 21-02-03 21:03

> [...]
man
> godt bruge dette produkt til en så lille hvalp eller er der en anden

Tillykke med jeres lille hunde klump. Hvad hundemad angår,så kan i kikke
efter hvilke råvarer der er brugt.Om der er farve stoffer og
tilsætningsstoffer i. Det er ikke prisen der afgør om det er et godt
produkt, men ingredienserne.Jeg handler med dyre foder , og vil derfor ikke
nævne nogle mærker frem for andre . Kun skrive under på at dyrefoder er en
stor jungle. Der er mange penge at spare , ved at kikke deklarationerne
ordtenlig igennem. Mvh
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Luhmann

Dato : 22-02-03 10:36

> [...]
> stor jungle. Der er mange penge at spare , ved at kikke deklarationerne

Tak for dit svar.

Vi havde luret at pris og kvalitet ikke nødvendigvis følges ad, men da vi
ikke ved så meget om hundemad kunne vi godt tænke os at høre hvilke
ingredienser der er betydningsfulde. Du siger at vi skal undgå farvestoffer
og tilsætningsstoffer. Kan du give andre specifikke råd til hvad vi skal
være opmærksom på?

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : Therese

Dato : 23-02-03 01:18

"Luhmann" skrev
> [...]
> noget helt tredje? Hvilket foder har i eventuelt gjort gode erfaringer med

Du kan evt. søge i nogle tidligere tråde om foder. Det er blevet debatteret
herinde rigtig mange gange.
Lidt hovedregler er: Det der er mest i af, står altid først i deklarationen.
Dette BØR være _tørret_kød! Hvis der står frisk kød er det meste vand. Er
det andet end kød, skal du ikke vælge det. Så skulle der jo gerne komme en
række forskellige grøntsager. Generelt mener jeg, at de fleste dyre
anerkendte mærker også er kvalitetsfoder. Som Hill's, Eukanuba, Specific og
Royal Canin. Men man kan måske være heldig at støde på noget billigt
kvalitetsfoder.
En anden ting er, at du måske bør vælge en fodertype, der passer til din
størrelse hund.

Her er deklarationen på vores foder: Royal Canin Giant:
Tørret fjerkræ, ris, animalsk fedt, majsgluten, majs, roetrævler, mineraler,
tørret kyllingelever osv.
Jeg kan ikke finde nogle farvestoffer.

Held og lykke i junglen

--