Skærme
Fijala 3554
Samsung GLi
Fra : Jimmy Klitgaard

Dato : 21-02-03 14:56

Hejsa,

Jeg har en Samsung SyncMaster 17" GLi monitor der har mistet den røde
farve kanal :( ...... Det er lidt trælst at glo på selv den dog stadig
virker. Har tidligere hørt om elektronik duder, der har fixet lignende
problemer ..... er der nogle der har prøvet at rep. deres egen skærm
eller har gode tips til hvordan man kunne ordne det (helst en anden
løsning end at smide skidtet ud ..... ) !

Mvh
Jimmy

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-02-03 23:31

Jimmy Klitgaard <jimmy@NOSPAMmi.auc.dk> wrote in

> [...]
> deres egen skærm eller har gode tips til hvordan man kunne ordne
> det (helst en anden løsning end at smide skidtet ud ..... ) !

Sejt, jeg har en 17" Samsung skærm (900b) som kun har den røde farve :)

Der er nu et eller andet kitch ved at sidde med en rød-sort monitor i
et mørkt lokale. :)

Jeg ved ikke om det lige er løsningen på dit problem, men prøv og skil
skærmen ad og få åbnet hele vejen ind til det print hvor stikket du
forbinder skærm og grafikkort med (D-sub15 så vidt jeg husker). Tjek
det for lodninger som ikke ser gode ud. Hvis der er nogen der ikke ser
tilfredsstillende ud så lod dem og tjek om det virker.

Sunsite.dk har et diagram over tilslutningerne på et D-sub stik - så
kan du se om den dårlige lodning eventuelt er den røde farve.

Hvis ikke det er det, så kan det være komponentfejl, men så kan jeg
ikke hjælpe dig.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Jimmy Klitgaard [900~

Dato : 25-02-03 19:55

Det prøver jeg. Tak skal du have!

Jimmy

Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-02-03 10:05

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Sejt, jeg har en 17" Samsung skærm (900b) som kun har den røde
> farve :)

Hov, det var en 700b :) 900 er vist deres 19" serie.

Flemming