Skærme
Fijala 3554
DVI kabel til Samsung 172T ?
Fra : Lars Krag

Dato : 21-02-03 13:03

Nu har jeg endelig fået min Samsung 172T og er naturligvis helt vild med
den. Der er bare ikke noget DVI kabel med, hvilket er lidt en skam når den
nu alligevel sidder på et R9700PRO med DVI udgang.

Nu er spørgsmålet så, er der stor forskel på kvaliteten af DVI kabler? Og er
f.eks. et Sandberg DVI <-> DVI til under 200,- udemærket? Hvad bruger I
andre, og hvorfor?

/Lars

Fra : jesper hansen

Dato : 21-02-03 15:08

der var heller ikke kabel i mine - samsung leverer åbenbart ikke til denne
udgave....

dem jeg har snakket med siger der ikke er forskel...... men det ved man jo
ikke før man har prøvet - jeg kører med mine som analog indtil videre

Fra : Lars Krag

Dato : 21-02-03 15:30

"jesper hansen" <jeppehansenl@hotmail.com> skrev i en meddelelse ...

> der var heller ikke kabel i mine - samsung leverer åbenbart ikke til denne
> udgave....

Tilsyneladende ikke

> dem jeg har snakket med siger der ikke er forskel...... men det ved man jo
> ikke før man har prøvet - jeg kører med mine som analog indtil videre

OK, jeg vil nu gerne ha' fat i ét asap, så jeg samler nok et kabel op i morgen.

/Lars

Fra : Daniel Andersen

Dato : 22-02-03 14:46

> Tilsyneladende ikke

Well - Der var heller ikke et med mit, men jeg havde fået lovet det fulgte
med fra forhandlerens side af, så de eftersendte mig et DVI på 3m uden jeg
måtte slippe en daddel - Det var fedt!

> OK, jeg vil nu gerne ha' fat i ét asap, så jeg samler nok et kabel op i
morgen.

Jeg nåede at køre med analog et par dage inden jeg fik DVI, og jeg kan altså
ikke se forskel. Det fede ved at ha' begge kabler er at man kan benytte 2
computere på en skærm, som jeg ofte drager nytte af. Der skifter jeg lidt
frem og tilbage, men kan alligevel ikke se forskel, selvom der nok er nogen
der vil påstå den er der. Fordelen ved DVI er at man ikke skal justere
placeringen af billedet, selvom jeg kune minder at ha' gjort dette med den
analoge i starten.

Så hvis du kun køber det for at få bedre billede, så er pengene lidt spildt
synes jeg - Selvom man selvfølgelig gerne lige vil slippe 200 spir for at
være sikker på det er det bedst mulige man sidder med, selvom man egentlig
ikke kan se forskel. Men når man endelig har begge kabler, så er det også
fedt at benytte begge indgange - Det er noget der rykker

Mvh
Daniel-San

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-02-03 23:42

"Daniel Andersen" <bluwduch@NOSPAMATALLvip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> sidder med, selvom man egentlig ikke kan se forskel. Men når man
> endelig har begge kabler, så er det også fedt at benytte begge

Prøv og læs Anandtechs review af Hitachi's 16ms TFT hvor de holder den
op imod Samsung 172T - der er forskel på DVI og analog.

Der er en type fejl (streaking, se reviewets side 5) som kun optræder i
analog mode, på både 172T og Hitachi's skærm.

Du finder anmeldelsen her:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1785&p=1
På side 5 omtaler de problemer i analog mode med Streaking, og hvad
streaking er.

I tabellen med resultater på side 5 er der både steder hvor analog er
bedre og hvor den er dårligere. Men lige præcis streaking ville jeg
ikke være tilfreds med på en skærm. Så jeg ville vælge DVI, selvom det
betyder skærmen ikke er lige så god til visse andre ting.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.