Downloade filer
Fra : Henrik Lemvig

Dato : 12-03-01 22:24

Hej allesammen,

Jeg sidder og roder med lidt kode for en side, hvor man gerne skulle
kunne hente et par skemaer, jeg har lavet i Word.

Hvordan linker man til en fil, der ikke er html, så modtagerens
program - i dette tilfælde altså Word - åbnes og håndterer filen?

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 12-03-01 22:27

> Hvordan linker man til en fil, der ikke er html, så modtagerens
> program - i dette tilfælde altså Word - åbnes og håndterer filen?

bare brug:

gemme den på harddisken.

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Henrik Lemvig

Dato : 12-03-01 22:41

On Mon, 12 Mar 2001 21:26:43 GMT, "Kristian Risager Larsen"
<kezze@kezze.dk> wrote:

>gemme den på harddisken.

Jepper. Bruger jeg også, men støder ind i 'filen kan ikke findes..'
osv.

Er der regler mht lange filnavne? Jeg tror sg* der er brugt & i
filerne. Kunne det være det? Hmm - checker lige...

-----
Med venlig hilsen

Henrik Lemvig

Fra : Henrik Lemvig

Dato : 12-03-01 22:45

On Mon, 12 Mar 2001 22:40:47 +0100, Henrik Lemvig
<lanlemvig@mail1.stofanetx.dk> wrote:

>Er der regler mht lange filnavne? Jeg tror sg* der er brugt & i
>filerne. Kunne det være det? Hmm - checker lige...

Så er 'hunden' fundet. Sjove tegn i den gemte fils navn er IKKE
velkommen. Det burde jeg hvis have vidst...

-----
Med venlig hilsen

Henrik Lemvig

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 12-03-01 23:05

> Så er 'hunden' fundet. Sjove tegn i den gemte fils navn er IKKE
> velkommen. Det burde jeg hvis have vidst...

Ok, de spaße tegn er måske ikke så smarte, men du kan klare problemet ved at
erstatte specielle tegn med
"%Hex-værdi"
Hvis du fx vil have mellemrum skal du i linket erstatte
med

Du kan se en oversigt over de forskellige tegn på
http://www.mindspring.com/~jc1/serial/Resources/ASCII.html

Fra : KASPER

Dato : 12-03-01 22:28

"Henrik Lemvig" <lanlemvig@mail1.stofanetx.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan linker man til en fil, der ikke er html, så modtagerens
> program - i dette tilfælde altså Word - åbnes og håndterer filen?

Hvis brugeren har Word installeret sker dette helt automatisk. Word
åbnes i browseren og åbner dokumentet. Brugeren skal dog bemærke, at de
selv skal huske at gemme filen et fornuftigt sted, hvis de skal bruge
den off-line. Har brugeren ikke Word installeret, kommer der en vanlig
download prompt op.

--
KASPER