hestefoder til hund
Fra : Musen

Dato : 20-02-03 19:22

Hej NG
Jeg har opdaget at Samson er fuldstændig vild med vores hestes foder. Så
snart han ser sit snit til det, går han med snuden i gulvet ovre i stalden,
og spiser det hestene eller jeg har tabt. Nu er det jo ikke fordi jeg er
specielt bange for at han bliver overvægtig, for han er virkelig meget lidt
madglad, men jeg tænkte nu mere på, om der kunne ske noget ved at han spiser
det? Det er jo nok ikke ligefrem noget man kan fodre med, selvom det da var
værd at overveje, så han var til at få til at spise, men jeg kan jo ikke
undgå at han spiser ovre i stalden.
Venlig hilsen Musen

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 20-02-03 19:36

On Thu, 20 Feb 2003 19:22:24 +0100, "Musen" <xxmivse@sol.dkxx> wrotd:

> [...]
>værd at overveje, så han var til at få til at spise, men jeg kan jo ikke

,,,,,,,,,,,jeg gætter på at der ikke er det samme i heste og
hundefodder , så vidt jeg ved så spiser heste ikke kød , og det gør
hunde jo så mon ikke hunden kom til at mangle noget hvis den levede af
hestefodder :-.)

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George.

DOG FIGHTING

"The moral progress of a nation can be judged by the way it treats its animals" - Gandhi

Fra : Rikke Andersen

Dato : 21-02-03 09:28

Fuldfoder til heste består jo af en kombination af de ting heste lever af.
De er planteædere, så jeg tror bestemt ikke der er noget i foderet, der er
skadeligt for hunde.

Jeg går naturligvis ikke ud fra, at du overvejer at skifte kosten ud *S*

Mange hilsner

Rikke

Fra : Jynis

Dato : 21-02-03 08:45

> [...]
var
> værd at overveje, så han var til at få til at spise, men jeg kan jo ikke

Hej Musen
Du behøver ikke at være bekymret for din hund.Hunde på landet har altid
spist af stalddyrenes foder. Nogle mennesker spiser kød og andre ikke. Der
er også råprotein i hestens foder, det kommer bare fra planteriget . Hvis du
synes ,kan du give den en vitaminpille , tøret fisk eller et griseøre en
gang imellem.
Prøv at sammenligne deklarationerne på hestefoderet og den mad du giver din
hund, og så tænke vegetarisk . Det er ikke hundens natur , men hvis den nu
har det godt med det og bedre kan lide hestefoder så hvorfor ikke .
Du kan også prøve at " spilde " lidt hundemad ved hesten, så spiser Samson
sikkert det med samme velbehag , fordi han tror det er hestens mad.
Mine hunde spiste også både ærter og jordbær i haven ,men ikke inde.
( har ikke hund mere pga. alergi i familien)

Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Doris

Dato : 28-02-03 11:29

Hej Musen.
Min store store hund gør det samme, Han elsker og gå med mig ude i stalden
om eftermiddagen og gøre boksene rene og når jeg hælder op til hestene, så
står han med hovedet i spandene. Jeg har godt nok sagt nej hver gang, men
jeg kan høre at det ik gør noget so what ever. Hvad bruger du til at fodre
med, jeg bruger stjernefoder eller Ole B.J. Spørger p.g.a. hunden :)

Fra : Musen

Dato : 02-03-03 08:45

klip---
Hvad bruger du til at fodre
> med, jeg bruger stjernefoder eller Ole B.J. Spørger p.g.a. hunden :)

Jeg bruger Vrinsk i pilleform. Det føles jo sikkert lidt ligesom hundemad.
Før brugte jeg Hestekraft med valset havre i, og der stod han gladeligt og
sorterede i det, så han fik alle majskornene og ikke andet *SSS*

Venlig hilsen og tak for dit svar
Musen