Skærme
Fijala 3554
Ny 21-23", prisniveau 5-8k. Noget input?
Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 20-02-03 14:25

Hej NG

Jeg står og skal til at investerer i ny CRT skærm. Jeg skal primært bruge
skærmen til design og andet grafisk behandling. Da jeg er studerende
indenfor disse områder skal skærmens kvalitet kunne klarer at man sidder
foran den i mange timer om dagen.

Jeg har haft kig på en række modeller fra diverse fabrikanter, men indser
gang på gang at jeg ikke har nok indsigt i hvilke billedrør der er de bedste
til det i subjekt nævnte prisniveau. Derfor kunne jeg godt bruge gode råd
fra hajerne i denne NG. Jeg har haft kig på en par modeller udfra viden
hentet fra forskellige review artikler og er kommet frem til følgende
skærme:

Philips Brilliance 202P40
Iiyama Vision Master Pro 514

Er der hold i mit valg af disse og er der ellers andre gode forslag?

på forhånd tak.
--

MVH
Anders Bo Pedersen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-02-03 16:06

Anders Bo Pedersen wrote:
> [...]
> skærmen til design og andet grafisk behandling. Da jeg er studerende
> indenfor disse områder skal skærmens kvalitet kunne klarer at man sidder

Hellere en super 19" end en rimelig 21", så med dit budget ville jeg gå
efter en 19" model.

mvh

Bruno

Fra : Nicolai

Dato : 21-02-03 11:29

Jeg har en Samsung 1200nf 22" som jeg er mere end tilfreds med. Ren klasse, men flat billedrør.
Mener den er nede i 6400,-

Fra : ct

Dato : 25-02-03 22:26

Nicolai wrote:
> Jeg har en Samsung 1200nf 22" som jeg er mere end tilfreds med. Ren
> klasse, men flat billedrør. Mener den er nede i 6400,-

bruger den også på arbejde her (webdesign), kan kun anbefale den skærm.

claus