Flåter overalt
Fra : Søren Voigt

Dato : 12-03-01 21:16

Jeg vil bare stige, at jeg på en markprøve på Møn d. 11.03.2001 observerede
at alle hunde i vinderklasse var totalt sat ind i skovflåt., Jeg har taget
et tocifret antal levende dyr af min hund så vidt. Så nu er tiden altså
kommet venner hvor vi skal til at passe på vores hunde efter træning,
luftning og prøver!

bedste hilsner
Søren

Fra : Praxis

Dato : 12-03-01 21:30

Har du prøvet at spray din hund med Frontline???
Min ene hund har loppe allergi, og derfor startede vi med Frontline, og nu
bor jeg i et skov område der i efteråret vrimlede med flåt. Så gav jeg alle
hundene en omgang Frontline og siden så vi ikke een flåt, heller ikke i
hovedet, hvor man jo ikke sprayer.

--
VH Praxis©

Fra : Søren Voigt

Dato : 12-03-01 22:00

"Praxis" <peng@city.dk> wrote in message
> Har du prøvet at spray din hund med Frontline???

Har du prøvet at bruge en Irma-klæberulle???

Mit ærinde var kun at orientere om, at nu var flåterne altså overalt i det
Mønske i det mindste. Min dyrlæge bekræftede at dette var usædvanlig
tidligt.

Med venlig hilsen
Søren

Fra : John

Dato : 12-03-01 23:05

> [...]

> Mit ærinde var kun at orientere om, at nu var flåterne altså overalt i det
> Mønske i det mindste. Min dyrlæge bekræftede at dette var usædvanlig

Hej Søren.

Det lyder voldsomt at de allerede er på fremmarch i sådanne
hobetal, da flåter som regel først ses i første del af April og frem
til September. Det kunne måske være et forvarsel om at det kunne
gå hen og blive et rigtig grimt "flåtår" med vores hunde som sædvanlig
middagsmad - eller os for den sags skyld.

Jeg bruger Advantage Vet som loppeforebyggende, men jeg
har ikke registreret at dette skulle have nogen effekt i også at
skræmme flåter væk.

Nethilsen
Jhn.