Skærme
Fijala 3554
calibration software, Neovo
Fra : Kai E.

Dato : 19-02-03 22:05

Hej NG

Når jeg starter programmet Photoshop 7 får jeg denne meddelelse:

The monitor profile "AG Neovo 17" LCD Display" appears to be defective.
Please rerun your monitor calibration software. Herunder er to knapper med
mulighederne "Ignore profile" og "Use anyway".

Skærmen calibrerer sig selv når man taster dette og er iøvrigt helt ny.

Hvad er det der går galt mellem skærm og Photoshop 7.

Hilsen Kai E.

(Også posted i fotogruppen)

Fra : Madsen

Dato : 19-02-03 22:27

Kai E. skrev:

> [...]
> defective. Please rerun your monitor calibration software.
> Herunder er to knapper med mulighederne "Ignore profile" og "Use

Prøv at gå ind i Kontrolpanel i Windows og åben Adobe Gamma.
Måske får du allerede her at vide at profilen er defekt. Vha. Load-
knappen kan du vælge en ny, lave de nødvendige indstillinger og
gemme profilen påny.

> Skærmen calibrerer sig selv når man taster dette og er iøvrigt
> helt ny.

Selvom skærmen kalibrerer sig selv skal du stadig have indlæst en
farveprofil i Adobe Gamma som beskriver din skærm. Det er den profil
Photoshop bruger til at sikre at farverne bliver vist korrekt på din
skærm. Hvis profilen er defekt eller ikke beskriver din skærm godt
nok, så kan du heller ikke forvente at de farver du ser i Photoshop
er korrekt gengivet.

> Hvad er det der går galt mellem skærm og Photoshop 7.

Prøv ovenstående.

> (Også posted i fotogruppen)

Så læs evt. på følgende link hvordan man bedst gør det:
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

Madsen.