hundesyge
Fra : Battlefield´s

Dato : 19-02-03 16:19

Hej
Denne mail er "hugget" fra dk.fritid.dyr.kat. men nok mere aktuel her:

seneste to uger. Virusen er meget smitsom og kan være dødelig. Dyrlæge Jens
Beyer fra Ribe Dyreklinik oplyser, at virusen ikke kan behandles. I sommeren
2002 opfordrede Dyrenes Beskyttelse hundeejere til at lade deres hunde
vaccinere mod hundesyge på grund af den omfattende sælpest, som er
forårsaget af en virus lig virusen bag hundesyge. En vaccination mod
hundesyge beskytter således også mod sælpest. Dyrenes Beskyttelse vurderede
på det tidspunkt, at der var 100.000 hunde i Danmark, der ikke var
vaccineret mod hundesyge.>>

Hilsen Vibeke

--

---

Fra : BN

Dato : 19-02-03 17:03

Hejsa

Er vaccinationen ikke med i den almindelige årlige vaccination, eller er det
en anden art?

Hilsen BN

Fra : BN

Dato : 19-02-03 17:08

Hej igen
Jeg vil lige tilføje, at jeg kan se i papirerne, at DURAME-6 (som Sandra har
fået) også indkludere hundesyge. Så mit spørgsmål er mere om, det er denne
hundesyge, eller en anden art?

Hilsen BN

Fra : Battlefield´s

Dato : 19-02-03 17:27

Hej
Jeg tror de hunde, der er vaccinerede er godt nok beskyttede, men desværre
er ikke alle hunde vaccinerede og så er det nok en god ide at få det gjort
hurtigst muligt, i hvert fald hvis man bor i området.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 19-02-03 20:39

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gjort
> hurtigst muligt, i hvert fald hvis man bor i området.

En endnu bedre ting er at man sørger for at ens hund er konstant dækket
ind med vaccinatione altså vaccineret en gang årlig .. netop den
holdning at man først lader sin hund vaccinere når der er hundesyge i
området er med at et enkelt tilfælde af hundesyge bliver til en epidemi
hvorimod man stort set ville kunne udrydde sygdommen hvis alle hunde fik
deres årlige vaccinantion ....... hejhils fra Ami