Fletline nogen der kender denne
Fra : Palle [2720]

Dato : 19-02-03 13:04

http://makeashorterlink.com/?E26012683

Havde tænk på at købe 2 ruller en til hav og en til kyst måske også en til
spin

mvh Palle

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 19-02-03 15:56

Hej Palle

"Palle [2720]" <lord_farquard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://makeashorterlink.com/?E26012683
>
> Havde tænk på at købe 2 ruller en til hav og en til kyst måske også en til
> spin

Jeg bruger Dyneema på mit havhjul (0.26), og på mit Ambassadeur 6000, som
jeg bruger til bundsnørefiskeri og til fiskeriet i Gudenåen (0.21) og er
godt tilfreds med linen, som jeg har brugt siden 1993. Desuden har jeg den
som backing på tre af mine fluehjul.

Fireline er lavet af dyneema-fibre, men til forskel fra Fireline er Dyneema
line ikke forsynet med coating. Det er en "rigtig" fletline, men er meget
løst flettet.

Den er næsten umulig at binde en normal knude på! Men f.eks. palomar-knuden
er fin til Dyneema.

Brudstyrken er ekstremt høj, og jeg har endnu aldrig mistet et stykke grej
på grund af linebrud på Dyneema'en.

Den er ikke særligt velegnet til almindeligt spinnefiskeri i strømmende
vand, synes jeg, og slet ikke med fastspolehjul. Men ellers har jeg ingen
betænkeligheder ved linen.

Steen