Skærme
Fijala 3554
En radius skærm
Fra : Peter

Dato : 19-02-03 11:25

Hey folkens.

Jeg er ved at anskaffe mig en radius skærm (en af de der grafikerskærme til
Mac) men har selv (kun) en PC.
Jeg har ret svært ved at lade tilbudet gå forbi mig da det har taget mig
noget tid at finde en go skærm og da prisen er meget meget i bund og skærmen
er af højeste kvalitet vil jeg næsten gi guld for at få den.

Jeg har hørt noget om at man faktisk godt kan bruge Mac-skærme til PC, men
er i tvivl. Hvad skal jeg kigge/spørge efter ved forhandleren før jeg kan
være sikker på at den er brugbar på min PC?

Hilsen fra Peter

Fra : Tom Dissing

Dato : 19-02-03 11:49

ALt efter om skærmen har RGBN ud eller almindeligt Mac stik skal du blot
konvertere stikket, så det passer I Pcens grafik kort.
Der er masser af "støbte" Mac til PC stik. Og de koster 25-75 kroner ( måske
skal du ringe til en Mac forhandler ( der altid er fire gange så dyre, men
som har varen)
Er det RGB, skal du blot konvertere de tre-fem ledninger, til et PC skærm
stik !
Tom

PS
Må man spørge hvor meget du komer til at smide, og hvor ny/gammel skærmen er
?

On 19/02/03 11:25, in article
3e535ba5$0$71634$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Peter" <wont@tell.you>

Fra : Peter

Dato : 19-02-03 19:20

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> wrote in message news:BA791FBA.444B%tom@mir.dk...
> [...]
>
> PS
> Må man spørge hvor meget du komer til at smide, og hvor ny/gammel skærmen

hehe 1000 kroner - forholdsvis ny 19" (et år måske)... den er _ikke_ sort
manden er bare udviden.
Tark... jeg bestiller skærmen med det samme

Fra : Tom Dissing

Dato : 19-02-03 22:25

Føj... Der er nogle der er heldige !
Tom

Lavede selv enlignende handel for et års tid siden.
Købte et E-piano for 1000 kroner.
Blev tilbudt 7000 dagen efter.
Det står stadig her, da det er et herligt klaver, og forøvrigt er blevet
mere værd siden !!

On 19/02/03 19:19, in article
3e53cacb$0$71695$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Peter" <wont@tell.you>

Fra : Peter

Dato : 20-02-03 00:09

Jeg har sådan set også ventet på en ordentlig skærm i snart halvandet år men
tror jeg slår til nu =)
Ja man kan da heller ikke sige at du har været uheldig =) nogle gange skal
man bare vente også kommer tingene lissom af sig selv...=)
held og lykke med e-pianoet. De kan skam være fortrinelige at spille på
selvom jeg personligt foretrækker et flygl. Spiller selv Beethoven/klassisk
og der kan de sagtens gå =)

Hilsen fra Peter

Fra : Tom Dissing

Dato : 20-02-03 00:27

Jeg laver House Music !!
Tom

Men jeg kan faktisk godt bruge et flygel ind I mellem, selv om at jeg nok
"slår" lidt hårdere til mit E-PNO, det er alle de der forbandede maj/mol7
akkorder ser skal tæves afsted I 129 BPM

Fra : Peter

Dato : 20-02-03 11:17

Hehe... jeg aner _intet_ om akkorder. Jeg spiller efter node og 129 BPM
ligger vel Allegre-tempo (120-160 BPM). Jeg har spillet få gange i det tempo
og lidt hurtigere men det lyder ikke godt (Allegro molto e de con brio =
Allegro med ild i, som det så pænt oversættes), men der findes betegnelser
helt op til 208 BPM - Prestissimo går fra 200 til 208 og kan gøres hurtigere
med fx en molto e de con brio (Prestissimo molto e de con brio, fx men så er
der vidst ingen der kan følge med mere)

Men for at vende tilbage til skærmen så er der ingen tvivl om at jeg kan
bruge skærmen med en adapter - i sådald hvad hedder sådan en adapter og hvor
finder jeg den. Og hvis du vil har du så et link til radius så jeg kan se
nogle af deres produktioner eller til nogle som sælger dem - sltså skærmene

Hilsen fra Peter

Fra : Tom Dissing

Dato : 20-02-03 11:57

Skærmadapteren kan du formoidentligt hente I en hver PC butik.
Igen står og falder det med om der er BNC stik ud af skærmkablet ( flere
tynde ledninger) eller om der er et "skærmstik" der er en del større en
"normalt" på Pcere.
Er det sidste tilfældet, skal du blot have et Mac->PC skærm adaptor.
PC butikkerne burde igen have dem, ellers skal du prøve I en mac-butik !
Tom

PS
Sandsynligheden for at der allerede sidder et PC stik på skærmen er også
udtalt.
Ellers kan du I værste fald ende med at blive nødt til at købe et BNC til
PC-skærm-stik det er lidt dyrt. Men helt sikkert pengene værd.
Det kan også være at der på skærmen er et PC til PC stik, bagpå forstås.
Der er mange muligheder. Du har helt sikkert svaret, når du ser skærmen.

PPPS
128 BPM er ganske langsomt, jeg er blot ikke så god til at spille 16/dele
ved denne hastighed !
Drum N Bass ligger over 160BPM ( det er tilgengæld hurtigt!)
Så dine 208 BPM er - sidnsygt - hurtigt !!
( får du vabler !?)

On 20/02/03 11:16, in article
3e54ab14$0$71661$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Peter" <wont@tell.you>

Fra : Peter

Dato : 20-02-03 12:49

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> wrote in message news:BA7A730B.45E5%tom@mir.dk...
> [...]
> Er det sidste tilfældet, skal du blot have et Mac->PC skærm adaptor.
> PC butikkerne burde igen have dem, ellers skal du prøve I en mac-butik !

Ja det tænkte jeg nok - jeg bliver nok nødt til at se kablet p skærmen
først...

> [...]
> Det kan også være at der på skærmen er et PC til PC stik, bagpå forstås.
> Der er mange muligheder. Du har helt sikkert svaret, når du ser skærmen.

Jeg var i den lokale PC-butik i går - før jeg så dit svar med at det godt
kunne lade sig gøre at tilslutte den. Det eneste han kendte til Mac var at
han engang havde set en i en reklame. Her taler jeg om en meget meget go
PC-butik som har alt og som er omvendt propertional af Fon Merlin osv.
Men jeg må bare ud og spørge nogle flere så =)

> [...]
> ved denne hastighed !
> Drum N Bass ligger over 160BPM ( det er tilgengæld hurtigt!)
> Så dine 208 BPM er - sidnsygt - hurtigt !!

Jeg har aldrig spillet med 208 BPM - aldrig! Og jeg kommer nok heller ikke
til det. 120 til 160 er alti rigeligt til mig og det lyder ikke specielt
godt anyway fordi mine anslag ikke er specielt koordineret i forhold til
noderne =). Hvis du vil, kan du se om du kan finde Beethovens Opus 13
(Pathétique sonaten - lad være med at tage Anne Øland versionen da hun ikke
spiller den i Allegro, nærmere Andante (76-104)) sats 1. Den starter i Grave
(meget langsomt) men så efter 3 minutter speeder den op til 120 til 160 BPM
og jeg har været nogle år om at når igennem det jeg kan af den =)

Hilsen fra Peter

[CUT - Rydder lige lidt op i posten]

Fra : Tom Dissing

Dato : 20-02-03 12:55

Jeg mener at de stik der konverterer et Mac skærm stik "ned-I-størrelse" til
et pc stik hænger sammen med at der "I gamle dage" var en masse, feks Radius
skærme, der KUN blev produceret til Mac.
Dem ville PC folket også gerne have fingrene I, ligesom producenterne også
gerne ville sælge skærme til PC brugere.
Og vupti så kom der en masse "konverterstik på markedet ( mener faktisk at
de fulgte med de nye skærme!)
Tom

On 20/02/03 12:48, in article
3e54c0ac$0$71711$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Peter" <wont@tell.you>

Fra : Jesper Koed

Dato : 20-02-03 15:10

Den Radiusskærm jeg bruger fulgte der faktisk en PC ->Mac adapter med til

Jesper