Kæmpe skandinavisk slagerparade i Herning
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-02-03 06:27

Dette er til almindelig orientering til musikmedarbejdere på danske
lokalradioer om musikudviklingen i Danmark, så musikplanlægning kan
foretages i forhold til hvad folk vil have.
________________________________

8 ORKESTRE PÅ EEN AFTEN

I takt med slagermusikkens enormt stigende popularitet tør musikarrangører
tage større og større chancer. Nu begynder det at ligne fuldstændig
vildskab.
Ikke nok med at det nyetablerede "Dansk slagerparade" i denne tid kører
landet tyndt under en stor Danmarksturne, med enorm succes. Folk strømmer
til arrangementerne, hvor man kan høre Birthe Kjær og Gemalerne, Dorthe
Kollo, Bjørn Tidmand, Jodle Birge, Kisser + Søren og Richard Ragnvald.
Nej nu skal det gud døleme være endnu større. Nu vil Herning slå alle
tidligere kendte Danmarksrekorder.
Der skal være et:

KÆMPE SKANDINAVISK DANSEGALLA I HERNING KONGRESCENTER

den 27. september 2003
Der bliver musik med følgende danske grupper/sangere:
Birthe Kjær og Gemalerne, Kandis, Tina Siel, Blue Hawai og Albatros.
Men ikke nok med det. Fra Sverige kommer "Thorleifs" og fra Norge
kommer "Scandinavia" og så kommer der en som hedder "Erik Lihms". Jeg aner
ikke hvilket land han kommer fra.
Men huuuu ha. Hvor stort kan det efterhånden blive?. Det virker da
efterhånden som den rene musikrevolution i Danmark. Ender det med et
dansegalla med 117 orkestre?

DANMARKSHISTORIENS HIDTIL STØRSTE DANSEGALLA

Og så er det endda i Herning. I de sidste par år har byen fået 2
dansktopspillesteder "Uldjydekroen" og "Cassiopaya". Det ene sted har
live-dansktop een dag hver uge, det andet sted har både fredag og lørdag
hver uge. Og nu kommer Danmarkshistoriens hidtil største dansegalla.
Efterhånden bliver man ikke overrasket over noget

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-02-03 06:38

> Dette er til almindelig orientering til musikmedarbejdere på danske
> lokalradioer om musikudviklingen i Danmark, så musikplanlægning kan
> foretages i forhold til hvad folk vil have.

_________

Hovsa. Ovenstående skulle naturligvis ikke have stået der. Det er nemlig
også postet i en anden nyhedsgruppe.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 19-02-03 07:35

Vi er desuden også ret ligeglade med infoen i dk.medier.radio..

Henrik Sørensen..

Fra : John K

Dato : 19-02-03 13:09

> Hovsa. Ovenstående skulle naturligvis ikke have stået der. Det er nemlig
> også postet i en anden nyhedsgruppe.

Ja, og der hører den ikke hjemme...