Hjælp! min side er i udu..
Fra : Foxy_Lady

Dato : 18-02-03 20:16

Okay!! Så kommer jeg lige væltende med endnu et problem..

det drejer sig om siden www.foxylady.dk

Jeg har store problemer med placering af de forskellige div-bokse... i
opløsningen 1280 x 960 ser siden rigtig ud.. men det holder jo ikke helt når
det bliver flyttet rundt til skuddermudder i alle andre opløsninger der er
lavere, vel?

Så mit spørgsmål til jer er: Hvordan får jeg den til at se rigtig ud i
opløsningerne 800 x 600, eller i hvert fald 1024 x 768, og opefter?

mvh

Foxy_Lady

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-02-03 22:08

Foxy_Lady wrote in <b2u0pd$sep$1@sunsite.dk>:
> det drejer sig om siden www.foxylady.dk
> Så mit spørgsmål til jer er: Hvordan får jeg den til at se rigtig ud i
> opløsningerne 800 x 600, eller i hvert fald 1024 x 768, og opefter?

Her ser det fint ud uanset størrelse. Eneste problem jeg ser er, at din
venstre margin er fast, så ved de mindste størrelser skal man lige scrolle
lidt til siden, og så er den der.

Er det det, der er problemet?

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Foxy_Lady

Dato : 19-02-03 18:01

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> venstre margin er fast, så ved de mindste størrelser skal man lige scrolle

Hmm
det har jeg ikke oplevet, det er mere at de forskellige bokse lander oveni
hinanden og indholdet og den nederste menu-boks går ud over kanten på det
grå..

hvordan hulen laver man et design der f.eks. fylder en 800x600 opløsning ud,
og så bliver der er tom plads rundt om designet ved større opløsninger?

mvh

Foxy_Lady

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-03 18:32

"Foxy_Lady" <khansen84@hotmail.com> skrev

> [...]
ud,
> og så bliver der er tom plads rundt om designet ved større opløsninger?

Prøv at kigge på denne side. Jeg vil mene, den giver dig svaret.

http://www.html-faq.dk/2007.asp

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Foxy_Lady

Dato : 19-02-03 18:52

> Prøv at kigge på denne side. Jeg vil mene, den giver dig svaret.
>
> http://www.html-faq.dk/2007.asp

jeg har kigget lidt på den side der. og jeg kan simpelthen ik finde ud af
det... skal jeg angive bredde/højde i % eller px? Og hvad med marginerne.. ?
hvad er forskellen på f.eks. margin-left og left?

håber i kan hjælpe..

mvh

Foxy_Lady

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-03 20:53

?
> hvad er forskellen på f.eks. margin-left og left?

Det er helt valgfrit, om du vil angive bredden i px eller %. Bruger du px,
vil tekstfeltet have den samme bredde, uanset vinduets bredde og det var
vist det, du var ude efter. Bruger du derimod %, vil tekstfeltet optage den
samme %-andel af det åbne vindues bredde under alle forhold.

Når du sætter margin-left og margin-right til auto, vil tekstfeltet blive
centreret på siden. Du kan ikke bruge left i denne sammenhæng.

Højden sættes normalt af det faktiske indhold på siden.

Fra : Foxy_Lady

Dato : 19-02-03 22:51

> [...]
> centreret på siden. Du kan ikke bruge left i denne sammenhæng.
>
> Højden sættes normalt af det faktiske indhold på siden.

Jeg kan ikke få lov til at definerer margin-right: kun margin-left:
virker... why??? det er lige meget hvad jeg sætter den til, den vil ikke
ændre størrelse! (jeg har slettet width og height)

Fra : Foxy_Lady

Dato : 19-02-03 22:56

kan det ha noget med position: absolute at gøre? hvis jeg bruger det
forkert, hvad skal jeg så gøre?

Fra : Magne Heen

Dato : 19-02-03 23:57

Foxy_Lady wrote:

> kan det ha noget med position: absolute at gøre? hvis jeg bruger det
> forkert, hvad skal jeg så gøre?

Du bruker 'position absolute' og det betyr at det du posisjonerer skal
stå nøyaktig på en bestemt plass (du har ikke angitt hvor) og det bør du
ikke gjøre hvis du vil ha et flytende design. Kikk litt på dette:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visuren.html#propdef-position

Da er det bedre å bruke 'float' og justere plasseringen med 'margin'. Se
på dette:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visuren.html#floats
Hvis du bruker %-verdier i margin vil avstander følge bredden av
webleseren.

Magne Heen.