Fjene overflødig vandret scrollbar
Fra : AH

Dato : 18-02-03 16:48

Hej NG,

Jeg har fået et mystisk problem...
På min side er der en vandret scrollbar i bunden selvom der er plads nok. Om
så skærmen var 10000 pixel, vil den stadig være der. Hvorfor er den der? og
mest vigtigt: hvordan får jeg den fjernet, så den kun fremkommer, hvis der
gives for lidt plads til siden?

Mvh AH

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-02-03 17:34

"AH" <123456789@sport.dk> writes:

> [...]
> mest vigtigt: hvordan får jeg den fjernet, så den kun fremkommer, hvis der

Det er *meget* svært at svare på uden at se hvad du har skrevet!
(Læs <URL:http://www.infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> for hints til
hvilken information der vil hjælpe os til at hjælpe dig).

Mit gæt (og det er nødvendigvis et gæt) er at du har et element med
bredde 100% som også har enten padding, border eller margin. Det vil
automatisk gøre elementet større en skærmens bredde.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-02-03 18:00

"AH" <123456789@sport.dk> skrev :

>På min side er der en vandret scrollbar i bunden selvom der er plads nok.

Lad os se siden, der må jo være en årsag.

Fra : AH

Dato : 18-02-03 20:19

> Lad os se siden, der må jo være en årsag.

Sider med scrollbar vandret i bunden kan ses på www.firetechnique.dk
Hvor 'vis' -> 'kile' viser koden til indexsiden, hvor mine frames er
defineret.
Alle siderne i nederste ramme følger følgende 'opskrift':

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<head>
<title>Forside</title>
<link href="../haubergTechnique.css" type="text/css" rel="stylesheet" />
</head>
cellpadding="30" >

<!-- her står sidernes indhold -->

Håber det er nok information til at få løst det irriterende, og for mig
underlige problem.

Mvh AH

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-02-03 22:50

AH skrev:

> Sider med scrollbar vandret i bunden kan ses på
> www.firetechnique.dk

Der er kun vandret scrollbar i IE. Mozilla og Opera viser den ikke.

(beklager, men jeg har ikke noget bud på hvorfor).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : AH

Dato : 19-02-03 01:08

> (beklager, men jeg har ikke noget bud på hvorfor).

"Fejlen" er fundet! Juhuuuuu
Jeg har fjernet de to første linier på alle mine sider, som er følgende:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Ja, hvad skal vi også med alt det krims kram :)

@H

Fra : Niels

Dato : 19-02-03 01:14

Ja, det er jo et godt spm. Jeg har også haft problemet og fundet denne
løsning, men jeg ville nu grumme gerne om nogen kunne anvise en mere
korrekt løsning på problemet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-03 01:41

"AH" <123456789@sport.dk> skrev

> [...]
> "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
>
> Ja, hvad skal vi også med alt det krims kram :)

Det kan næppe kaldes en løsning, hvis du har tanker om, at siden skal kunne
valideres. Siden kan nemlig ikke valideres uden en doctype-definition.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : find_clausen_01norep~

Dato : 20-02-03 18:44

On Wed, 19 Feb 2003 01:41:01 +0100, "Erik Ginnerskov"
<egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

> Det kan næppe kaldes en løsning, hvis du har tanker om, at siden skal kunne
> valideres. Siden kan nemlig ikke valideres uden en doctype-definition.

johhhh !
Prøv

--
find clausen
www.photopress.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-02-03 14:07

find_clausen_01noreply@hotmail.com wrote:
> On Wed, 19 Feb 2003 01:41:01 +0100, "Erik Ginnerskov"

> johhhh !
> Prøv

Selvfølgeligt kan den ikke validere - hvad skulle den validere efter når
der ikke sættes en standard?

Et forsøg giver da også

Error: missing document type declaration; assuming HTML 4.01 Frameset

Siden kan _vises_, men ikke valideres, der er en smule forskel for en
hel del af os

Venligst

Jesper Brunholm