Overflow:auto, problemer med højden
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-02-03 15:16

Hej NG
Jeg har siddet og eksperimenteret med en kode, der giver et udseende, som om
siden lå i et frameset.

Højden på indholdscontaineren volder mig lidt problemer. Hvis jeg gør den
højere, får jeg en scrollbar på hoveddokumentet, hvis jeg gør browservinduet
mindre.

Hvordan får jeg højden på containeren til at gå fra underkanten af topbaren
til bunden af vinduet uanset størrelsen af det åbne vindue?

Siden kan ses på www.hjemmesideskolen.dk/html/noframes.shtml

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-02-03 17:28

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> Jeg har siddet og eksperimenteret med en kode, der giver et udseende, som om
> siden lå i et frameset.

Hvorfor egentlig? Det er ikke fedt at man skal finde en indre
scrollbar for at se resten af indholdet af siden. Hvorfor ikke bruge
den almindelige scrollbar, og så lade content scrolle om bag ved
top-baren?

(jep, jeg kan ikke lide elementer med overflow:scroll/auto :).

> Højden på indholdscontaineren volder mig lidt problemer. Hvis jeg gør den
> højere, får jeg en scrollbar på hoveddokumentet, hvis jeg gør browservinduet
> mindre.

Det får jeg alligevel i Opera 7.01. Det forsvinder dog hvis jeg
fjerner de 40px bundmargin på #content.

> Hvordan får jeg højden på containeren til at gå fra underkanten af topbaren
> til bunden af vinduet uanset størrelsen af det åbne vindue?

Prøv at ændre height i #container til
position:absolute;
top:84px;
bottom:0px;
Det kan være det virker, ellers skal der måske position:fixed til :)

Jeg bemærker iøvrigt at din DOCTYPE er en af dem der vælger
quirks-mode.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-02-03 18:48

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev

>Hvorfor egentlig? Det er ikke fedt at man skal finde en indre
>scrollbar for at se resten af indholdet af siden.

Hvad er der at lede efter? Den er helt ude til højre, hvor den forventes at
være.

>Hvorfor ikke bruge den almindelige scrollbar, og så lade
>content scrolle om bag ved top-baren?

Det var måske en løsning. Prøver nok i løbet af aftenen.

> [...]
> top:84px;
> bottom:0px;
> Det kan være det virker, ellers skal der måske position:fixed til :)

Prøvede, det dur ikke.

> Jeg bemærker iøvrigt at din DOCTYPE er en af dem der vælger
> quirks-mode.

Har nu sat en URL på, det ændrede heller ikke noget.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 18-02-03 19:44

Erik Ginnerskov says...

[Snip Lasse: Ikke fedt at skulle finde den indre scrollbar]

> Hvad er der at lede efter? Den er helt ude til højre, hvor
> den forventes at være.

Ikke hos mig. I Internet Explorer 6 er der en ikke-aktiv scrollbar plus
en aktiv.

Opera 7 har også problemer: Scroll med piletaster og pageup/down virker
først efter jeg har klikket i området. Desuden virker mit scrollhjul
ikke, når der benyttes den teknik.

Prøv at tage et kig på den her løsming:
<url: http://devnull.tagsoup.com/fixed/vertical.html >
--