Mad skal værel lavet med kærlighed
Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-03 10:43

Mad skal værel lavet med kærlighed

" Kærligheden er soyasovsen på livets Chop Suey". Kinesisk ordsprog

Langt vigtigere for barnets helbred end kosttabellers overholdelse, er de
vibrationer, som de voksne udsender -

- som skaber selvttillid, Eller kedsomhed skaber autoritetstro.

Tilbage-til-naturen drømmen er, at det afvænnings-parate barn skubbes væk
fra moderbrystet af en brunstig mor, der vil ud og finde en ny sæddonor, og
så må barnet lære at finde snegle og rødder med næring i, og disse
udfordringer gør klog og jæger. Men den vej til klogskab og selvhjulpenhed
har vi STJÅLET fra vore børn, og der er ingen (nem) vej tilbage

Selvfølgelig har vi "tyve af selvtillid"
godt af, at få vor uklogskab afsløret:

" Hvis tyven ikke bliver anklaget,anser han sig for uskyldig.
Talmud

Det visdomsord jeg dummest har forsyndet mig imod, lyder "vil du gøre noget
godt for dit barn, så vær god ved dets moder" og selvfølgelig gir det
selvtillid til mange børn , at faderen roser moderens optagethed af
kost-tabeller (og måske der vanker en dejlig kærlighedsoplevelse, hvis far
smigrer moderens ernæringsindsigt og ansvarlighed)

-------------

Her noget spredt indsigt, bedre end "dr Phil":

-------------------

" For de sunde er alting sundt. Ordsprog

"Has a woman who knew that she was well dressed ever caught a cold?
Nietzsche

"Det er lysten efter kjød, som går i skoven og bider snegle.
Ordsprog

Man skal ikke så meget lægge mærke til, hvad man spiser, som med hvem man
spiser. Montaigne

Health that is purchased by a rigorous watching of the diet is
but a tedious disease. Baron De Montesquieu

If you are ever at a loss to support a flagging coversation, introduce
the subject of eating. James Leigh Hunt

What does not poison, fattens. Italian proverb

What some call health, if purchased by perpetual anxiety about
diet, isn't much better than tedious disease. George
Dennison Prentice

.. Let me have men about me that are fat. Shakespeare

A woman can never be too rich or too thin. Duchess of
Windsor(viktoria-hoffets skaber af anorexia-moden)

Jeg foretrækker en behagelig last frem for en trist dyd.
Jean-Baptiste Moliere

Sig mig hvad du spiser, og jeg skal sige dig hvad du er.
Gastronomen Brillat-Savarin

What some call health, if purchased by perpetual anxiety about
diet, isn't much better than tedious disease. George
Dennison Prentice

Der er flere gamle drukkenbolte end gamle læger. Francois
Rabelais

Huld er bedre en guld. Danske Ordsprog

Mennesket er det eneste dyr, der spiser til middag. Oscar
Browning

No doubt alcohol, tobacco, and so forth, are things that a saint must avoid,
but sainthood is also a thing that human beings must avoid.
George Orwell

The only way to get rid of temptation is to yield to it. Resist it, and
your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself.
Oscar Wilde

Hvo drikker uden tyrst, boler uden lyst, æder uden hunger, døer 20 år unger
Danske Ordsprog

Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig stærkere
Nietzsche

A really busy person never knows how much he weighs. Edgar
Watso
--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 18-02-03 22:52

Bo Warming wrote:

<snip>

> Der er flere gamle drukkenbolte end gamle læger. Francois
> Rabelais

I al fald så længe du kigger på ansigtet og ikke på fødselsdatoen

<snip>

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.