IE, display: block og animationer
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-02-03 22:47

Jeg har en animation[1] med display: none, der skal vises ved klik på et
JavaScript-link. JavaScriptet er noget lignende det her:

document.getElementById("animation").style.display = "block"

Problemet er, at animationen i IE ikke kører, når man klikker på linket, men
"fryser". Kan man gøre noget ved det?

Jeg har prøvet at sætte billedet ind i en div, som så får display:
none/block i stedet for billedet. Det virkede ikke. Jeg har også prøvet med
visibility: visible/hidden - det virkede heller ikke.

1) Jaja, animationer er irriterende, men den her er kun lavet for at
demonstrere for brugerne, hvordan man gør en bestemt ting.
--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-02-03 23:28

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> skrev:

> Problemet er, at animationen i IE ikke kører, når man klikker
> på linket, men "fryser". Kan man gøre noget ved det?

Kører animationen hele tiden - og er det positioneret et bestemt
sted?

I så fald kan du prøve at dække din animation med en positioneret
så din amimation kommer frem.

Jeg ved godt at det er en snydeløsning, men hvad gør man ikke for
at tækkes IE-brugere

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-02-03 23:54

Allan Vebel wrote:

> Kører animationen hele tiden

Ja.

> - og er det positioneret et bestemt
> sted?

Nej.

> I så fald kan du prøve at dække din animation med en positioneret
> så din amimation kommer frem.
>
> Jeg ved godt at det er en snydeløsning

Lidt for meget en snydeløsning for mig :) Men tak for forslaget.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-02-03 01:52

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> skrev:

> Lidt for meget en snydeløsning for mig :) Men tak for
> forslaget.

Jeg skal nok se dit forslag til løsningen i et link inden jeg kan
lave endnu et snydeløsning?

Det drejer sig altså om at alle browsere kan forstå og køre din
animation? Så må der en eller anden snydeløsning til?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-02-03 10:51

Allan Vebel wrote:

> Det drejer sig altså om at alle browsere kan forstå og køre din
> animation? Så må der en eller anden snydeløsning til?

Jeg havde håbet, at der var en reel løsning på problemet. Jeg tror, jeg
foretrækker at vise animationen ved sidens indlæsning i stedet ved klik på
et link.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-02-03 11:48

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Jeg havde håbet, at der var en reel løsning på problemet.

Det var der så også: Det virker at bruge følgende:

var container = document.createElement("div")

var image = document.createElement("img")
image.src = "/billede.gif"
image.alt = "Alt-tekst"

container.appendChild(image)
document.getElementById("felt").appendChild(container)

--
Jonas Koch Bentzen