Skærme
Fijala 3554
Anbefaling af skærm til billedbehandling.
Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 17-02-03 21:24

Hej.

Jeg søger hjælp i denne NG, da det nok er jer herinde, der har mest forstand
på skærme.

Jeg står, og skal have invisteret i en ny skærm.
Den skal opfylde følgende krav.

Min 21" stor
Skal bruges primært til billedbehandling (photoshop)
Skal være behagelig at se på i mange timer ad gangen

Håber der er en eller flere, der gider droppe deres mening ind.

På forhånd tak for hjælpen.

Thomas A. Jørgensen

Http://www.Mjang.dk

Fjern 123 fra min mailadresse.

Fra : SSn

Dato : 17-02-03 23:59

"Thomas A. Jørgensen" <Thomas@mjang.dk123> wrote in message

> [...]
> Skal være behagelig at se på i mange timer ad gangen
>
> Håber der er en eller flere, der gider droppe deres mening ind.

Jeg bruger bl.a. en meget anbefalelsesværdig 21'' Sony GDM F520 sammen med
et ASUS V8460 Ultra de Luxe grafikkort.
Knivskarpt billede i 1920 x 1440 og 85 Hz. Maksimal opløsning er dog
2048x1536.
Mulighed for at anvende BNC- og D-sub stik. Der kan tilsluttes 2 computere
på samme tid (indbygget switch).
Indbygget USB-hub med 4 porte på siden af kabinettet.
Skærmen kan bruges til både seriøse formål og spil.
Det eneste problem er prisen.........

Hvis du gerne vil have en stor arbejdsflade, kan du overveje at koble 2
skærme til PC'en så du får mulighed for at
placere dine værktøjer/paletter på den ene (evt. mindre) skærm, mens den
anden skærm kun bruges til dit motiv.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-02-03 03:41

SSn wrote:
> Jeg bruger bl.a. en meget anbefalelsesværdig 21'' Sony GDM F520 sammen med
> et ASUS V8460 Ultra de Luxe grafikkort.

Jeg kan godt tilslutte mig den anbefaling, sidder med samme skærm og et
ATI 9700 Pro og dette skrives i 2048*1536 85 Hz - det er simpelthen en
klasse skærm.

Men det skal dog også siges at EIZO, LaCie, Nec/Mitshubishi m.fl. også
laver skærme som er i samme klasse hvilken man foretrækker er et
spørgsmål om smag.

Noget helt andet er at fladskærmene trænger sig på, og Apples nye store
skulle være fuldt certificeret mht. farvestyring osv. Priserne er
rimelige og den 23" jeg så fornylig var godt nok dejlig og de skulle
også kunne bruges på PC.

Hvis du af forskellige grunde gerne vil køre i andre end den optimale
hvis vi taler fladskærme, så er der dog ingen tvivl om at en CRT er at
foretrække.

Mvh

Bruno