Hundeforsikring
Fra : JMN

Dato : 17-02-03 17:38

Hej igen

Har tidligere haft indlæg vedr. "skal måske have hund" og har lige en ting
mere.

En af de ting der "bekymrer" mig lidt er regninger til dyrlæger. Her tænker
jeg ikke på regninger 500-1000, men 5000 og mere.

Kan man gardere sig for det med en hundeforsikring af en eller anden art ?
Og i givet fald hvad koster den så ?.

Hvad gør i ? Hvor meget/hvor lidt forsikrer i jeres hund ?

vh.
JMN

Fra : Søren Houlberg

Dato : 17-02-03 18:07

Kære JMN!

Du kan sagtens forsikre dig mod de rigtig store regninger - og det er en
utroligt god ide at gøre det. Det koster omkring 1000 om ,året - og så er du
forsikret mod regninger over kr. 800,- (ca. beløb)

Det foregår på den måde, at dyrlægen erklærer din lille ny (som er under 4
år) for fuldstændig rask - og så kan du blive medlem af en dyreforsikring.

Jeg har personlig haft stor glæde af det indtil forsikringsselskabet blev
trætte af mig (og min dyrlæge) og smed mig ud fordi jeg på daværende
tidspunkt havde brugt den sum som de kunne få ind i forsikringspræmie i
løbet af hundens liv........ Der ståe ellers, at det maksimale pr. ÅR er ca.
8.000,- kr. - men da jeg på 2 år havde "brugt" dette beløb smed de mig ud.
Så vidt jeg ved kan de fleste store forsikringsselsskaber (Tryg, Codan etc.)
forsikre dig og din hund mod store regninger. Men lad være med at tage til
Alm. B. (provinzial) - det var dem som smed mig ud. - pg mange andre ifølge
DKK-bladet.....
Men det kan ikke siges for tit - få din hund forsikret - så det ikke er
pengene som afgør om der skal opereres eller ej.....
Du kan også få den livsforsikret - så du har råd til en ny hund - men det
er op til dig selv om det er en fornuftig ting at gøre.

Hilsen

Mette Sofie

Fra : kbdut

Dato : 17-02-03 18:13

> [...]
> jeg ikke på regninger 500-1000, men 5000 og mere.
>
> Kan man gardere sig for det med en hundeforsikring af en eller anden

Det er altid en god ide at tegne den udvidede hundeforsikring.
Der er flere krav som at hunden skal være mærket, for at den kan blive
sygeforsikret. Fri for hoftedysplasi. Det koster ca. 700,- og så kan der
være nogle begrænsninger men det kan dit forsikringsselskab fortælle dig
meget mere om. De almindelige vaccinationer og p-piller og ormekur
sterrilisation og ligne skal man selv betale. Det at tegne en
sygforsikring på hunden forhindre også at man i en ulykkelig situation
afliver hunden fordi man ikke har råd til at få den behandlet.
Omkostningsmæssigt er det billigere at sygeforsikre sin hund end at
holde avis så jeg kan ikke se hvad der skulle hindre folk i at tegne
sygeforsikringen, man har flere gode timer med hunden end avisen.

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 17-02-03 19:27

Mon, 17 Feb 2003 17:38:16 +0100, JMN wrote:

> [...]
>Og i givet fald hvad koster den så ?.
>Hvad gør i ? Hvor meget/hvor lidt forsikrer i jeres hund ?

Jeg har lige haft en regning på knapt 8000,- til kejsersnit,
og dér dækker INGEN forsikring!

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : BN

Dato : 17-02-03 20:03

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote in message
> Mon, 17 Feb 2003 17:38:16 +0100, JMN wrote:
> Jeg har lige haft en regning på knapt 8000,- til kejsersnit,
> og dér dækker INGEN forsikring!

Det er selvfølgelig en stor udgift, men graviditet er jo ikke nogen sygdom.

At man vælger at få hvalpe, indebærer også, at der kan komme ekstraudgifter
overni, som f.eks. kejsersnit. I øvrigt er det (forhåbentligt) ejeren der
vælger at få hvalpe, som der tjenes penge på, nogle gange flere end andre
gange...
Personligt synes jeg, at det er i orden, at forsikringsselskaberne ikke
dækker kejsersnit, da præmierne ellers vil løbe i vejret, med alle de hunde
som får foretaget kejsersnit.
Jeg synes i øvrigt at det er en lidt underlig måde, at du formulerer dit
indlæg, du lyder sur De fleste af os herinde (i hvert fald mig selv) er
i godt humør og åben for at hjælpe andre og blive hjulpet eller få et godt
grin af nogle af de mange historier. Man kan så at sige ikke bruge det til
noget, da du kun skriver, at ingen forsikringsselskaber dækker kejsersnit.
Jeg synes det er en god idé, at forsikre sin hund, for som andre har
skrevet, så er man fri for at tage stilling til, om man har råd eller ej.
Alm. Brand koster ca. 1.150 (inkl. ansvar), "selvrisikoen" en på ca. 300,
hvorefter de dækker 80 %. De 300 kr. svarer ca. til konsultationen.

Hilsen BN

Fra : x Vuf x

Dato : 17-02-03 22:14

Mon, 17 Feb 2003 20:03:09 +0100, BN wrote:

> [...]
>vælger at få hvalpe, som der tjenes penge på, nogle gange flere end andre

Som hobbyopdrætter tjener man ikke noget, hvis man samtidigt vil gøre
alt for, at de nye hundeejere får en sund og længelevende hund!

>Personligt synes jeg, at det er i orden, at forsikringsselskaberne ikke
>dækker kejsersnit, da præmierne ellers vil løbe i vejret, med alle de hunde
>som får foretaget kejsersnit.

Mange racer KAN simpelthen ikke føde selv, så dér er det kejsersnit hver gang.
Bostonterrier, mops o.s.v.

> [...]
>i godt humør og åben for at hjælpe andre og blive hjulpet eller få et godt

Ja det er sgi ikke nemt at gøre alle tilpas. Jeg er blevet skældt ud for at
bruge smileys og skældt ud for ikke at bruge dem...
Jeg vil nu også helst grine, men som pensionist er der altså ikke noget at
grine ad, når man løber ind i den slags regninger!

> [...]
>Alm. Brand koster ca. 1.150 (inkl. ansvar), "selvrisikoen" en på ca. 300,
>hvorefter de dækker 80 %. De 300 kr. svarer ca. til konsultationen.

Når så mange har sagt, det er en god idé at forsikre, hvilket jeg jo ikke
modsiger, kan jeg ikke se, hvorfor jeg så skal gentage det?! Det var bare
en oplysning. *s*

Fra : BN

Dato : 17-02-03 17:53

Hejsa

Jeg vil råde dig til at kontakte de forskellige forsikringsselskaber, da
reglerne kan være meget lumske. Nogle selskaber dækker op til en vis grænse,
andre smider medlemmerne ud, når der bliver for dyrt for selskaberne, mens
andre ikke har noget loft, men hvor forsikringen ofte er dyrere end de
øvrige. Jeg har valgt Alm. Brand, det er ikke halt billigt, men har hørt at
dyrenes "Danmark" (ikke den samme som den til mennesker), smider medlemmerne
ud. Jeg har dog kun hørt det herinde fra.

Ved at du ringer rundt, kan du (forhåbentligt) få præcise svar på spørgsmål,
dette gjorde jeg selv.

Hilsen BN

Fra : bettina

Dato : 18-02-03 10:53

"JMN" <NOSPAMjmn@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Kan man gardere sig for det med en hundeforsikring af en eller anden art ?
> Og i givet fald hvad koster den så ?.
> Hvad gør i ? Hvor meget/hvor lidt forsikrer i jeres hund ?

Jeg har altid haft mine hunde sygeforsikret og har bestemt ikke fortrudt
det. Min første kostede omkring 10.000 i dyrlægeregninger det første år, og
jeg fik dækket langt det meste.
Dengang havde jeg forsikring i TopDanmark, nu har jeg i Tryg og jeg har ikke
på noget tidspunkt oplevet problemer med at få godtgjort regninger. Den
koster ca. 1000,- om året og dækker til hunden er 10 år.
Medicin betales som regel ikke, med mindre det er i forbindelse med en
operation. Mange dækker "længerevarende/fortsatte behandlinger", hvis bare
dýrlægen henviser til det på regningen, hvilket i hvert fald min dyrlæge er
mægtig god tili at huske på.
Lad være med at vælge den billigste, vi har efterhånden hørt mange
skrækhistorier herinde, om folk der er blevet opsagt pga. for mange
regninger, og det er vel ikke lige meningen med en forsikring. Den har man
jo netop brug for i de tilfælde, hvor hunden bliver alvorligt syg.

Bettina

Fra : Anni Pedersen

Dato : 18-02-03 13:35

JMN <NOSPAMjmn@privat.tdcadsl.dk> skrev:
>Hej igen

> [...]
Hej ! Jeg syntes det er en god ting, at have en sygeforsikring,på
sin hund. Den koster ca.700kr. årligt + ansvarsforsikringen ca.300
kr. Det er selvfølgelig ikke alt forsikringen dækker, men prøv at
forhøre dig hos nogle selskaber, om pris og dækning og selvrisiko.
Jeg har 2 Franske Bulldog, de er sygeforsikret, men har heldigvis
aldrig haft brug for den endnu.
--
A Pedersen

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 18-02-03 14:00

Jeg har undersøgt og ringet rundt til alle forsikringsselskaber i
tlfbogen og har fundet frem til :

codan : slutter når hunden er 10 år

tryg : 10år

danske forsikring : 10 år

topdanmark : 10år

/fair/gf/alka/danica har ingen

if har en meget dårlig forsikring

Alm Brand er den eneste og bedste der dækker hele hundens liv med en
selvrissiko på kun 300kr max på 16000 dækker dog kun 80% af regningens
beløb men det gør de fleste aligevel kun . Alm Brand er uden tvivl den
bedste .

Deuden kan du tegne livsdækning og begrænset livsdækning på hunden i
alm.brand . Begrænset livsdækning koster under 200kr , fuld
livsdækning koster 10% af hundens værdi som hvalp om året .

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George.

DOG FIGHTING

"The moral progress of a nation can be judged by the way it treats its animals" - Gandhi

Fra : Winther

Dato : 19-02-03 10:58

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Chief Dan George.
>

> DOG FIGHTING
>
> "The moral progress of a nation can be judged by the way it treats its

Din signatur var lang før, og nu kommer der så yderligere på. Hvis det er
Gandhi der er hittet nu, hvad med så at holde en pause med ham Chief Dan
George.....

Vh. Winther

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-02-03 11:25

Hej JMN

Du skal naturligvis have en ansvarsforsikring og også en udvidet en hvis du
skal træne med din hund. Men jeg vil gentage mig selv ved at sige at en
sygeforsikring er penge ud af vinduet. Med de erfaringer jeg har gjort og set
andre gøre, kan utroligt sjældent betale sig. Jeg er vist næsten ene om den
holdning, men man skal blot huske på at forsikringsselskaberne sikre sig at de
tjener penge på at udbyde den forsikring hvorfor det nødvendigvis må være en
dårlig forretning for forsikringstegnerne.

Mvh
Kim

Fra : Karina og Christian

Dato : 19-02-03 13:26

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
en
> dårlig forretning for forsikringstegnerne.

Nåeh - så du anbefaler også, at vi alle drøner hen til vores
forsikringsselskab og opsiger indboforsikringer,
fritids-/ulykkesforsikringer mv.?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-02-03 13:37

Hej Karina

For hvem der passer på sig selv og sine ting, er det vel ikke noget problem,
men det er vist uden for nyhedsgruppens emne ....

/Kim

Fra : Karina og Christian

Dato : 19-02-03 13:47

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
[klip]>
> For hvem der passer på sig selv og sine ting, er det vel ikke noget
problem,
> men det er vist uden for nyhedsgruppens emne ....

Nej, det er rigtigt nok. Husk at fortælle det til den næste orkan (evt. med
en lille flodblølge i hælene som blind passager), der besøger Danmark. Næh
nej - her skal du ikke forvolde skade (eller oversvømmelse), for vi passer
på os selv og vores ting her i huset

Men du har ret - vi er i dén grad off topic.

Karina,
der faktisk aldrig - 7-9-13 har haft en skade - men som da aldrig ville
drømme om at opsige sine forsikringer af den grund. Kan nemlig ikke
kommunikere med orkaner

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-02-03 14:46

Hej Karina

Hvilken orkanskade er det lige du frygter din hund får? Eller er det
flodbølgen? Drukner hunden er det vel ligemeget om den er forsikret?!?
Misforstå mig nu ret - Sandsynligheden for at hunden pådrager sig en skade
eller sygdom som skal behandles med et fire- eller femcifret beløb er vel
stadig utrolig lille? Den firecifrede regning er derimod et faktum hvis du
vælger forsikringen.

/Kim

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 19-02-03 19:40

On Wed, 19 Feb 2003 14:46:01 +0100, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrotd:

>Hej Karina
>
>Hvilken orkanskade er det lige du frygter din hund får? Eller er det
>flodbølgen? Drukner hunden er det vel ligemeget om den er forsikret?!?

,,,,,,,,,,,,,,,nej for så kan du få udbetalt købssummen hvis man nu
har tegnet en livsforsikring !

>Misforstå mig nu ret - Sandsynligheden for at hunden pådrager sig en skade
>eller sygdom som skal behandles med et fire- eller femcifret beløb er vel
>stadig utrolig lille?

,,,,,,,,,,,,,,nej man kan være uheldig , mange betaler store
dyrlægeregninger af egen lomme , og andre har været smarte at tegne
forsikringer.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 20-02-03 10:47

Ja se, det er netop ved det smarte jeg sætter spørgsmålstegnet.
/Kim

Fra : BN

Dato : 19-02-03 14:56

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message
> Nej, det er rigtigt nok. Husk at fortælle det til den næste orkan (evt.
med
> en lille flodblølge i hælene som blind passager), der besøger Danmark. Næh

Hihi, den var god! Selvom det er frygteligt når det sker, kunne jeg
alligevel ikke lade være med at smile...

Hilsen BN

Fra : Winther

Dato : 20-02-03 09:19

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> Karina,
> der faktisk aldrig - 7-9-13 har haft en skade - men som da aldrig ville
> drømme om at opsige sine forsikringer af den grund. Kan nemlig ikke
> kommunikere med orkaner

Jeg har heller ikke nogensinde haft brug for min livsforsikring, kunne da
heller ikke drømme om at opsige den af denne grund .

Vh. Winther

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 19-02-03 19:37

On Wed, 19 Feb 2003 13:37:02 +0100, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrotd:

>Hej Karina
>
>For hvem der passer på sig selv og sine ting, er det vel ikke noget problem,
>men det er vist uden for nyhedsgruppens emne ....
>
>/Kim

,,,,,,,,,,,,hvordan vil du passe på dit hus/lejlighed når du ikke er
hjemme ? eller du er måske altid hjemme ? hvad hvis der kommer en
pyroman midt om natten ? hvad hvis en narkoman bryder ind når du er
ude med skraldet ? hvad hvis det stormer og et træ flyver ned i taget
på din bil ? osv. osv. forsikringer kan godt betale sig det er derfor
de trods alt stadig er moderne

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 20-02-03 10:51

Hej PDNB

Forrige indlæg var en provokation – Jeg er ikke modstander af forsikringer i almindelighed.
I øvrigt vogter Sally nidkært over hjemmet i mit fravær. Min pointe er blot at jeg ikke tror
det er økonomisk rentabelt at have en sygeforsikring på sin hund!

/Kim

Fra : BN

Dato : 19-02-03 14:54

> [...]
en
> dårlig forretning for forsikringstegnerne.

Ja, ja, vil du så opsige din indboforsikring, for det er da også penge ud af
vinduet, men mindre evt. tyve tager dine ting ud af vinduet? Nåh nej, du har
selvfølgelig heller ikke en indboforsikring...

Hilsen BN

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-02-03 15:04

Selvfølgelig har jeg en tyveriforsikring - Hun hedder Sally og vogter nidkært
over territoriet i flokførernes fravær! Den indbrudstyv der bryder ind til en
rottweiler, skal næsten have lov!
Men måske vi skulle holde os til emnet ....
/Kim

Fra : BN

Dato : 19-02-03 15:40

> Selvfølgelig har jeg en tyveriforsikring - Hun hedder Sally og vogter
nidkært
> over territoriet i flokførernes fravær!

Stakkels hund! Så bliver den jo aldrig luftet, om ikke andet, så kun i
haven, således den stadig kan holde øje med huset... men mindre der er vikar
på, når hunden har fri...

Hilsen BN

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 20-02-03 10:52

Det er der naturligvis .... vikar på!
/Kim

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 19-02-03 19:33

> [...]
>tjener penge på at udbyde den forsikring hvorfor det nødvendigvis må være en
>dårlig forretning for forsikringstegnerne.

Ja for nogle af dem selvfølgelig , hvis det var en dårlig foretning
for alle forsikringstagerne ville ingen jo have den vel

Fra : bettina

Dato : 20-02-03 09:57

> [...]
en
> dårlig forretning for forsikringstegnerne.

Selvfølgelig vil det altid kunen betale sig for forsikringsselskaberne, det
giver da sig selv. Men det er da absolut ikke noget argument for, at undlade
at tegne forsikringen.
Nu er det ikke alle der er i stand til lige at punge ud med 8000,- for en
operation og så også få mad på bordet de næste par måneder.
Da min ex og jeg begge var på bistand var jeg lykkelig for at have tegnet en
sygeforsikring på min hund. Hun kostede 8-10.000 det første halve år
(allergi), og hvis det ikke havde været for forsikringen, havde jeg været
tvunget til at skaffe mig af med hende bare pga. det. Det ville da ha været
frygteligt. Og jeg er garanteret ikke den eneste hundeejer, der kunne ha
havnet i den situation.

Min 2. hund var igennem to dyrlægeforløb i de 2½ jeg havde ham. Første gang
pga af forstoppelse efter at have spist halvdelen af sofaens indhold, den
anden gang en operation pga kryptochisme (smerter af den sten der ikke røg
ned). Det var da bestemt heller ikke nogen billig fornøjelse og jeg var
endnu engang taknemmelig for min forsikring.

Lige nu har jeg ikke det store problem med at skulle betale den slags store
beløb, men jeg har det bedst med at kunne gøre mine udgifter så faste som
muligt. Derfor synes jeg det er fint at betale 1000,- om året og så til
gengæld ikke få nogle voldsomme overraskelser hen ad vejen. Af samme grund
er jeg ikke helt så kritisk med, hvornår min hund trænger til at komme til
dyrlægen, som nogen "uforsikrede" hundeejere måske ville være det (som da
hun havde forstuvet hoften og lå og hylede af smerte en lørdag aften - det
kunne da ikke gå for langsomt med at komme på dyrehospitalet med hende og få
hende undersøgt).
Med andre ord kan jeg kun se, at det er til hundens og ejerens og
forsikringsselskabets fordel, at få tegnet sådan en forsikring.

Bortset fra det, er det da ikke alle træningssteder der kræver en udvidet
ansvarsforsikring. Det gør de ikke hvor jeg træner, og så vidt jeg har hørt,
er det kun hvis der fex skal trænes bidearbejde. Eller hvad?

Bettina

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 20-02-03 11:18

Hej Bettina

Først må jeg lige pointere at jeg udelukkende taler om hundens sygeforsikring -
jeg siger intet om den lovpligtige ansvarsforsikring eller den udvidede
ansvarsforsikring: den såkaldte figurantforsikring.

Jeg er dernæst særdeles betænkelig ved at udtale mig om din og din mands
økonomiske situation, men de 8 - 10.000 kroner som din hund kostede, kom du vel
til at betale tilbage i form af årlige præmier hvis hunden blev en 8-10 år
gammel? Ydermere har der vel været en selvrisiko som du formodentlig har skulle
fratrække? Når regnestykket gøres op på den måde hvor mange penge sparede du så?

Det er muligt at du har været særdeles uheldig og fået nogle skvat af nogle
hunde. Jeg siger blot at jeg endnu aldrig har mødt en hund som har kostet mere
end 1.000 kroner om året i dyrlægeregninger i gennemsnit. Du kan så muligvis med
rette anfører at jeg har været uforskammet heldig da jeg dels aldrig har kendt
helbredssvage hunde, dels altid har haft det økonomiske råderum at jeg har
kunnet sende hunden til dyrlæge hvis den skulle komme til at fejle noget, men
det er immervæk sådan min empiri ser ud.

/Kim

Fra : bettina

Dato : 20-02-03 14:13

> [...]
> jeg siger intet om den lovpligtige ansvarsforsikring eller den udvidede
> ansvarsforsikring: den såkaldte figurantforsikring.

nejnej, det er jeg med på. Syns bare der var en der nævnte i den her tråd,
at man skulle have den udvidede for at kunne gå tio træning, og det ku jeg
ikke lige nikke genkendende til

> [...]
du vel
> til at betale tilbage i form af årlige præmier hvis hunden blev en 8-10 år
Ja, det ville jeg ha kommet til, hvis hun var blevet så gammel. Hun endte
desværre med at blive aflivet i en alder af 2½ år, fordi hun fejlede så
mange ting at hun havde konstante smerter og mange af dem kunne der ikke
gøres noget ved.
Men så havde jeg da i det mindste skulle betale dem over 8-10 år...det er
unægteligt lidt nemmere for en "mindrebemidlet" end at skulle betale det
hele i løbet af ½ år ikk. Og hvem ved, hvor mange flere regninger der var
dukket op, hvis hun havde levet så længe.

Ydermere har der vel været en selvrisiko som du formodentlig har skulle
> fratrække? Når regnestykket gøres op på den måde hvor mange penge sparede
du så?

Selvfølgelig, men da en stor del af regningerne var "fortsat behandling"
eller hvad det nu hedder, skulle jeg kun betale selvrisikoen een gang. Så
jeg tror vi sparede mindst 6000 på det første halve år. Nu er det lige ved
at være et par år eller 12 siden, så det må du altså ikke hænge mig op på.

> Det er muligt at du har været særdeles uheldig og fået nogle skvat af
nogle
> hunde.

Ja, den første var en skvat og levede som sagt derfor heller ikke et helt
liv (hvilket er grunden tiil jeg aldrig mere tør købe en schæfer, selvom jeg
nu ved meget mere om indavl end jeg gjorde dengang jeg var dum nok til at
købe hende hos en uansvarlig avler, der udelukkende avlede på udseende)
Den anden havde et glimrende helbred, udover at han altså var/er kryptochid,
hvilket jo unægtelig ikke er et sjældent syn. At stenen så endte med at
placere sig et sted, der gav ham store smerter - og derfor kostede en
operation, det er jo bare bad luck.

> [...]
muligvis med
> rette anfører at jeg har været uforskammet heldig da jeg dels aldrig har

ja, det vil jeg mene. jeg har da oplevet mange uheldige tilfælde, der ikke
havde noget at gøre med hundens generelle sundhedstilstand. Min nuværende
forstuvede fex hoften ved at hoppe ud af bilen da hun var 4-5 måneder. At
lande forkert kan jo ske for enhver, og hendes sundhedstilstand er ellers
til 13 med pil opad. men nej, hun har ikke kostet mig over 1000 om året i
dyrlægeregninger, der kunne dækkes af forsikringen. I hvert fald ikke i
gennemsnit.

dels altid har haft det økonomiske råderum at jeg har
> kunnet sende hunden til dyrlæge hvis den skulle komme til at fejle noget,
men
> det er immervæk sådan min empiri ser ud.

ja det er jo så godt for dig. Men derfor synes jeg nu stadig ikke du
kategorisk kan afvise, at en sygeforskring er en dårlig idé.

Bettina

Fra : Charlotte Pedersen

Dato : 21-02-03 12:35

> [...]
> tjener penge på at udbyde den forsikring hvorfor det nødvendigvis må være en
> dårlig forretning for forsikringstegnerne.

Hej Kim!

Du ikke ene om den holdning
Vi har flere hunde og for os har det indtil nu (7-9-13!) aldrig kunnet
betale sig at tegne sygeforsikring på dem - de ældste er iøvrigt 13 år
gamle.
Sidste år slugte en af hundene godt nok en grankogle, som skulle
fjernes ved operation, men stadigvæk var det samlede beløb vi brugte
på dyrlægeregninger (incl. vaccinationer og andre ting som
forsikringen alligevel ikke ville dække) lavere end det, det ville
have kostet at sygeforsikre dem allesammen og så er jeg endda en af
dem, der hellere går til dyrlægen en gang for meget end en for lidt

mvh
Charlotte

Fra : kbdut

Dato : 20-02-03 15:27

Helt enig hvorfor betale 1000.- om året i forsikring når det KUN koster
500.- at få kræet aflivet.

Hilsen Karsten

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann K.

Dato : 21-02-03 01:00

Hejsa.
Havde ellers besluttet mig for ikke at blande mig i denne diskussion,
men så skrev Karsten:
>Helt enig hvorfor betale 1000.- om året i forsikring når det KUN koster
500.- at få kræet aflivet.

<> Tja - hvis det er din holdning, så fred være med det... men godt at
jeg så ikke er din hund!
At man vælger ikke at have sine dyr forsikret, er ikke nødvendigvis
udtryk for at man også vil aflive kræet, lige så snart "noget" viser
sig!
Jeg har ikke forsikret nogen af mine dyr... af den simple grund at jeg
ikke har råd til det!!! Med 2 hunde og 6 katte vil forsikring koste mig
rundt regnet 8000 kr årligt - og den slags penge findes ikke hos mig!
Dertil kommer at den ene hund er næsten 10 år, en af kattene er næsten
12 og en anden har en kronisk skade i en forpote (pote knust, da den var
killing - før vi fandt katten vandrende rundt i en park!)... De 2 første
vil altså ikke være dækket af nogen forsikringer - og den tredje
(katten) vil forsikringsselskabet tage forbehold for pgr den dårlige
pote! Og dét er lige netop disse tre dyr, som de kommende år vil komme
til at tynge på budgettet!!! Katten med den dårlige pote _har_ fået
konstateret slidgigt... vores gamle hund _har_ en skade i musklerne
omkring venstre bagben/hofte/ryg + evt slidgigt ... og min gamle kat -
tja, noget skal såmænd nok vise sig...
Vi har i stedet valgt, hver måned, at sætte et fast beløb ind på en
særlig "dyre-konto" (læs, almindelig gevinstopsparing i Nordea)... Selv
efter at have brugt en formue på min Shelties formodede skade (der viste
sig at være ikke-eksisterende), står der stadig penge nok til at vi kan
få en af kattene scannet og en anden neutraliseret Og der vil også
være et solidt overskud tilbage, når dyrlægen har fået sine penge for
disse ting...

Foruden de nævnte dyr og deres mere eller mindre kroniske "lidelser",
har jeg tre gange haft uheld, hvor en forsikring ville have dækket....
Den ene gang ville jeg have fået hele 12.50 kr ud af det!
Anden gang ville forsikringen have dækket ca 3000 kr ud af en samlet
regning på ca 5000 kr... nå ja - her er ikke medregnet det rasende dyre
specialfoder jeg måtte bruge i ca to måneder efter kattens ophold på
dyrehospital... en ekstra udgift, som ikke ville have været dækket,
trods at det faktisk kostede ca 600 kr.
Tredje gang ville jeg have fået ca 600 kr dækket ud af en samlet regning
på ca 1000 kr...
Min gamle hunds skade??? Tja en forsikring ville nok have dækket
røntgenbillederne... men hendes behandling, der primært består af
massage, kiropraktik og akupunktur - HA! Næ, nej dén slags er
"eksperimenterende" eller "alternativt"! Kunne ellers nok have brug for
et tilskud til dette... kiropraktoren koster ca 2oo kr pr.gang og
akupunktur 400 kr - Manden har så taget et kursus + er blevet instrueret
af vores "alternative" dyrlæge i hundemassage...

At man fravælger at have sine dyr sygeforsikrede, behøver altså ikke at
være ensbetydende med at man også er uansvarlig... og heller ikke at man
lader være med at bekoste selv store dyrlægeregninger - selv om en
aflivning vil være billigere!

Mvh Ann

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 21-02-03 09:16

Hej Ann

Så vidt jeg kan se, er det det klogest indlæg der endnu har været i denne
debat!

/Kim

Fra : BN

Dato : 21-02-03 10:34

> Hej Ann
>
> Så vidt jeg kan se, er det det klogest indlæg der endnu har været i denne
> debat!

Hej Kim

Det kan du dog overhovedet ikke vurdere noget som helst om!
Du kan have din egen mening, men der med ikke sagt at det er den klogeste,
men selvglad har man jo altid lov at være...

Hvis du ser på hvor mange der mener, at det er godt at have en forsikring,
er du i undertal... ih, hvor vi andre dumme

Hilsen BN

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 24-02-03 08:50

Hej BN

Jeg kan kun beklage hvis du føler jeg trådte dig over tæerne; det var på alle
måder utilsigtet. Tillad mig lige at påpege at jeg faktisk skrev at indlægget
var godt så vidt jeg kunne se. Dermed skulle jeg vel have markeret at der var
tale om mit synspunkt og ikke en objektiv sandhed? Objektive sandheder opnås
vel i øvrigt ikke gennem flertalsafgørelser, men gennem debat hvor gode
argumenter tæller højere end antal? Jeg mente/mener at Ann skrev et godt indlæg
fordi hun med udgangspunkt i sin egen situation kritisk analyserede de
økonomiske konsekvenser. Men som sagt beklager jeg hvis jeg ramte din ligtorn.

/Kim

Fra : BN

Dato : 24-02-03 20:36

Men som sagt beklager jeg hvis jeg ramte din ligtorn.

> /Kim

Nej, det lykkedes ikke for dig
Jeg synes bare du ofte spiller lige lovlig smart. Er lidt i tvivl. om jeg
har udtrykt mig klart nok, da du jo går ind for tekstanalyse...

Hilsen BN

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 26-02-03 07:43

Hej BN

Spiller smart? Det var ikke intentionen, og med hensyn til tekstanalyse
så kan man vel ikke være modstander af det, kan man? Det er i øvrigt mit fag
så ja, jeg går ind for det!

/Kim

Fra : BN

Dato : 01-03-03 13:13

> [...]
tekstanalyse
> så kan man vel ikke være modstander af det, kan man? Det er i øvrigt mit

Hej Kim

Jeg ved godt at teksanalyse er dit fag, dette fremkommer jo af din
emailadresse. jeg mener bare, at du tit overrumpler andre med din viden, på
en dårlig måde.
En ting er at studere, en abdeb ting er, at have "et liv" ved siden af
studierne

Hilsen BN, som også er studerende

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 03-03-03 14:05