Vandret scrollbar - hvorfor?
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-03 21:58

I forbindelse med arbejdet med at konvertere min kones hjemmeside fra at
køre i frames til at køre med inkluderet menu er jeg rendt ind i et problem,
jeg ikke kan gennemskue:

Uanset bredden på browservinduet får jeg i Netscape 6.02, Mozilla 1.2 og
Opera 6.05 en vandret scrollbar.

I MSIE 5.5 er der ikke noget problem ved 800 px bredde i vinduet.

Problemet ligger på http://hjem.get2net.dk/egin/test/index.htm

Det originale er på http://hjen.get2net.dk/maj/index.htm

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-03 22:12

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev
> [...]
problem,
> jeg ikke kan gennemskue:
>
> Uanset bredden på browservinduet får jeg i Netscape 6.02, Mozilla 1.2 og

Fandt selv en løsning:
Når jeg placerer menuen med inline-css i stedet for fra css-filen, er det
som det skal være.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-02-03 22:22

Hej Erik

Erik Ginnerskov wrote:
> Uanset bredden på browservinduet får jeg i Netscape 6.02, Mozilla 1.2 og
> Opera 6.05 en vandret scrollbar.

> I MSIE 5.5 er der ikke noget problem ved 800 px bredde i vinduet.

Det er vist fordi du har nogle DIVs sat til 100% i bredden. I Netscape,
Mozilla og Opera er width den /indvendige bredde/ i boksen, eller
bredden af "content-area" om man vil (altså uden padding og border). Det
resulterer altså i en /udvendig bredde/ på boksen som er større end
browser-vinduet.

IE6 opfører sig i øvrigt på samme måde som Netscape, Mozilla og Opera
når man har en !doctype på som sætter browseren i "standard compliant mode".

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-03 22:43

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev
> [...]
> bredden af "content-area" om man vil (altså uden padding og border). Det
> resulterer altså i en /udvendig bredde/ på boksen som er større end

Doooh. Hvor dum har man lov til at være. 100% + 10 pixels er selvfølgelig
mere end browservinduets bredde under alle omstændigheder.

Tak for'ed Stig.