Vi venter på ny cd med B og O
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-02-03 15:07

BJØRN OG OKAY HAR SÅ TRAVLT AT DE IKKE KAN NÅ NY CD FØR TIL
MAJ 2003

Den nye cd, som mange nok venter spændt på skulle komme i maj måned 2003.
Først blev den jo udsat p.g.a. tekniske problemer, senest p.g.a. travlhed
med masser af spillejob i februar og marts. En ferie til England måtte også
udsættes for at nå det hele.
Der skulle gå næsten 5 år siden den sidste cd. Og den var "Lige på
trapperne". Det kan man vist også godt sige at denne her har været.
Det er jo kun godt at der er så meget gang i den slags musik, at de
næsten ikke kan nå at følge med til efterspørgslen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-02-03 15:12

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e4f9a36$0$193$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Der skulle gå næsten 5 år siden den sidste cd.
_________

Svar til mig selv:

Her har jeg altså set bort fra singleudspil og kro-bals-cden.

Hilsen fra mig selv til mig selv

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 16-02-03 16:27

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> Hilsen fra mig selv til mig selv

Meget sigende ....

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Bach|DK|

Dato : 16-02-03 19:08

Åge Halldorsson wrote:

> BJØRN OG OKAY HAR SÅ TRAVLT AT DE IKKE KAN NÅ NY CD FØR
> TIL MAJ 2003

Kan du ikke bare købe en ny kopi af en af de gamle cd'er og så kalde det
for "en ny udgivelse". Det er jo alligevel det samme de laver hele
tiden, der er ingen fornyelse i "den slags musik".

--
Michael Bach

Fra : RH

Dato : 16-02-03 20:18

"Bach|DK|" <m_bach_f@hotmail.com> wrote in news:b2ok1v$kco$1@news.net.uni-
c.dk:

> Kan du ikke bare købe en ny kopi af en af de gamle cd'er og så kalde det
> for "en ny udgivelse". Det er jo alligevel det samme de laver hele
> tiden, der er ingen fornyelse i "den slags musik".

Hvad for noget musik lytter du til?
Du er måske til "ring i næsen" musik?

Mvh
RH.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 16-02-03 22:44

"RH" <rh@> skrev i en meddelelse
> "Bach|DK|" <m_bach_f@hotmail.com> wrote in news:b2ok1v$kco$1@news.net.uni-
> c.dk:

> Hvad for noget musik lytter du til?
> Du er måske til "ring i næsen" musik?

Kan du forklare hvad det er for noget.?

Henrik..

Fra : RH

Dato : 16-02-03 23:29

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> wrote in

> "RH" <rh@> skrev i en meddelelse
>
> Kan du forklare hvad det er for noget.?

"Ring i næsen" musik er IMHO musik, som næsten udelukkende består af rytmer
og som ikke indeholder melodiske overgange og harmonier. Altså næsten 100%
af det musik, som pt. er populært.

Mvh
RH.

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-02-03 01:23

"RH" <rh@> skrev i en meddelelse
> [...]
rytmer
> og som ikke indeholder melodiske overgange og harmonier. Altså næsten

Du er da temmelig snæversynet.... Medmindre du havde glemt en smiley?

Du mener altså at al det musik, som "alle" andre end du hører aldrig har
set "melodiske overgange og harmonier"?

- Martin

PS: Hvis det er fordi du er dansktopfanatiker, på samme plan som Hr.
Halldorsson, behøver du ikke at svare. For så kender jeg allerede din
mening.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-03 03:12

"Martin Petersen" <not@valid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PS: Hvis det er fordi du er dansktopfanatiker, på samme plan som Hr.
> Halldorsson, behøver du ikke at svare. For så kender jeg allerede din

Tja....det er vist godt nok længe siden der er kommet en ny skive fra B & O
som Åge så smukt kalder dem. Men den kommer nok når der bliver tid til det.

Forresten en pæn beskrivelse af Ring i næsen musik. Selv indenfor for det,
er tilgangen af nyheder meget begrænset.

Så var der en snævertsynet, det var sandelig en hurtig dom.. For ikke at
tale om Åges musiksmag, som vist også stod for skud.. Men nu tror jeg altså
ikke Åge skammer sig over sin musiksmag, men indrømmet, han skriver mest, og
skal vi sige næsten udelukkende om den Danske del af den, fordi han får på
puklen for hans stavefejl, når han skriver om det engelsksprogede. Så hvem
det så end var, hvis din egen opfattelse af musik er lige så bred som Åges,
så er det slet ikke så tosset endda. Så vil du faktisk komme vidt omkring.
Jeg er vist lige så snævertsynet hvad musik angår som Åge er. Sig mig Åge,
kan du huske Europe udgaven af Easy Rider, den sidder jeg og hører lige nu,
" Born to wild " med Electric Food.....

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-03 05:42

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e504508$0$146$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Sig mig Åge,
> kan du huske Europe udgaven af Easy Rider, den sidder jeg og hører lige
> [...]
__________

Desværre må jeg passe. Kender kun sangen, men aner ikke hvem der spiller
den. Den er ret vild, men også ret god.

Fra : RH

Dato : 17-02-03 11:06

"Martin Petersen" <not@valid.invalid> wrote in news:b2pa1f$grr$1
@news.cybercity.dk:

> Du er da temmelig snæversynet

Kun når vi taler nyere musik.

>.... Medmindre du havde glemt en smiley?

Overdrivelse fremmer forståelsen.

> Du mener altså at al det musik, som "alle" andre end du hører aldrig har
> set "melodiske overgange og harmonier"?

Jeg mener den slags musik, som bliver spillet på P3 og vist i Boogie og på
MTV.
Hip hop, rap, R&B, techno og metal/trash og hvad det ellers kaldes, er
næsten altid lig med "ring i næsen" musik.

> PS: Hvis det er fordi du er dansktopfanatiker, på samme plan som Hr.
> Halldorsson, behøver du ikke at svare. For så kender jeg allerede din
> mening.

Jeg er ikke dansktopfanatiker. Min musiksmag er nogenlunde bred. I min cd
samling er der musik fra The Corrs, George Michael, Wham!, REM, Bon Jovi,
Guns'N'Roses, Elton John, The Carpenters, Slash's Snakepit, Gary Moore,
Saybia, Celine Dion, Eagles, Beatles og flere andre, som jeg ikke lige kan
huske...men altså ikke noget dansktopmusik.

Mvh
RH.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 17-02-03 14:20

Hej

> Jeg mener den slags musik, som bliver spillet på P3 og vist i Boogie
> og på MTV.
> Hip hop, rap, R&B, techno og metal/trash og hvad det ellers kaldes, er
> næsten altid lig med "ring i næsen" musik.

R'n'B er da noget af det mest melodiøse man kan forestille sig - næsten. Hip
Hop (og rap som er det samme) er der da også meget melodi i, Så den
konklution du kommer med kan jeg ikke rigtig følge.

PS. så synes jeg godt nok at vendingen "ring i næsen - det en eller andet"
er ved at være noget tyndslidt.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-03 15:05

Christopher Tracy <goldartist@yahoo.remove-this.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ok54a.89566$Hl6.8238493@news010.worldonline.dk...
> Hej

> R'n'B er da noget af det mest melodiøse man kan forestille sig - næsten.

SVAR: Det kan jeg kun bekræfte

> Hip Hop (og rap som er det samme) er der da også meget melodi i,

SVAR: Jeg synes nu ikke de to ting har noget som helst til fælles. Det er da
som at sammenligne ild med vand. Det der hip hop og hvad det nu hedder,
lyder altså som en omgang syntetisk larm, som intet har med musik at gøre.

> PS. så synes jeg godt nok at vendingen "ring i næsen - det en eller andet"
er ved at være noget tyndslidt.

SVAR: Det synes jeg ikke

Hilsen Åge

Fra : RH

Dato : 17-02-03 15:19

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.remove-this.com> wrote in

> R'n'B er da noget af det mest melodiøse man kan forestille sig -
> næsten. Hip Hop (og rap som er det samme) er der da også meget melodi
> i, Så den konklution du kommer med kan jeg ikke rigtig følge.

Jeg har godt nok svært ved at høre det melodiøse i hip hop.
Dog vil jeg til en vis grad give dig ret i at ikke alt R&B er
melodiforladt. Det er mere det nymoderne R&B, som jo tit indeholder hip hop
elementer, som er problemet.

> PS. så synes jeg godt nok at vendingen "ring i næsen - det en eller
> andet" er ved at være noget tyndslidt.

Enig.

Mvh
RH (hvis yndlingsguitarist Slash har eller har haft ring i næsen).

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-03 14:39

RH <rh@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e50b3ec$0$71660$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Saybia, Celine Dion, Eagles, Beatles og flere andre, som jeg ikke lige kan
> huske...men altså ikke noget dansktopmusik.
___________

Jeg bryder liiige ind her for at påpege, at man ikke automatisk er
dansktopfanatiker for man ikke kan lide det der syntetiske
ring-i-næsen-musik. Min musiksmag er også nogenlunde bred. Den går næsten i
alle retninger, bare det ikke er det der med ring i næsen og "Skrål for en
aften" og Pop-nar`s". Det skal være noget hvor en slager er en slager.
Sådan!

På min pladehylde står der både Kandis, På slaget 12, Helmuth Lotti, Elvis
Presley, Bill Haley, The Aligators, Next of kin, Highvay 40, Vindstyrke 15,
Vikingarna, Tamra Rosanes, Sweet, Mud, Alvin Stardust,Conny Francis, Brenda
Lee og Suzi Quatro.

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 17-02-03 22:25

On Mon, 17 Feb 2003 14:38:42 +0100, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

>På min pladehylde står der både Kandis,

jeg tror du har glemt Kim & Halli Hallo

> [...]
>Vikingarna, Tamra Rosanes, Sweet, Mud, Alvin Stardust,Conny Francis, Brenda

Det lyder da til at være en bred smag mht. musikgenre, den ligner næsten min
egen, dog med få undtagelser, kunne man evt. få lov at låne et par stykker i et
par dage ??

Kenneth
www.kbmusik.dk

Fra : Troels

Dato : 18-02-03 00:12

Er der ikke sneget et par stave fejl ind Åge? Her følger den rettede
version. Så giver det også mere mening når du siger du har en bred smag:

> På min pladehylde står der både
>Kandis, På slaget 12, Helmuth Lotti,
>Elvis
Costello?

> Presley, Bill Haley,
> The Aligators,
DJ Alligator?

>Next of kin,
King Diamond?

>Highvay 40,
.... to hell?

>Vindstyrke 15,
> Vikingarna, Tamra Rosanes, Sweet
>, Mud,
POD?

>Alvin Stardust,Conny Francis, Brenda
> Lee og Suzi Quatro.
Sussi og Leo?

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-02-03 06:01

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b2rq8a$od1$1@sunsite.dk...

> DJ Alligator?
_______

yrdhkk.... For lige at rette enhver misforståelse vil jeg påpegende anføre
at "The Aligators" er et dansk rock`n`roll-orkester, som spiller ægte
50-er-musik. Der er vist også en anden aligator, men det er så`n noget
ring-i-næsen-halløj. Yrdhkk..

Hilsen Åge

Fra : RH

Dato : 18-02-03 15:03

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-02-03 18:28

> [...]
> at "The Aligators" er et dansk rock`n`roll-orkester, som spiller ægte
> 50-er-musik. Der er vist også en anden aligator, men det er så`n noget

Den var vist næsten til at sammenligne med spam mail, var den ikke ?

Hilsen Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-02-03 05:39

RH <rh@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e501096$0$199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
´
> "Ring i næsen" musik er IMHO musik, som næsten udelukkende består af
rytmer
> og som ikke indeholder melodiske overgange og harmonier. Altså næsten 100%
> af det musik, som pt. er populært.
________

LEVENDE KAT GENNEM EN KØDHAKKER
Jeg forstår ring-i-næsen-musik på den måde. at det er at sammenligne med
den lyd det giver hvis man kører en levende kat gennem en kødhakker. Altså
så`n som det siger hvis man tænder for P3

Hilsen Åge