Skærme
Fijala 3554
Skærm hyler
Fra : Bear

Dato : 16-02-03 13:55

Hello there

Jeg har en LG Flatron 795FT+ som ofte et begyndt at komme med en hyletone
som ikke er til at holde ud at høre på. Jeg kører 1024x768 i 100 Hz,
hvilket skærmen ifølge manualen understøtter. Jeg har prøvet at sænke
frekvensen til 85 Hz, men det hjælper ikke.

Kan det være forstyrrelse fra andre enheder såsom højtalere eller ligende
som får den til at hyle?

mvh

Bjoern D. Rasmussen

Fra : Claus Albaek

Dato : 16-02-03 16:04

Bear wrote:
> [...]
> sænke frekvensen til 85 Hz, men det hjælper ikke.
>
> Kan det være forstyrrelse fra andre enheder såsom højtalere eller

LAd mig give dig samme råd som jeg fik af en ViewSonic ingeniør for
nogle år siden: flyt den på et stik med jord hvor den sidder alene, hvis
den holder op med at hyle så har du svaret.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 16-02-03 17:29

"Claus Albaek" <claus@midtjyskcomputer.dk> wrote in message

> LAd mig give dig samme råd som jeg fik af en ViewSonic ingeniør for
> nogle år siden: flyt den på et stik med jord hvor den sidder alene, hvis
> den holder op med at hyle så har du svaret.

....Og hvis ikke så er det en spole der vibrere...
Løsningen indebærer muligvis at aflodde en spole, dyppe den i lak og lodde
den i igen...Men det ved de meget mere om i dk.teknik.elektronik hvis du
forklarer dem problemet

MVH
Thomas