css > link
Fra : fh

Dato : 15-02-03 10:30

How to do
Sidder lige med en lille nøddeknækker - jeg vil gerne have understregede
links i min tekstdel og links uden understregning i min menudel.

I min css har jeg:

a {
color: #800000;
}
a:link {color:#000090;}
a:visited {
color: #800080;
}
a:hover {
background-color: #E8F9FF;
}

Så har jeg prøvet at lave textdecoration=none i menuen:

#navLeft {
width:135px;
padding-top : 3px;
padding-bottom : 3px;
padding-left : 3px;
padding-right : 3px;
margin-left:7px;
font-size : 72%;
font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
border-left: 3px solid #8DAFD8;
background-color: #FFFFCC;
text-decoration : none;
vertical-align : top;
voice-family: "\"}\"";
voice-family:inherit;
width:137px;
}

Men linkene bliver alligevel understregede.

Nogen der har et hint -
mvh.
Flemming

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-03 11:13

"fh" <human@jubiipost.dk> skrev
> How to do
> Sidder lige med en lille nøddeknækker - jeg vil gerne have understregede
> links i min tekstdel og links uden understregning i min menudel.

> [...]

Til føj i css:

a.mlink{
text-decoration:none
}

På alle links i menuen laver du:

<a class="mlink" href.......

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-02-03 13:18

Erik Ginnerskov wrote:
[snip - speciel link-præsentation i en menu]

> Til føj i css:
>
> a.mlink{
> text-decoration:none
> }
>
> På alle links i menuen laver du:
>
> <a class="mlink" href.......

eller endnu lettere:
din menu har sikkert en class i forvejen? lad os antage at den hedder .menu

så skriver du flg i css:

..menu a {
text-decoration:none;
}

på siden bliver alle link i class="menu" - "området" uden understregning
uden at du skal gøre mere

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-02-03 13:24

"fh" <human@jubiipost.dk> writes:

> [...]
> text-decoration : none;
> }
>
> Men linkene bliver alligevel understregede.

Det er fordi links som default har text-decoration:underline, ikke
text-decoration:inherit. Det hjælper altså ikke at sætte det på
omgivelserne, det skal sættes på elementet selv.

Hvis #navLeft er din menu, så kan du ændre udseende af links inde
i den med regler på formen:

#navLeft a:link {text-decoration:none;}
#navLeft a:visited {text-decoration:none;}

Det læses som:
"et a-element der er ubesøgt og er inde i et element med id='navLeft'"

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller