Software der kan Læse cd oplysninger
Fra : Lars

Dato : 14-02-03 22:28

Findes der software som kan finde oplysninger omkring den CD man har stoppet
i computeren og gemme det.

Ment på den måde, at jeg ville gerne registrere mine cd (eks i tilfælde af
indbrud), men jeg er for doven til selv at taste oplysningerne ind, så kunne
det jo være smart hvis man bare kunne få oplysningerne ved bare at stoppe
cd'en i computeren.

hilsen Lars

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-02-03 22:36

Således skrev "Lars" <hult@nspimage.dk> i dk.kultur.musik Fri, 14 Feb
2003 22:28:01 +0100:

>Findes der software som kan finde oplysninger omkring den CD man har stoppet
>i computeren og gemme det.

<http://www.freedb.org/freedb_aware_apps.php>

Knud
--
Word 6.66 = Word processor of the Beast

Fra : Robert Piil

Dato : 14-02-03 23:16

On Fri, 14 Feb 2003 22:36:24 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

><http://www.freedb.org/freedb_aware_apps.php>

Kan du anbefale nogen af dem. (enten windows eller unix).

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-02-03 23:41

Således skrev Robert Piil <piil@nospam.dk> i dk.kultur.musik Fri, 14
Feb 2003 23:16:01 +0100:

>Kan du anbefale nogen af dem. (enten windows eller unix).

Jeg har ikke prøvet nogle af dem, måske bortset fra Notify CD Player
og den kan næppe karakteriseres som et databaseværktøj.

Knud
--
Np: Masahiro Ando & Isamu Ohira - Hot Tin Root

Fra : Brian Isen

Dato : 14-02-03 23:03

"Lars" <hult@nspimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne
> det jo være smart hvis man bare kunne få oplysningerne ved bare at stoppe

Kig her

http://www.collectorz.com/

Mvh
Brian

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 15-02-03 00:19

Hej grupe

I det nyeste nummer af k-computer er der et free program
der automatisk registrerer den cd man putter i drevet og den opretter selv
(næsten) en data base over ens cd samling prøv det, det er faktisk ret godt

hilsen jan o

Fra : zcully

Dato : 15-02-03 16:58

"Jan Ohlsson" <jan.ohlsson@privat.dk> wrote in message
> [...]
> der automatisk registrerer den cd man putter i drevet og den opretter selv
> (næsten) en data base over ens cd samling prøv det, det er faktisk ret

Hvad hedder det program??

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 15-02-03 17:37

hej grupe

Programmet hedder VisiTrax

hilsen jan O

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 15-02-03 10:40

Hej grupe

I det nyeste nummer af k-computer er der et free program Hej grupe

I det nyeste nummer af k-computer er der et free program Visitrax

Fra : Erling Sørensen

Dato : 16-02-03 00:22

"Jan Ohlsson" <jan.ohlsson@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> der automatisk registrerer den cd man putter i drevet og den opretter selv
> (næsten) en data base over ens cd samling prøv det, det er faktisk ret

Hej !

Der kan hentes en gratis lite edition af Visitrax på :

http://www.synapsa.com/

Mvh

Pablo

pabloess@stofanetdk

Fra : Lars

Dato : 20-02-03 13:11

Jeg havde faktisk glemt jeg havde skrevet denne forespørgsel.
Men nu har jeg ferie, så det kunne være jeg skulle bruge tiden på at sætte
cd'ere i cd-rom drevet.

Tak for svarene til alle.

hilsen Lars

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-02-03 08:38

Lars skrev:

> Findes der software som kan finde oplysninger omkring den CD man har
> stoppet i computeren og gemme det.

Nu skriver du ikke, hvilket styresystem du bruger, men hvis du bruger
Mac OS, så brug bare Apples gratis og rigtig gode program "iTunes" til
at afspille cd-er. Det følger med computeren og plejer automatisk at
afspille cd-er. iTunes henter selv oplysninger om cd-er på internet og
gemmer dem på din computer. Med andre ord så sker det, du efterspørger,
sikkert allerede, hvis du bruger en Mac ...

Oplysningerne om ens cd-er kan så læses med det gratis program,
"Musikkatalog". Her kan man også søge i ens cd-er, f.eks. efter alle
numre der indeholder ordet "love", alle numre af "Prince" osv. Ganske
praktisk. Nå, nu skal jeg stoppe med reklamen: Det er mig, der har lavet
programmet. Men det er altså gratis, så jeg tænker, at det er ok.

http://www.cyrk.dk/musikkatalog/

> Ment på den måde, at jeg ville gerne registrere mine cd (eks i tilfælde af
> indbrud),

Husk at tage sikkerhedskopi af cd-oplysningerne (der ligger i
Indstillinger-mappen): Hvis tyvene løber med dine cd-er, så tager de
måske også computeren med...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Lars

Dato : 20-02-03 13:08

Hej Jesper
Tak for svaret.

Du har jo ret, jeg burde nok ha' nævnt hvilket styresystem jeg brugte.

> Nu skriver du ikke, hvilket styresystem du bruger, men hvis du bruger
> Mac OS, så brug bare Apples gratis og rigtig gode program "iTunes" til
> at afspille cd-er.

Jeg har faktisk en ældre G400, gad vide om jeg skulle sætte strøm til den.

> [...]
>
> Husk at tage sikkerhedskopi af cd-oplysningerne (der ligger i
> Indstillinger-mappen): Hvis tyvene løber med dine cd-er, så tager de

Det ser da spændende ud.
Jeg tror jeg sætter strøm til mac'en.
Lidt reklame for gratis ting er vel ikke af vejen.

Tror du de stjæler mac'en eller pc'en

hilsen Lars