Submit og Reset knapper
Fra : Anker

Dato : 14-02-03 10:41

Kan man ændre farve og font på disse standardknapper eller skal jeg lave
mine egne?

Mvh. Anker

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-02-03 12:59

Anker skrev:

> Kan man ændre farve og font på disse standardknapper

Ja - med css:

<input
   type="submit"
   value="Test"
   style="color: red; background-color: blue; font-family:
monospace; font-size: 2em;"
/>

CSS-koden kan som altid placeres direkte på htmlkoden (som ovenfor)
eller linket med class eller id fra en styleblok i headeren eller
et eksternt stylesheet. (Se evt. css-tutorialen på html.dk)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-03 13:00

"Anker" <norup@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man ændre farve og font på disse standardknapper eller skal jeg lave
> mine egne?

Du kan uden problemer ændre udseende på dine submit- og resetknapper. Det
skal du gøre i css:

..subm{
color:#0000cc;
background:#ff3300;
}
..rest{
color:"000000;
background:0000ff;
}

Lav så dine knapper sådan:

<input type="submit" class="subm" ....
<input type="reset" class="rest" ....

Du får så en postkasserød submit med koboltblå tekst og en blå reset med
sort tekst. Lav selv dine egne farvedefinitioner.
Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin