Hunde høm'er
Fra : Erik Graversen

Dato : 13-02-03 18:38

Jeg ska' lige have lidt luft.

Jeg er af den overbevisning at man selvfølgelig skal rydde op efter sig
når man er ude og gå med sin hund. Og det er alle læsere af denne
gruppe forhåbentlig også.

Følgende episode er mindre en halv time gammel:

Min Golden retriever (Balto) har en lille forstuvning på det ene forben så det kan ikke
blive til så lange ture. Derfor tager vi bare en kort lufter her inde i byen. Da vi passere
et hus, med en åben indkørsel og en lilla strimmel græs ud mod fortovet, bliver
jeg anråbt af en kvinde fra et af vinduerne: "Er du klar over at det er en privat græsplæne?"
Først bliver jeg noget forvirret! Hvilken græsplæne? Der ligger sne så man kan ikke engang
se en græsplæne! Balto har højest haft en halv pote inde på hendes plæne.
Jeg spørger: "Er det også dit fortov?"
Hun: "Nej, men jeres hunde rander og skider på min plæne!"
Jeg: "Har du set min hun skide på din plæne?
Hun: "Nej, men vi kan jo se at der Ligger hundelort."
Jeg: "Hvis min hund skider på din plæne SÅ SAMLER JEG OP EFTER HAM!!

Jeg var ærlig talt ved at blive noget tosset. Jeg vender mig om for at gå hovedrystende bort.

Hun: "Du har jo ikke engang nogle poser med"

Jeg kunne hive ikke mindre en hel rulle hundeposer op i fjæset på hende!
Jeg gik og hun lukke vinduet.

Jeg kan godt se at det er kedelig at få overskidt sin græsplæne fordi der er nogle hunde ejere
der ikke kan finde ud af det. Men når man nu er en af dem der sætter en ære i at rydde op efter sig
er det lidt af en kold spad vand at få i hovedet.

Well! Nu fik jeg afløb ;0) Har det straks meget bedre.

Med venlig hilsen,

Erik.

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-02-03 18:55

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote in message
[KLIP]
> Jeg ska' lige have lidt luft.

Ja, det kan jeg da godt forstå. Sikke da en overhaling

Desværre er der ikke så meget andet at sige, at det ganske enkelt er /så/
frustrerende, at der findes nogle mennesker, der ikke rydder op efter sig og
sine - og det er disse menneskers undladelser, der ødelægger det for os
andre, der naturligvis har poser med, når vi går med vores hund(e).

Til alle jer, der ikke rydder op efter jer selv og jeres. Gør det nu for
pokker - det er ikke mere end rimeligt.

Med venlig hilsen
Karina
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-02-03 19:07

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sig
> når man er ude og gå med sin hund. Og det er alle læsere af denne

Godt du fik luft .. selvfølgelig rydder man op efter sin hund når den
har forrettet sin nødtørft på turen .. lisså naturlig som man vel gør
det når det er ens egen have der bliver brugt ... men desværre tyder
din oplevelse jo på at ikke alle viser dette hensyn og at ikke alle
medbringer pose ... og det er når alt kommer til alt desværre de
personer der ikke har pose med der lægges mærke til
hejhils fra Ami

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 13-02-03 21:51

Hej Erik

JEg har haft præcis den samme oplevelse som dig. Jeg kom gående med mine
hunde i snor på en af nabo-villavejene. De stod og snuste til starten af en
hæk, da jeg ser en mand i vinduet, der verfer mig væk - helt klart pga.
hundene. Jeg prøver (det lykkes faktisk) at holde hovedet koldt. Jeg bliver
stående og signaler til ham, at jeg vil tale med ham - det vil han ikke de
første ti gange, men må så overgive sig. Jeg kan være meget indsisterende

Han åbner vinduet og meget pædagogiske siger jeg til ham, at jeg godt kan
forstå, hvis han synes det er irriterende med hundejere, som ikke samler op
efter sig. Men jeg er altså ikke en af dem -jeg samler altid op og derfor er
det ikke fair at være sådan over for mig. Den stakkels mand kunne jo så ikke
andet end at være venlig og give mig ret. Og jeg gik glad videre. Det er i
hvert fald en god måde at få sagt til folk, at man godt forstår dem, men
samtidig få sagt fra over for dem. For det er da DØD-irriterende at blive
lastet for, hvad andre hundeejere ikke gør rigtigt. Jeg var faktisk på et
tidspunkt SÅ irriteret over det, at når folk sagde til mig "Hvor er det
dejligt du samler op" - så bed jeg hovedet af dem. MEn den anden
fremgangsmåde er altså rarere - i hvert fald for mig.

KH
Søs

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-02-03 08:50

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote in message
snip

> Jeg var ærlig talt ved at blive noget tosset. Jeg vender mig om for at gå
hovedrystende bort.

> Hun: "Du har jo ikke engang nogle poser med"
snap

Sådan en i**** har jeg også mødt, det er utroligt at man skal betragtes som
skyldig bare fordi man ikke er set samle op eller et posen er i lommen og
ikke bundet på linen.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 14-02-03 10:25

Hej Erik

Ja, man har mange fornøjelser ved at have hund. Forleden blev jeg anråbt af en arrig gammel kone der
pegede på en lille indtørret 'dej' fra meget lille hund eller en kat. Hun påstod hårdnakket at det var
Sally der lige havde lavet den. Sally er en rottweiler og vejer 42 kg. Jeg havde heldigvis det fornødne
overskud til at blot at trække på smilebåndet og komme med et kort indlæg om anatomi og propertioner.
Jeg kan naturligvis godt forstå at hun var sur over at nogen havde skidt på fortovet foran hendes have,
men at kæmme alle hundeejere over en kam er jo ..... ikke særligt klogt.

/Kim

Fra : Erik Graversen

Dato : 15-02-03 13:22

Tak for alle jeres svar.

Som ny hunde ejer (Balto er kun ni måneder) er det rart at høre hvordan andre takler
den slags ting. Som Søs Og Kim antyder i svarene så vil det selvføjelig være en god
ide at bevare roen og forklare folk situationen. Det vil jeg prøve at leve op til en anden
gang. Men denne gang kom det så meget bag på mig og jeg følte mig dyb krænket

Med venlig hilsen

Erik.