Baggrundsbillede.
Fra : John

Dato : 13-01-01 13:26

Hej venner.

Er der nogle der kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne kunne lægge et billede ind i en css-fil. Jeg har prøvet på
mange måder men ingen er lykkedes. Er det muligt?

John Lynge

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-01-01 14:17

En CSS fil bliver ikke vist så hvorfor ville du det?
Ikke muligt.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-01 19:38

Sat, 13 Jan 2001 14:16:39 +0100, skrev Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org>:

>En CSS fil bliver ikke vist så hvorfor ville du det?
>Ikke muligt.

Mon ikke der menes, definere baggrundsbilledet i CSS?

Hvordan koden ser ud i ren HTML, kan du se på <URL:
http://smedeparken.mobilixnet.dk> under
webdesignhjælp/baggrundsbillede.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : John Lynge

Dato : 16-01-01 23:46

Hej venner.

Det er ikke helt det jeg mener.

Udover at jeg arbejder i FP2000, arbejder jeg også i Adobe Golive. Her kan
man lave en css-fil som indeholder alt, lige fra baggrundsbilled og til alle
de forskellige skriftformater. Jeg har prøvet at lave en fil i Golive også
importere den til FP, men jeg mistede mit baggrundsbillede, ellers virkede
det fint.
Det er måske bare sådan FP2000 arbejder, for så vil jeg nok begynde at gå
tilbare det den go'e gammel dags form for strikning af hjemmesider.

Hilsen John Lynge

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-01-01 02:05

Huskede du også at importere CSS filen og baggrundsbilledet?
Det lyder som om det er en af de to ting du har glemt.

PS. Du kan også lave CSS filen i Frontpage.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-01 02:42

Tue, 16 Jan 2001 23:45:54 +0100, skrev "John Lynge" <jal@jal.as>:

>Udover at jeg arbejder i FP2000, arbejder jeg også i Adobe Golive. Her kan
>man lave en css-fil som indeholder alt, lige fra baggrundsbilled og til alle
>de forskellige skriftformater.

Du kan skrive stien til et baggrundsbillede i en css-fil, men selve
billedet kan ikke være i en css-fil, det er en ren tekstfil.

Så, hvad du egentlig mener er jeg ikke klar over, men jeg kender godt
ikke Go Live, men jeg tror ikke at den kan udrette noget sådant.

Kan vi ikke se et eksempel på en sådan fil?

med venlig hilsen
Knud